Gå til innhold

Uttømmelig behov for samtaleterapi

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bærer alt inni meg og sier aldri fra om noe til noen. Vet ikke hvem jeg er og føler meg helt avhengig av samtaleterapi.

Etter en time føler jeg kortvarig lindring-etter å ha lettet på trykket-men så kommer det hundrevis av tanker om hva jeg burde eller kunne ha spurt om og tanker om hva jeg skal si neste gang-og det føles uutholdelig lenge å vente til neste gang. En evig tankespiral som ikke lar meg være i fred.

Noen andre som føler det slik eller har tips til hvordan jeg skal holde ut 2 uker mellom hver time? Har nedtelling hele tiden til neste prat..

Anonymkode: dbc9b...13b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg ble det lettere etterhvert. Trykket og behovet ble mindre jo mer jeg delte.

Anonymkode: 0e6e9...d1b

AnonymBruker
Skrevet

Du er avhengig. Veldig slitsomt å ha det slik. Du går glipp av livet mellom timene.

Anonymkode: bdfd9...0d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bærer alt inni meg og sier aldri fra om noe til noen. Vet ikke hvem jeg er og føler meg helt avhengig av samtaleterapi.

Etter en time føler jeg kortvarig lindring-etter å ha lettet på trykket-men så kommer det hundrevis av tanker om hva jeg burde eller kunne ha spurt om og tanker om hva jeg skal si neste gang-og det føles uutholdelig lenge å vente til neste gang. En evig tankespiral som ikke lar meg være i fred.

Noen andre som føler det slik eller har tips til hvordan jeg skal holde ut 2 uker mellom hver time? Har nedtelling hele tiden til neste prat..

Jeg har det også slik. Veldig behov for å prate men ingen som har tid til å lytte. Gleder meg til hver samtale. 

Anonymkode: 53bf1...d2b

AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert om det kan hjelpe å gjøre tale opptak for deg selv. Da får du på en måte ut tankene dine. 

Anonymkode: a02b9...5cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skriv ned alt. I løpet av de to ukene så har du nok tenkt litt og syntes mye av dette blir teit eller irrelevant. Så ender du med en kort og tydelig tekst. 

Anonymkode: 35fac...7af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skriv ned alt. I løpet av de to ukene så har du nok tenkt litt og syntes mye av dette blir teit eller irrelevant. Så ender du med en kort og tydelig tekst. 

Anonymkode: 35fac...7af

Det gjør jeg og det er helt riktig-ofte slik det blir😊 likevel skjer det samme hver gang mellom pratene-tankene bare strømmer på🤷‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du er avhengig. Veldig slitsomt å ha det slik. Du går glipp av livet mellom timene.

Anonymkode: bdfd9...0d5

Ja, der fikk jeg noe å tenke på. Tror faktisk at jeg er avhengig🤯

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen andre å prate med da? En venn eller en kjæreste etc? Jeg har ektefelle som jeg prater med men ingen andre. Pga det har jeg hatt litt støttesamtaler og det har vert til stor hjelp. Jeg fikk tatt tak i her og nå tanker som satt fast. Desverre har de i kommunen bestemt nå at de ikke skal tilby støttesamtaler lengre, alle samtaler skal ha ett behandlingsmål.

Anonymkode: f9bbb...03b

AnonymBruker
Skrevet

Skriv og la psykologen lese det om du tenker at det kan være lurt!

Anonymkode: 23ec0...70e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...