Gå til innhold

Hva gjør dere?


Zena

Anbefalte innlegg

Jeg er bare litt nysgjerrige på hva dere gravide gjør nå under svangerskapet for å gi deg selv litt oppmuntring, velvære eller følelse av å faktisk være i en helt spesiell situasjon.

Eller er det bare meg som syns at månedene med barn i magen ikke behøver noe ekstra "markering"?

Nå tenker jeg ikke på hva vi endrer av matvaner, dropper røyk og alkohol, eller sånne ting, men mer sånn for vår egen del.

Jeg er av den oppfatning av at én ting er at barnet har behov for at mor spiser sunt og får i seg nok væske, men jeg tror også at barnet har det godt hvis mor har det ekstra godt, både psykisk og fysisk.

Så jeg for min del har kostet på meg et yoga-kurs for gravide; der treffer jeg ikke minst 15 andre med termin samtidig som meg, samt at jeg lærer en del øvelser som er deilige for kroppen (avslapping, bekkenøvelser osv.).

Jeg har bevisst droppa klesbutikker de siste månedene. Jeg titter knapt nok i vinduene med klær som jeg vet ikke passer enda på en stund (og når kroppen min er tilbake i normal størrelser er det nye klær i butikkene). Jeg handler selvsagt mamma-klær, men har økt sko- og veskebudsjettet mitt helt fenomenalt de siste månedene!!! Det er deilig å handle!! Dessuten får jeg ikke den "psykiske knekken" av at "Gud, denne buksa var stilig, men den passer foreløpig bare på venninna mi'". Veskene, parfymene og skoene passer selv om magen vokser :wink:

Men selv om ikke JEG blir bortskjemt med så mye klær til meg selv, så gleder jeg meg hver gang jeg tusler rundt på Babyshopen, hos Fru Lyng eller liknende og finner et stilig eller flott antrekk til lille pjokken min! Jeg er kanskje litt overivrig i handlingen min, men du verden så artig det er å titte på alt det som ligger å venter på nurket mitt. :)

Og det jeg ikke fikser selv hjemme av velvære og liknende har jeg brukt en formue på hos frisør, hud- og fotpleier. Selv om håret begynner å miste glans og "spenst" nå, så er det underverker hun frisøren min utfører på håret mitt! :lol:

Ikke minst er barnefaren helt unik!!! Dersom jeg ymter frempå om at ryggen verker eller at en fotmassasje hadde vært godt, så er han der med oljer og myke hender med én gang!!!!!!

Så nå når leggene mine er tykke som tømmerstokker, jeg lengter etter en real spinning-time, kunne ha drept for et rødvinsfest med jentene eller når uroen for det som ligger foran meg de neste ukene blir for stor, så er det deilig med nyknadd rygg, luksusprodukter på badehylla og masse fine og søte babyklær å titte på!!!

Jeg syns selv at jeg gjør en stor jobb i disse dager!!!!! Og da fortjener jeg vel litt ekstra?

35+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du GJØR en stor jobb Zena!! Alle vi gravide gjør det! :D

Jeg gjør ikke så mye egentlig, bortsett fra å smøre inn mage og pupper med kremsalve hver kveld etter dusjen. Har enda ikke fått strekkmerker, og er i den 22. uka, så kanskje det hjelper :ler:

Handling blir det ikke så mye av nå. Kjøpte meg 3 mammabukser for 1 uke siden, som er himmelen å gå i nå. De kostet meg 900 kr tilsammen på H&M, så der gikk velværebudsjettet mitt for september/oktober rett i dass :hoho:

Har ikke så god råd, selv om jeg og sambo tjener en god del til sammen, vi har nemlig nettopp kjøpt leilighet (i mai) og dermed veldig høye låneavdrag å betale. Samt masse andre regninger som bare dukker opp fra ingensteds :wink:

MEN nye sko må jeg ha til november begynner. Nå går jeg i noen gamle slitne svarte joggesko som er 2 år gamle :wink: Jeg vil gjerne ha noen ordentlige vintersko i år. Og da går velværebudsjettet mitt for november/desember/januar drett i dass også :hoho:

Driver og legger av litt småpenger hver måned sånn at vi har til alt babyutstyret som må kjøpes etterhvert.

Vogn, stellebord, madrass/sengetøy, bilstol, bleier, stelleprodukter, ammeinnlegg, brystpumpe o.l

Seng, lammeskinnsfell, vippestol og lekegrind får vi, gudskjelov :ler:

Alt i alt så føles det plutselig så mye bedre å ta godt vare på kroppen nå; den gjør liksom det den er skapt for å gjøre, og føles dermed helt i harmoni med resten av meg :) (Jeg har ikke det problemet med trange bukser og klesbutikker osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...