Gå til innhold

Hormonspiral

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til dere som har fått satt inn hormonspiral, og alt fungerer som det skal. Er ikke det vanvittig deilig? Herlig å slippe mensen? Vurderer sterkt å dette inn en hormonspiral selv. Er du fornøyd med valget ditt? Fungerer den, ved at du slipper mensen? Merker du noen bivirkninger av hormonspiralen? Takk til dere som svarer meg 😄 

Anonymkode: cbdd2...cad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mensen enda men det er mye mindre og kortere dager.

Anonymkode: f1d18...270

Skrevet

Har ikke mensen lenger sånn sett, men kan få litt mellomblødninger og tilfeldige kramper. Ganske greit, men det kan være turbulent hvor du har vondt i en stund så går det over og kommer igjen uforutsigbart. Jeg hadde ingen smerter ved innsetting, helt uproblematisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte ta den ut etter 7 måneder med mange vonde bivirkninger. Mistet all sexlyst og evnen til å få orgasme. Slet med hodepine og kvalme. Og hadde uregelmessige blødninger i flere måneder, blødde mer enn vanlig. Fikk mer kviser og kraftig håravfall. Nå ca 7 uker etter at jeg tok den ut begynner jeg å komme i hormonell balanse igjen.

Vet det er mange som har stort utbytte av hormonspiral og som nesten ikke får noen bivirkninger. Det var jo grunnen til jeg ville ha hormonspiral selv. Syns likevel det er altfor lite informasjon om at det er mulig å få kraftige bivirkninger selv om den skal virke lokalt og ikke skiller ut østrogen.

Anonymkode: 97994...a78

AnonymBruker
Skrevet

Mensen blir ikke alltid bort, men mindre.

Har mindre utflod og bedre miljø der av den 👍

Anonymkode: 0b735...ca8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen mens og merker ingenting til spiralen, så ja det er helt herlig.

Bare synd det ble slutt med mannen rett etter jeg fikk satt den inn 😅 Men å slippe mens er gull verdt uansett 😄 

Anonymkode: 600c4...e93

Skrevet (endret)

Det er helt nydelig!  Den eneste bivirkningen jeg har opplevd er å miste mensen helt, og dermed mindre hodepine/migrene. 

NB: Mirena gir best sjanse for at blødningene stanser helt. 

Endret av Kalevala
La til info om Mirena

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...