Gå til innhold

Bryllupsfest i juli?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det helt ute å invitere til bryllup i juli? Det er jo sikkert dumt mtp sommerferie og at folk er bortreist, kanskje også vanskelig å få tak i catering og sånt? Vi ser det er vanskelig å få tak i lokale i mai, juni, august og september, så vurderer juli.

Noen som har gifta seg i juli og har erfaring å dele? 

Og som gjest, blir du irritert om du får invitasjon til bryllup i juli? 😂 Vi har full forståelse om noen ikke kan, men kjedelig om ingen kan, hehe. Bryter vi en uskreven regel? Har vært i mange bryllup, men aldri i juli. 

Anonymkode: 502ae...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten alle jeg kjenner har giftet seg i juli, så ville verken blitt irritert eller overrasket over å bli invitert til et bryllup den måneden. Eneste problemet er kanskje at det er høysesong og at det kan være vanskeligere å få tak i fotograf, lokale etc. hvis man vil ha noe veldig spesifikt. Så lenge man gir beskjed til gjestene i god tid velger de jo selv om det er noe de ønsker å prioritere. :)

Anonymkode: 5f003...ad5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Nesten alle jeg kjenner har giftet seg i juli, så ville verken blitt irritert eller overrasket over å bli invitert til et bryllup den måneden. Eneste problemet er kanskje at det er høysesong og at det kan være vanskeligere å få tak i fotograf, lokale etc. hvis man vil ha noe veldig spesifikt. Så lenge man gir beskjed til gjestene i god tid velger de jo selv om det er noe de ønsker å prioritere. :)

Anonymkode: 5f003...ad5

Takk for svar! Så bra, da er det nok bare tilfeldig at vi aldri har vært i bryllup i juli! :)

Anonymkode: 502ae...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er: unngå midten av juli hvis du kan, og ellers gi beskjed om dato så tidlig som mulig.

For de aller fleste som har fellesferie er det bedre å planlegge å dra bryllup enten helt i begynnelsen av ferien, eller helt på slutten, fremfor å avbryte ferien for å dra i selskap.

(De som ikke har fellesferie kan da planlegge ferien ut i fra datoen til bryllupet)

Anonymkode: 9beda...f4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss i midten av juli. Ikke noe problem det.  Det kan imidlertid være lurt å sende ut «savne the date» -kort tidlig. Tror vi sende de ut i januar eller noe slik. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send Save The Date tidlig, og book lokale og fotograf minst året før. Så går det nok fint!

Anonymkode: 8bf49...fd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi giftet oss i juli, og for oss var det faktisk mer praktisk enn høsten, som vi egentlig ønsket oss. Vi hadde mange gjester som bodde et godt stykke vekk, og mange kombinerte bryllupet vårt med Norgesferie. De som bodde utenlands hadde trolig ikke hatt mulighet til å komme om høsten mht reise og ferie. Vi var tidlig ute med dato til gjestene, og booke kirke og lokale. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir aldri irritert over å bli invitert i bryllup, men er likevel litt skeptisk til bryllup midt i juli(og også starten av august, hvor mange gifter seg).

For min del handler det ikke om ferie. Jeg er kanskje litt bortskjemt med fleksibel jobb, men får jeg beskjed i skikkelig god tid, så er det ingen problem å tilpasse ferieavviklingen.

Jeg synes derimot det er skikkelig slitsomt med full sommervarme i bryllup. Jeg synes det er skikkelig slitsomt å svette i finstasen. Og jeg har opplevd en del bryllup på noen av sommerens varmeste dager, som i områder hvor jeg har bodd, kanskje er en av få dager hvor det er godt å bade og ligge på stranda… Akkurat de dagene - spesielt om det er få av dem en sommer - kan det nesten føles litt irriterende og måtte bruke på bryllup.

Derimot vil jeg slå et slag for oktober. Jeg har vært i flere fantastiske bryllup akkurat i den måneden. Nydelige farger, ikke så mye annet som skjer og fint vær blir en bonus - i motsetning til sommerbryllup, hvor dårlig vær kan bli en nedtur…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GIftet oss 24 juli. Mange som måtte reise for å nå bryllupet og mange som ønsket å kombinere bryllupet med en ukes ferie.   Sendte ut invitasjon i god tid da. (desember-januar)  Var 2-3 som ikke kunne komme, ellers gikk alt fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...