Gå til innhold

Intens kløe i hodet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i over 1 måned nå klødd ekstremt i hodebunnen, bak ørene og nakken og litt bortover skuldrene. Jeg blir gal, det stikker og klør! Har fått sånne små harde prikker i hodebunnen også. Røde flekker i nakken. 

Har prøvd mange forskjellige sjampoer, billige, dyre. Kuttet ut balsam og hårkur osv. ingenting hjelper. Ser ikke noe lus og heller ikke flass. Klør så mye i hodet at håret blir fett kun noen timer etter dusjing. 

Hva kan det være? 

Anonymkode: 140e4...7e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psoriasis?

• Liker 1
Gjest Lilleluring
Skrevet

Gå til hudlege og sjekk. Kan være psoriasis eller noe.... Har du prøvd fungoral Shampo? 

Gjest Raptuza
Skrevet

Kan vera seborreisk eksem. Gå til lege.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har i over 1 måned nå klødd ekstremt i hodebunnen, bak ørene og nakken og litt bortover skuldrene. Jeg blir gal, det stikker og klør! Har fått sånne små harde prikker i hodebunnen også. Røde flekker i nakken. 

Har prøvd mange forskjellige sjampoer, billige, dyre. Kuttet ut balsam og hårkur osv. ingenting hjelper. Ser ikke noe lus og heller ikke flass. Klør så mye i hodet at håret blir fett kun noen timer etter dusjing. 

Hva kan det være? 

Anonymkode: 140e4...7e3

Kjøp lusekam og forsøk å gre fra hårrøttene og utover. Begynn gjerne i nakken (sjekk kammen for hver eneste gang du har gredd). Dersom du ikke har kam for hånden kan du rufse håret noe voldsomt ned mot et papir. På papiret vil eventuell lus kunne observeres med det blotte øye. Når du har prøvd enten a eller b kan du ihvertfall utelukke lus som årsak. Jeg har benyttet begge teknikker tidligere selv da jeg jobbet i barnehage. Der kan jeg love deg at det blir noen runder... 😱

Endret av Den Sagnomsuste
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det samme og prøvd alt mulig rart av shampoo, hårkurer, kjerringråd. Klødde ekstremt bak ørene, nakken og bak hodet. Det kom  1-2 dager etter jeg vasket håret eller når jeg svettet. Helt grusomt. 

Har nå brukt neccin shampoo, massert det grundig inn, latt det virke i noen minutter og skylt ut. 

The kløe is gone 😁 Helt bort, og fantastisk. Nå kan jeg gå lenge uten å vaske det og ingen kløe. 

Anonymkode: 6aca7...51d

AnonymBruker
Skrevet

Kan være psoriasis eller eksem 

Anonymkode: f0fd8...48c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...