Gå til innhold

Leddsmerter etter koronavaksine

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok vaksinen for to uker siden. Noen dager etterpå fikk jeg vondt i leddene, spesielt i fingrene på venstre hånd, håndledd, skulderfeste. Men jeg har også vondt i ankler og tær. Er det andre som har opplevd dette, og gikk det over?

Smerten er til å holde ut til vanlig, mer sånn stiv og øm, men innimellom kommer det skjærende smerter, som om det er kniv inni leddene. 

Jeg har uspesifisert bindevevssykdom, i tillegg til flere andre autoimmune sykdommer, men aldri hatt denne typen leddsmerter før. 

Anonymkode: 4f2ff...88a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For ordens skyld har jeg altså hatt vondt i nesten to uker - kanskje tolv dager - og det øker heller på enn å bli mindre. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen her kan vite det. Ta det opp med fastlegen din. 

Anonymkode: b630b...9b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen her kan vite det. Ta det opp med fastlegen din. 

Kan vite hva? Om de har opplevd det? Det er jo det jeg spør om. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Står ikke leddsmerter oppført som bivirkning? Jeg mener på det, men er ikke helt sikker.

Anonymkode: b160f...cc2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som én av bivirkningene av vaksinen, ja.

Det var jo også et av symptomene på covid. Jeg var syk fra slutten av februar og til begynnelsen av april i fjor og leddsmerter var noe av det jeg hadde da. I tillegg til at jeg var tungpustet, hadde press på brystet (det kjentes ut som at noen satt på brystet mitt) pluss endel andre greier.

Om det ikke gir seg, bør du kanskje snakke med fastlegen din, men jeg tror det er ganske vanlig bivirkning av vaksinen.

Var det forresten 1. eller 2. dose?

Anonymkode: 43ba4...f50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan vite hva? Om de har opplevd det? Det er jo det jeg spør om. 

Noen får leddsmerter etter vaksinen, andre får leddsmerter uten å ha vaksinert seg. Noen sklir på et bananskall etter de vaksinerte seg, er det en sammenheng? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest på et revmatisk forum at mange med revmatiske sykdommer har opplevd forverring av leddbetennelser. Si fra til legen så bivirkningen blir registrert. God bedring, håper det roer seg snart❤️

Anonymkode: 0756b...4c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes du burde kontakte fastlegen i morgen. God bedring ❤️

Anonymkode: 9e79d...1c1

AnonymBruker
Skrevet

Du får sikkert noen medisiner av legen om du tar det opp. Prednisolon eller voltarol eller noe . 

Anonymkode: 086ae...890

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var det forresten 1. eller 2. dose?

Anonymkode: 43ba4...f50

Første. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen får leddsmerter etter vaksinen, andre får leddsmerter uten å ha vaksinert seg. Noen sklir på et bananskall etter de vaksinerte seg, er det en sammenheng? 

Veldig hjelpsomt. Om jeg lurer på bananskall skal jeg heller lage en ny tråd 👍🏻

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får sikkert noen medisiner av legen om du tar det opp. Prednisolon eller voltarol eller noe . 

Anonymkode: 086ae...890

Jeg tar så lite medisin som mulig, så er det en bivirkning som går over skal jeg vel klare å holde det ut. Prednisolon er virkelig det siste jeg ønsker å ta. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest på et revmatisk forum at mange med revmatiske sykdommer har opplevd forverring av leddbetennelser. Si fra til legen så bivirkningen blir registrert. God bedring, håper det roer seg snart❤️

Anonymkode: 0756b...4c7

Takk! 

AnonymBruker
Skrevet

Synes du burde kontakte fastlegen i morgen. God bedring ❤️

Anonymkode: 9e79d...1c1

Tror jeg snakker med revmatologen min om det fortsetter, men avventer litt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk registrert det samme men jeg har smerte til vanlig og så jeg kan jo ikke si 100% at det er vaksinen. Men det var litt morsomt at du beskriver det akkurat som det har vært i armen min... Men som sagt jeg har mye smerter til vanlig, har fibromyalgi og et par autoimmune sykdommer som foreløpig ikke går på ledd men de mener at jeg har noe underliggende. 

Uansett, en spennende tråd, håper den for stå her inne så vi for skrevet som anonyme.

Anonymkode: 3b4ad...75b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uansett, en spennende tråd, håper den for stå her inne så vi for skrevet som anonyme.

Ja. Hvis ikke kommer jeg ikke til å skrive mer, ikke interessert i å diskutere egen sykdom med brukernavn. 

Men jeg vet ikke om jeg tar andre dose om den blir verre - utrolig vanskelig. Og opplever at legen ikke tar det (bivirkninger) helt alvorlig. Sånn jaja, det går nok bra, liksom. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min far fikk enorme leddsmerter etter vaksinen. Veldig stiv og vondt. De tror at han kan ha fått en revmatisk lidelse, muligens utløst av vaksine. Går nå på predsinolon, og er mye bedre. 

Anonymkode: a6b2f...683

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også fått leddsmerter etter vaksinen, jeg har i perioder leddproblemer men har ikke fått noen revmatisk diagnose. 
Men jeg har ikke hatt leddproblemer på lang tid, og så får jeg det plutselig noen uker etter vaksinen. Jeg har tenkt tanken om at det har en sammenheng.

Anonymkode: 0ab7f...eeb

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Hvis ikke kommer jeg ikke til å skrive mer, ikke interessert i å diskutere egen sykdom med brukernavn. 

Men jeg vet ikke om jeg tar andre dose om den blir verre - utrolig vanskelig. Og opplever at legen ikke tar det (bivirkninger) helt alvorlig. Sånn jaja, det går nok bra, liksom. 

Samme her, har ikke behov for å drøfte mine "sykdommer" med brukernavn.

Selv har jeg tatt begge dosene og det hadde jeg nok gjort om igjen. Vil heller ha korona med vaksinen på laget enn uten. Har en i familien som døde av korona og det var grusomt. 

Anonymkode: 3b4ad...75b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...