AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1 Del Skrevet 4. august 2021 Føler meg like dum hver gang jeg skal uttale min epost adresse... Anonymkode: cb12a...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #2 Del Skrevet 4. august 2021 Uttaler det vel sånn ca sånn her: gemeil. Anonymkode: 1b51a...3fd 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #3 Del Skrevet 4. august 2021 Sier begge, men jeg er vant til å snakke med folk på flere språk, tror jeg skifter litt etterhvem jeg snakker med. Sier nok mest "G-mail" med norsk g når jeg snakker med nordmenn. Anonymkode: 40fd8...3af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 4. august 2021 #4 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sier begge, men jeg er vant til å snakke med folk på flere språk, tror jeg skifter litt etterhvem jeg snakker med. Sier nok mest "G-mail" med norsk g når jeg snakker med nordmenn. Anonymkode: 40fd8...3af Samme her. 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 4. august 2021 #5 Del Skrevet 4. august 2021 Ge-meil, omtrent ☺ mer norsk enn engelsk ihvertfall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10.54 Skrevet 4. august 2021 #6 Del Skrevet 4. august 2021 (endret) Sier det på engelsk. Endret 4. august 2021 av 10.54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klossmajor Skrevet 4. august 2021 #7 Del Skrevet 4. august 2021 Jeg uttaler Gmail som dsji-mejl, fordi det er et amerikansk selskap og amerikanerne selv uttaler det sånn. Samtidig er vel Gmail en forkortelse for Google Mail, så da blir det på sett og ikke helt feil å uttale G-en som på norsk i engelsk tale heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #8 Del Skrevet 4. august 2021 Jeg uttaler det med norsk G. g-mail / gemeil ...men hotmail uttaler jeg noe sånt som "håttmeil" Anonymkode: 11f60...dfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 4. august 2021 #9 Del Skrevet 4. august 2021 gaY male? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #10 Del Skrevet 4. august 2021 Jeg sier G-punktmail. Anonymkode: 88b51...fec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #11 Del Skrevet 4. august 2021 Jeg sier: navn punktum etternavn alfakrøll g m a i l punktum n o Har opplevd at folk staver det gemail hvis jeg ikke bokstaverer det, og da kommer ikke e-postene frem. Anonymkode: 3e6af...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #12 Del Skrevet 4. august 2021 På engelsk. Anonymkode: 1cdad...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eveline Skrevet 5. august 2021 #13 Del Skrevet 5. august 2021 Jeg sier Gemeil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #14 Del Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg sier: navn punktum etternavn alfakrøll g m a i l punktum n o Har opplevd at folk staver det gemail hvis jeg ikke bokstaverer det, og da kommer ikke e-postene frem. Anonymkode: 3e6af...6bf De som ikke er kjent med gmail er kanskje ikke de mest digitalt oppegående. Vil ikke de samme menneskene være troende til å skrive [email protected] hvis de får det servert slik? PS: avsporing, men jeg så en gang et notat om MA-avdelingen på arbeidsplassen min (MA= materialadministrasjon). Avdelingen ble konsekvent omtalt som Emma-avdelingen. Anonymkode: 009cd...b4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #15 Del Skrevet 5. august 2021 G-post Anonymkode: bb96a...08d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #16 Del Skrevet 5. august 2021 It depends if I am talking to a Norwegian or not. Anonymkode: 96eaa...ebd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 5. august 2021 #17 Del Skrevet 5. august 2021 Til norske sier jeg gmail på norsk slik at det rimer på email. Til engelsktalende med en engelsk uttale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå