AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1 Skrevet 4. august 2021 Noen som har blitt henvist til skjelettscintigrafi via fastlege? Føler min fastlege er utrolig tafatt, og han skyver ansvaret over på andre. Har blitt anbefalt scintigrafi, men det er visst lettere sagt enn gjort. Anonymkode: 187bb...226
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #2 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Noen som har blitt henvist til skjelettscintigrafi via fastlege? Føler min fastlege er utrolig tafatt, og han skyver ansvaret over på andre. Har blitt anbefalt scintigrafi, men det er visst lettere sagt enn gjort. Anonymkode: 187bb...226 I utgangspunktet har den som stiller indikasjonen/beslutter at undersøkelsen bør tas ansvar for å henvise til den. Fastlegen er ingen sekretær for alle andre. Hvem har anbefalt det, og hvorfor kan ikke den personen gjøre det selv? Anonymkode: 37f3f...350
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #3 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I utgangspunktet har den som stiller indikasjonen/beslutter at undersøkelsen bør tas ansvar for å henvise til den. Fastlegen er ingen sekretær for alle andre. Hvem har anbefalt det, og hvorfor kan ikke den personen gjøre det selv? Anonymkode: 37f3f...350 Fordi det er et sykehus et helt annet sted. De har sett på min sak, konkludert med at jeg burde utredes videre. Anonymkode: 187bb...226
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #4 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi det er et sykehus et helt annet sted. De har sett på min sak, konkludert med at jeg burde utredes videre. Anonymkode: 187bb...226 Det sykehuset kan jo sannsynligvis lett henvise til undersøkelsen på det sykehuset du hører til. Anonymkode: 37f3f...350 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #5 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det sykehuset kan jo sannsynligvis lett henvise til undersøkelsen på det sykehuset du hører til. Anonymkode: 37f3f...350 De har kun sendt et notat til fastlegen, hvor de anbefaler scintigrafi av skjelettet. Anonymkode: 187bb...226
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #6 Skrevet 4. august 2021 Fastlegen din skal enkelt kunne henvise deg til scintigrafi. Han kan vise til notatet som det sykehuset har sendt til han og sende henvisningen til radiologisk avdeling/nukleærmedisinsk avdeling. Anonymkode: e8c3f...64e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #7 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fastlegen din skal enkelt kunne henvise deg til scintigrafi. Han kan vise til notatet som det sykehuset har sendt til han og sende henvisningen til radiologisk avdeling/nukleærmedisinsk avdeling. Anonymkode: e8c3f...64e Han påstår fastleger ikke kan henvise, at det må gjøres av en spesialist. Anonymkode: 187bb...226
Caevel Skrevet 4. august 2021 #8 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han påstår fastleger ikke kan henvise, at det må gjøres av en spesialist. Anonymkode: 187bb...226 Da kan han sende henvisning til den avdeling på sykehuset der du var, vise til notatet de har sendt han og be dem om å henvise til undersøkelse.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #9 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Noen som har blitt henvist til skjelettscintigrafi via fastlege? Føler min fastlege er utrolig tafatt, og han skyver ansvaret over på andre. Har blitt anbefalt scintigrafi, men det er visst lettere sagt enn gjort. Anonymkode: 187bb...226 AnonymBruker skrev (6 timer siden): De har kun sendt et notat til fastlegen, hvor de anbefaler scintigrafi av skjelettet. Anonymkode: 187bb...226 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han påstår fastleger ikke kan henvise, at det må gjøres av en spesialist. Anonymkode: 187bb...226 Men jeg skjønner ikke hvordan du kan si at fastlegen skyver fra seg ansvaret? Det er jo det andre sykehuset som gjør det. Fastlegen har forklart deg hvorfor han mener han ikke kan gjøre det, i tillegg til at det egentlig er noen andre som har bedømt at det bør gjøres. Alle leger har et selvstendig ansvar for å vurdere sine henvisninger, og noen undersøkelser er det begrensninger på å rekvirere. Her bør du ta kontakt med det andre sykehuset. Anonymkode: 37f3f...350
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #10 Skrevet 4. august 2021 En fastlege kan ikke henvise til scintigrafi. Det er en spesialist på sykehuset som må gjøre. Fastlegen din har rett. Du må henvises til sykehus til riktig spesialist. Hvis denne spesialisten ser indikasjoner og kan rettferdigjøre undersøkelsen mtp stråledose, kostnad og nytte for deg vil du få henvisning til nukleærmedisinsk avdeling hvor en radiolog vil godkjenne eller avslå henvisningen. Anonymkode: 632f0...0eb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #11 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): En fastlege kan ikke henvise til scintigrafi. Det er en spesialist på sykehuset som må gjøre. Fastlegen din har rett. Du må henvises til sykehus til riktig spesialist. Hvis denne spesialisten ser indikasjoner og kan rettferdigjøre undersøkelsen mtp stråledose, kostnad og nytte for deg vil du få henvisning til nukleærmedisinsk avdeling hvor en radiolog vil godkjenne eller avslå henvisningen. Anonymkode: 632f0...0eb Takk for svar. Da får jeg ta kontakt med sykehuset. Anonymkode: 187bb...226
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå