Aureka Skrevet 13. mars 2022 #21 Skrevet 13. mars 2022 loveli skrev (På 5.8.2021 den 21.20): Jo, det er nettopp hvis de planlegger barn at det er vits å gi slikt gavekort. Ellers er det jo smart å gi bort seg selv som barnevakt til folk som ikke skal ha barn dersom du har lyst å sluntre unna. 😅 uff og uff. Her er det ikke mange sosiale antenner ute. Dersom noen allerede har barn, j da er det sikkert fint å få sånne gavekort. Men at noen planlegger eller ønsker er ikke det samme som at de får barn. Hallo, våkn opp!!! 5 1
Gjest loveli Skrevet 13. mars 2022 #22 Skrevet 13. mars 2022 Aureka skrev (41 minutter siden): uff og uff. Her er det ikke mange sosiale antenner ute. Dersom noen allerede har barn, j da er det sikkert fint å få sånne gavekort. Men at noen planlegger eller ønsker er ikke det samme som at de får barn. Hallo, våkn opp!!! Du tok ikke humoren i innlegget mitt skjønner jeg. Det er helt greit, men det betyr vel også at det ikke bare er jeg som skal våkne opp. 🤪
Aureka Skrevet 13. mars 2022 #23 Skrevet 13. mars 2022 loveli skrev (2 minutter siden): Du tok ikke humoren i innlegget mitt skjønner jeg. Det er helt greit, men det betyr vel også at det ikke bare er jeg som skal våkne opp. 🤪 Du foreslår å gi gavekort på barnevakt i bryllupsgave til noen som planlegger barn. Prøver å fortelle deg at det ikke er særlig smart. 1
Gjest loveli Skrevet 13. mars 2022 #24 Skrevet 13. mars 2022 Aureka skrev (7 minutter siden): Du foreslår å gi gavekort på barnevakt i bryllupsgave til noen som planlegger barn. Prøver å fortelle deg at det ikke er særlig smart. Men hele innlegget mitt oser jo av useriøsitet, jeg sier til og med at det er bra å gi bort slikt gavekort til folk uten barn slik at man kan sluntre unna. Hallo liksom, sånt gjør man bare ikke.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #25 Skrevet 14. mars 2022 I "min krets" er det slik at en enslig gjest som jobber fulltid forventes å gi en bryllupsgave på cirka tusenlappen i verdi. Da tenker jeg at rundt 500 kroner må være passende for en i din situasjon, TS. Hva du skal kjøpe kan du vurdere når datoen nærmer seg/ønskelisten publiseres, men det er som du sier kanskje lurt å begynne å spare nå? (Jeg har selv vært alenemor i underbetalt deltidsjobb, så jeg vet hvor vanskelig det kan være å få penger til å strekke til!) Anonymkode: 9007e...55c
Gjest O.G. Skrevet 14. mars 2022 #26 Skrevet 14. mars 2022 Min rike venninne som giftet seg i 2004 er lidenskapelig baker, og fikk bakesaker til gave. De er i god stand fremdeles og i bruk, så der var jeg heldig.
amo Skrevet 14. mars 2022 #27 Skrevet 14. mars 2022 Hvis du strikker, så strikk kjærestevotter og kjøp en flaske vin eller noe øl….. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #28 Skrevet 16. mars 2022 amo skrev (På 14.3.2022 den 16.39): Hvis du strikker, så strikk kjærestevotter og kjøp en flaske vin eller noe øl….. Nei, øl-og vinflasker er ikke bryllupsgaver. Kjærestevotter er det ingen som bruker. Du har jo god tid på deg, TS, så å spare sammen noen hundrelapper skulle gå fint. At bruden har god råd og «kan kjøpe seg det hun vil» er jo helt irrelevant, det kan jo de fleste i våre dager. Det kommer sikkert en ønskeliste etterhvert med flere rimelige ting også, hvis ikke så kan du kjøpe et fint salt-og peppersett, to champagneglass/martiniglass, en vase, et sitrontre i potte, turutstyr, et pledd osv. Anonymkode: c33bc...c21 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #29 Skrevet 16. mars 2022 Mange gave-/utstyrsbutikker har jevnlig tilbud der de gir avslag på 200 kroner om du kjøper for over 500. Slike tilbud kan TS benytte seg av, det er også masse varer som blir nedsatt straks de er utenfor sesong. Anonymkode: 5d005...0b3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #30 Skrevet 16. mars 2022 Vet du, kjøp en lagringsvin til 200kr og skriv på kortet at du ønsker at de skal dele flasken på deres 15- års bryllupsdag eller liknende. Billig vin blir dyr årgangsvin med årene. Dessuten er det ikke noe hun kan kjøpe til seg selv, fordi affeksjonsverdien av vin de har fått i bryllupsgave, kan hun simpelthen ikke gi seg selv. Anonymkode: cb993...b9d 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #31 Skrevet 16. mars 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Billig vin blir dyr årgangsvin med årene. Anonymkode: cb993...b9d Nei. Det er ikke slik vin fungerer. Anonymkode: 20c18...a08 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #32 Skrevet 16. mars 2022 Kid har ofte 50% på sengesett og det synes jeg er en fin gave. Vi fikk sengesett i bryllupsgave fra en venninne og hennes mann. Vi brukte det rett og slett i filler det var så fantastisk behagelig! Anonymkode: c498a...2ce
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #33 Skrevet 16. mars 2022 Noe personlig som penger ikke kan kjøpe Anonymkode: 1280d...82a
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #34 Skrevet 20. mars 2022 Du kan kjøpe en piknikkurv og fylle med diverse. Spekepølser, marmelade, noen gode kjeks til ost, honning, en flaske vin/musserende, god sjokolade/konfekt, en god juice/eplemost på glassflaske, et spill (f.eks fuelbox til par). Anonymkode: 5045d...abe
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #35 Skrevet 20. mars 2022 loveli skrev (På 13.3.2022 den 20.31): Men hele innlegget mitt oser jo av useriøsitet, jeg sier til og med at det er bra å gi bort slikt gavekort til folk uten barn slik at man kan sluntre unna. Hallo liksom, sånt gjør man bare ikke. Det er jo ganske respektløst å gi en slik gave om noen planlegger barn. Hva om de ikke kan få barn? Eller har prøvd lenge og hatt flere spontanaborter bak seg? Å gi bort barnepass er uansett bare tull. Ikke alle som vil at hvem som helst skal passe barnet selv om man er venner. Barna blir som regel mer knyttet til tanter/onkler, besteforeldre osv. Anonymkode: 5045d...abe
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #36 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 5.48): Nei, øl-og vinflasker er ikke bryllupsgaver. Kjærestevotter er det ingen som bruker. Du har jo god tid på deg, TS, så å spare sammen noen hundrelapper skulle gå fint. At bruden har god råd og «kan kjøpe seg det hun vil» er jo helt irrelevant, det kan jo de fleste i våre dager. Det kommer sikkert en ønskeliste etterhvert med flere rimelige ting også, hvis ikke så kan du kjøpe et fint salt-og peppersett, to champagneglass/martiniglass, en vase, et sitrontre i potte, turutstyr, et pledd osv. Anonymkode: c33bc...c21 Vin/alkohol vil jeg påstå er bedre enn random glass av noe slag. De fleste samler og ønsker seg glass av lik type. Så med mindre de ikke kommer med ønsker om merke, så hadde jeg unngått det. Blir bare styr med bytte. Sitronte eller en fin plante i potte er jo innafor. Anonymkode: 5045d...abe
Gjest loveli Skrevet 20. mars 2022 #37 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ganske respektløst å gi en slik gave om noen planlegger barn. Hva om de ikke kan få barn? Eller har prøvd lenge og hatt flere spontanaborter bak seg? Å gi bort barnepass er uansett bare tull. Ikke alle som vil at hvem som helst skal passe barnet selv om man er venner. Barna blir som regel mer knyttet til tanter/onkler, besteforeldre osv. Anonymkode: 5045d...abe Jeg gir opp... Men takk for dagens latter!
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #38 Skrevet 20. mars 2022 Har en veldig rik svigerinne (både hun og mannen tjener flere millioner hver hvert år..) - men har absolutt ikke fått spesielt fine gaver fra henne 😂 Hu liker luksus selv, men kjøper ikke dyre merker eller særlig kvalitet til andre. Har fått random håndkrem eller ansiktsrens fra h&m og servietter.. 🤷🏻♀️ så hadde kjøpt det jeg ville og blåst i om vedkommende er rik! Anonymkode: 0ea39...ad4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2022 #39 Skrevet 20. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 15.55): Kid har ofte 50% på sengesett og det synes jeg er en fin gave. Vi fikk sengesett i bryllupsgave fra en venninne og hennes mann. Vi brukte det rett og slett i filler det var så fantastisk behagelig! Anonymkode: c498a...2ce de aller, aller fleste voksne mennesker eier vel allerede en god del sengesett / laken, og så videre. Og trenger derfor ikke enda flere sånne husholdningsting, hvis dette uansett bare blir liggende og støve ned etter bryllupet. Anonymkode: 09e04...31b
Gjest Blondie65 Skrevet 20. mars 2022 #40 Skrevet 20. mars 2022 Jeg gir 500 kr i bryllupsgave til venner uansett om jeg er gjest eller ikke. Jeg forholder meg til ønskelisten deres. Eller jeg går sammen med andre som også skal i bryllupet og gir felles gave. Det spiller ingen rolle for meg hvilken økonomi andre har, eller om de har dyr eller billig smak. Jeg er nødt til å forholde meg til mitt budsjett, ikke deres.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå