galaxii Skrevet 3. august 2021 #1 Del Skrevet 3. august 2021 (endret) Jeg har fått alders langsynthet og vurderer linsebytte. Er det noen erfaring med å få dekket helt eller delvis et slikt inngrep som er ekstremt dyrt oppimot 70 000 og ift at det tar mindre enn 1 time å gjøre jobben? Endret 3. august 2021 av galaxii Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #2 Del Skrevet 3. august 2021 Hvorfor tror du at dette kan bli dekket? Anonymkode: bdfb8...ef1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #3 Del Skrevet 3. august 2021 Det blir ikke dekket. Du må nok gjøre som alle andre, spare Anonymkode: 6e11f...574 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
galaxii Skrevet 3. august 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvorfor tror du at dette kan bli dekket? Anonymkode: bdfb8...ef1 Jeg ser at folk får dekket ulike kirurgiske inngrep av staten, for eksempel dersom man har slanket seg og har hud til overs, eller fx har plagsomt tunge øyelokk. Så jeg bare lurte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #5 Del Skrevet 3. august 2021 Stort sett alle blir vel langsynte med alderen. Skulle tatt seg ut om alle skulle få det dekket Anonymkode: bdfb8...ef1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 3. august 2021 #6 Del Skrevet 3. august 2021 Dette er en helt normalt tilstand, som selvfølgelig ikke dekkes av staten på noen som helst måte. Å få alderslangsynthet er ingen sykdom, du kan bruke briller for å korrigere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #7 Del Skrevet 3. august 2021 Det er ekstremt få som får noe slik dekket, må ha andre diagnoser også for å få det dekket. Anonymkode: 50fed...3e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #8 Del Skrevet 3. august 2021 Jeg tror jeg har hørt at man kanskje kan få dekka noen synsoperasjonsgreier hvis man har en jobb hvor det er umulig å bruke linser/briller. Men kan være jeg husker feil. Kanskje du kan finne en sånn jobb og omskolere deg. Anonymkode: abf0a...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #9 Del Skrevet 3. august 2021 58 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror jeg har hørt at man kanskje kan få dekka noen synsoperasjonsgreier hvis man har en jobb hvor det er umulig å bruke linser/briller. Men kan være jeg husker feil. Kanskje du kan finne en sånn jobb og omskolere deg. Anonymkode: abf0a...dbf Da må man være uerstattelig. Alle kan erstattes Anonymkode: 6e11f...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #10 Del Skrevet 3. august 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Da må man være uerstattelig. Alle kan erstattes Anonymkode: 6e11f...574 Mjo, men jeg tror det var snakk om en person med en slags spesialkompetanse som ikke kunne bruke briller pga verneutstyr eller noe. Mulig den hadde en sykdom eller noe som gjorde at den ikke kunne bruke linser. Anonymkode: abf0a...dbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 4. august 2021 #11 Del Skrevet 4. august 2021 Ryddet for brukerdebatt. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. august 2021 #12 Del Skrevet 4. august 2021 (endret) Er det noen som vet hva linsebytte koster dersom en skal betale det selv? Jeg forstår at det offentlige ikke dekker det med mindre det er grå stær på et eller begge øynene. Jeg kunne tenkt meg å sett på en slik operasjon da jeg er lei av lesebriller! Edit: Fant pris. Endret 4. august 2021 av Blondie65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 4. august 2021 #13 Del Skrevet 4. august 2021 Blondie65 skrev (2 minutter siden): Er det noen som vet hva linsebytte koster dersom en skal betale det selv? Jeg forstår at det offentlige ikke dekker det med mindre det er grå stær på et eller begge øynene. Jeg kunne tenkt meg å sett på en slik operasjon da jeg er lei av lesebriller! https://www.memira.no/pris-linsebytte/ Selv betalte jeg 40 000 for å korrigere nærsynthet for ca 10 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. august 2021 #14 Del Skrevet 4. august 2021 Teatrica skrev (Akkurat nå): https://www.memira.no/pris-linsebytte/ Selv betalte jeg 40 000 for å korrigere nærsynthet for ca 10 år siden. Jeg er dessverre ikke nærsynt - jeg er langsynt og må bytte linser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 4. august 2021 #15 Del Skrevet 4. august 2021 Blondie65 skrev (1 minutt siden): Jeg er dessverre ikke nærsynt - jeg er langsynt og må bytte linser. Ja, og derfor la jeg ved lenken til memira som viser prisene for linsebytte 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #16 Del Skrevet 4. august 2021 Slik jeg har forstått det, er problemet med alderdomssyn at øyets muskler ikke lenger klarer å fokusere nærsynet. Å bytte linser i øynene endrer ikke på det, men det går an å operere inn en linse for nærsyn på ett øye og ett for langsyn på det andre øyet (monovision). Jeg anbefaler folk å prøve dette med vanlige linser (type plastlinser som legges på øyet), for det blir ikke helt det samme som å få tilbake synet man hadde i ungdommen. Synes du det fungerer bra, kan du ta operasjonen. Anonymkode: c7bfc...5f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
galaxii Skrevet 9. august 2021 Forfatter #17 Del Skrevet 9. august 2021 Det jeg reagerer på er at det er så dyrt, det syns jeg er fullstendig unødvendig! Prisene har økt omtrent dobbelt så mye i løpet av 10 år på å bytte linser i Norge. Memira økte prisen med 3000 i 2021, og prisen er nærmere 70 000,- uansett hvilken klinikk man foretar linsebytte. Jeg syns det er skikkeliog slemt av optikk-klinikkene å ta så ekstremt høy pris for et slikt inngrep og som tar en halv time å utføre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2021 #18 Del Skrevet 9. august 2021 galaxii skrev (4 timer siden): Det jeg reagerer på er at det er så dyrt, det syns jeg er fullstendig unødvendig! Prisene har økt omtrent dobbelt så mye i løpet av 10 år på å bytte linser i Norge. Memira økte prisen med 3000 i 2021, og prisen er nærmere 70 000,- uansett hvilken klinikk man foretar linsebytte. Jeg syns det er skikkeliog slemt av optikk-klinikkene å ta så ekstremt høy pris for et slikt inngrep og som tar en halv time å utføre! Du kan jo sette det ned med penn og papir, og tenke gjennom hvilke kostnader klinikken har for inngrepet? Og så legge på statlige avgifter, og en fortjenestemargin til slutt. De må jo faktisk sitte igjen med en inntekt/overskudd. Anonymkode: 69b3b...263 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 9. august 2021 #19 Del Skrevet 9. august 2021 galaxii skrev (5 timer siden): Det jeg reagerer på er at det er så dyrt, det syns jeg er fullstendig unødvendig! Prisene har økt omtrent dobbelt så mye i løpet av 10 år på å bytte linser i Norge. Memira økte prisen med 3000 i 2021, og prisen er nærmere 70 000,- uansett hvilken klinikk man foretar linsebytte. Jeg syns det er skikkeliog slemt av optikk-klinikkene å ta så ekstremt høy pris for et slikt inngrep og som tar en halv time å utføre! Ja, det er dyrt - men de som har sykdommer får det dekket. De som bare vil gjøre dette for å slippe briller og linser bør betale de faktiske konstnader. (ellers henviser jeg til svaret av AB over). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
galaxii Skrevet 25. august 2021 Forfatter #20 Del Skrevet 25. august 2021 Teatrica skrev (På 9.8.2021 den 12.45): Ja, det er dyrt - men de som har sykdommer får det dekket. De som bare vil gjøre dette for å slippe briller og linser bør betale de faktiske konstnader. (ellers henviser jeg til svaret av AB over). Hvilke sykdommer da? Dersom du mener katarakt, grå stær altså så får de bare dekket enstyrkeglass, dersom de vil ha trifokal må de betale det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå