Gå til innhold

Kjennetegn alkoholiker-utseende

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har rød nese og røde kinn, og stresser med tanker om at folk tror jeg er alkis. Det er jeg altså ikke, har bare veldig sensitiv hud og blir lett stressa og rød. Rødmer noe ekstremt.

Anonymkode: 0e40b...341

• Liker 8
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har rød nese og røde kinn, og stresser med tanker om at folk tror jeg er alkis. Det er jeg altså ikke, har bare veldig sensitiv hud og blir lett stressa og rød. Rødmer noe ekstremt.

Anonymkode: 0e40b...341

Takk for saklig svar. 😊

Anonymkode: 50af1...44f

• Liker 3

Annonse

AnonymBruker

Rødmusset rundt nese og munn, pløsete og oppblåst (ikke pga overvekt men væskeansamling), tremor, hoven og mørk under øynene, mer overvekt rundt midjen enn andre steder. Disse tingene kommer ofte at et alvorlig misbruk over lengre tid kombinert med usunn livsstil ellers. 

Det finnes mange velfungerende alkoholmisbrukere (betyr ikke at det er mindre alvorlig) som man ikke ville ant hadde et problem privat. 

Anonymkode: 02891...9db

• Liker 2
AnonymBruker

Jeg får hele tiden høre at jeg ikke ser ut som en alkoholiker. Selv om jeg har drukket daglig i 15 år så sier folk at de ikke ser det. Jeg ser det godt selv fordi jeg er rød/lilla rundt øynene og bleik. Er 32 år, og vokst opp med rus. Foreldrene mine var unge da jeg ble født, og så også unge ut selv om de hadde ruset seg fra de var svært unge, og de døde alt for tidlig begge to. Moren min ble 34 år, faren min ble 49 år. 

Anonymkode: 74730...230

• Liker 4
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sprukne blodkar i kinnene og pløsete hud. Man ser det med en gang.

Anonymkode: 9a678...8e1

Det kan komme av andre ting også. Ikke kun alkohol. Mye ute i skiftende vær feks mm.

Anonymkode: 728fc...e4a

• Liker 3

Annonse

AnonymBruker
Peonjenta skrev (7 timer siden):

Kvinner (og menn)  får ofte tynne armer og bein og stor mage/overkropp.   Folk som drikker mye ser generelt slitne ut og har flere rynker og dårlig hud.

Tynne armer og bein og stor mage/overkropp handler om gener, ikke alkoholisme. 

Anonymkode: ad3b2...845

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker

Den typiske alkoholiker-kroppen slik jeg ser den har veldig stor på midten og har tynne armer og ben. Tenker på froskene i Tommelise

image.png.a164fcb107f271f2190e23a60bafa990.png

Det betyr selvsagt ikke at alle alkoholikere ser slik ut, eller at alle som ser slik ut er alkoholikere.

Kommer sikkert med noen sprengte blodkar og rødhet også. Men det er vel mer vanlig? Jeg har permanent rødfarge i kinnene, har nok det som kalles rosecea.

Anonymkode: bac29...5b1

AnonymBruker

En ung dame på jobben er siste par årene blitt alkoholiker. Hun har fått rødmusset blass hud, tørrere hår, dårligere tenner og fettet på kroppen har flyttet seg til mage/rygg uten at hun nødvendigvis har gått opp. Hun er 34 år og har elendige leverprøver allerede. 

Anonymkode: 673b2...2cb

AnonymBruker

Spør om de er alkoholikere. Sier de ja må de jo dumpes med en gang 😀👍 sier de nei er de fornektere og skjuler det 🥸 De må selvfølgelig også dumpes med en gang, sammen med en del andre i området du treffer på 🍻

Anonymkode: c5bfc...d61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...