Gå til innhold

Ta ut p-stav hos kirurg

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg tok nylig ut p-stav hos legen, men legen reagerte på at staven var litt kort. Har derfor vært på ultralyd i dag, og fått det bekreftet: staven har altså knekt i armen. Nå har jeg blitt henvist videre til kirurgi for uttak av siste rest. 
Er det noen her som har opplevd det samme, å bli henvist videre for uttak? Spørsmålet mitt er egentlig om det er samme greia å ta den ut hos legen og hos kirurg, bare at de på forhånd lokaliserer staven, og har bedre teknikk på å ta den ut? Sånn at det ikke misforstås: jeg vurderer ikke å avslå henvisningen, men ønsker å vite hvordan det gjøres☺️ Syns både at uttaket, og hele denne situasjonen er litt ubehagelig, så hadde vært fint å høre fra noen med erfaring om uttak hos kirurg!

Anonymkode: 6b048...6eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er viktig å passe på nervene sine her. Jeg skal fjerne min om et halvt år og kommer til å be om henvisning fra fastlegen til en som har mer peiling enn ham. Spør etter intraoperativ nervemonitorering (IONM) hvis det er stor fare for nerveskade under kirurgi. 

https://p3.no/p-staven-til-susanne-ble-satt-inn-feil-na-vil-ingen-rore-den/?fbclid=IwAR1BB9ROFHw8rUMDYtqWpDmqwGZRLnwhHQw-e9yuMmYpDZEwMuUBRdkmKD8

Anonymkode: 41901...3f6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er viktig å passe på nervene sine her. Jeg skal fjerne min om et halvt år og kommer til å be om henvisning fra fastlegen til en som har mer peiling enn ham. Spør etter intraoperativ nervemonitorering (IONM) hvis det er stor fare for nerveskade under kirurgi. 

https://p3.no/p-staven-til-susanne-ble-satt-inn-feil-na-vil-ingen-rore-den/?fbclid=IwAR1BB9ROFHw8rUMDYtqWpDmqwGZRLnwhHQw-e9yuMmYpDZEwMuUBRdkmKD8

Anonymkode: 41901...3f6

Jeg har som sagt vært hos lege og ultralyd, og staven er lokalisert og ligger greit nok under huden. Første staven min lå rett under huden, og var derfor mindre problematisk å fjerne. Denne ble satt av noen uten kunnskap om innsett (ergerlig den dag i dag), men heldigvis kan den både kjennes og finnes på ultralyd. Føles veldig fint at jeg har blitt henvist videre, og satser på at vedkomne jeg skal til nå vet hva hen driver med👏🏼

Har lest den saken der, og det er jo så klart skremmende, men trøster meg med at det virker enn så lenge som et enkelt inngrep hos meg, for noen som kan det. Men skal absolutt drøfte risikoene ang nerveskader med kirurgen, så takk for tips!☺️

Anonymkode: 6b048...6eb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...