Gå til innhold

Geit parkslirekne

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil geiter spise parkslirekne? Noen erfaring?

Anonymkode: 2fad6...22e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det har vært brukt beitende geiter noen plasser for å prøve å holde planten nede. Om det funket bra vet jeg ikke.

I kommunen er planten et stort problem og krever både graving og sprøyting i mange omganger hvis man vil prøve å bli kvitt den.

Anonymkode: 58bc8...f45

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg vet det har vært brukt beitende geiter noen plasser for å prøve å holde planten nede. Om det funket bra vet jeg ikke.

I kommunen er planten et stort problem og krever både graving og sprøyting i mange omganger hvis man vil prøve å bli kvitt den.

Spennende… her gjør kommunen ingenting og problemet blir stadig større hjemme, til tross for hard jobbing med å prøve å bli kvitt dritten! Har ett håp om at geiter kan funke…

Anonymkode: 2fad6...22e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Spennende… her gjør kommunen ingenting og problemet blir stadig større hjemme, til tross for hard jobbing med å prøve å bli kvitt dritten! Har ett håp om at geiter kan funke…

Geiter klarer nok ikke å ta knekken på det. Dette er en svartelistet plante som kan formere seg bare den har en liten bit på størrelse med en fingernegl. Røttene kan gå 3m ned i jorda og 7m ut ifra morplanten, så å fjerne alt er vanskelig. Problemet er at å fjerne den er kostbart, og ikke alltid enkelt eller vellykket. Jeg tror Kommunen kan søke om midler hos fylkesmannen, men i utgangspunktet så har de fleste ikke tid eller råd til å fjerne parkslirekne fordi det er mer omfattende å gjøre det skikkelig enn de fleste tror.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...