Gå til innhold

Kan man ta celleprøve privat?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en finfin fastlege, men fikk beskjed om noen celleforandringer for noen år siden. Dette har ikke vært nevnt siden. Kunne derfor tenkt meg en tur til privat, men trenger man henvisning for det? 

Anonymkode: 3a8b0...d9f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

neida

Anonymkode: b3441...de6

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør jeg alltid. Gynekologer er generelt flinkere til det, ettersom de har mer trening i det. Og nei, bare bestill deg time du :)

Anonymkode: 82049...535

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men jeg har erfart at fastlegen tar dette mer seriøst enn den private gynekologen, faktisk. Har hatt celleforandringer i flere år og først nå krever fastlegen utredning. Gynekologen derimot har ment at det er normalt. 

Anonymkode: 6d433...939

AnonymBruker
Skrevet

Gikk alltid privat i Oslo, men er havnet opp utenfor Ålesund. Noen som vet om en god, privatpraktiserende her?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja. Men jeg har erfart at fastlegen tar dette mer seriøst enn den private gynekologen, faktisk. Har hatt celleforandringer i flere år og først nå krever fastlegen utredning. Gynekologen derimot har ment at det er normalt. 

Anonymkode: 6d433...939

😅 En gynekolog har mye mer erfaring og kunnskap enn en fastlege. Fastleger kan skremmende lite om celleforandringer. 

Anonymkode: b63a5...1fa

• Liker 1
Skrevet

Du trenger ikke henvisning til gynekolog, bare søk opp de som er i ditt nærområde og finn en du vil gå til.
Bor du i Drammensområdet anbefaler jeg Sabine Ehrig på Kvinneklinikken i sentrum (Dr Willumsens kvinneklinikk), hun er helt fantatisk og var den som oppdaget min kreft i fjor.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Gikk alltid privat i Oslo, men er havnet opp utenfor Ålesund. Noen som vet om en god, privatpraktiserende her?

Jeg går til Tone Jareld på Frisksenteret på Moa (samme bygget som svømmehallen). Hun er kjempedyktig. 

Anonymkode: aadad...0b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg går til Tone Jareld på Frisksenteret på Moa (samme bygget som svømmehallen). Hun er kjempedyktig. 

Anonymkode: aadad...0b4

Samme her, fantastisk dyktig og koselig lege. Jeg tror hun har fulle pasientlister, men det fins en annen kvinnelig gynekolog på samme sted som visstnok er like bra😊

Anonymkode: 368ce...fb6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.8.2021 den 11.56):

Som flere nevner - Frisksenteret ved Moa. Har selv bestilt time ved behov og fått dette. Mulig noe ventetid. Jareld er dyktig.

Anonymkode: e3c09...ebb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...