Sirah Skrevet 3. august 2021 #1 Skrevet 3. august 2021 Jeg skal ta første dose av koronavaksinen (Pfizer) om noen dager (endelig!) og fikk dessverre time på et tidspunkt som passet ganske dårlig med tanke på andre planer 🙃 Jeg bruker å få alle bivirkningene i boka (pluss noen som enda ikke er registrert) av det meste av medisiner, så jeg skal sikkert slå til denne gangen også 😅 Til dere som har tatt vaksinen og fått bivirkninger: Hvor lenge etter vaksinen merket dere bivirkningene og hvor raskt gikk de over? Eventuelt: Om du er som meg som alltid får bivirkninger men ikke fikk av denne. Jeg ønsker bare svar fra de som har erfart dette, ikke fra dere som er i mot vaksinen
Blueberrymuffin Skrevet 3. august 2021 #2 Skrevet 3. august 2021 Dette høres psykisk ut, når du sier at du alltid får bivirkninger og til-og-med har planlagt at du skal få bivirkninger av vaksiner. Nei, sjansen for bivirkninger er liten. Du er hypokonder, når du faktisk planlegger å få bivirkninger. Selvsagt vil du føle på bivirkninger når du på forhånd bestemt deg og planlagt at du skal bli syk av vaksinen. Håper du får hjelp for helseangsten din. 5
2ro Skrevet 3. august 2021 #3 Skrevet 3. august 2021 Jeg fikk litt (potte litt) vondt i armen på kvelden. Kveldingen etter litt feber følelse men målte ikke. Gikk raskt over. Har siden følt meg varmere men tror det er bare hypokondri fra min side. Jeg får bivirkninger av medisiner vanligvis. 1
Sommerfuul Skrevet 3. august 2021 #4 Skrevet 3. august 2021 Er svært lite bivirkninger av første dose. Som regel kun øm/støl i armen. Er ofte etter dose to man kan få influensa følelse osv.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. august 2021 #5 Skrevet 3. august 2021 Jeg har fått 2x Pfizer. Etter første skudd var jeg øm i armen utover kvelden dagen etter. Hadde litt snufs i nesen. Dag 3 var alt borte. Etter andre skudd hadde jeg langt mer vondt i armen, det gikk heller ikke over like fort. Hadde også litt snufs i nesen. Var helt fin igjen etter 3 dager. MEN: jeg kjenner flere som har fått Pfizer som nr 1 og Moderna som nr 2. Disse har blitt helt slått ut første dag etter skudd 2 - type skjelvinger, muskelverk, øm over alt. Helt fin igjen dagen etter utover øm arm.
Robert Koch Skrevet 3. august 2021 #6 Skrevet 3. august 2021 (endret) Hvis du tenker på de vanligste bivirkningene som hodepine, muskelverk og generell sykdomsfølelse, så kommer de som regel relativt raskt, fra timer til kanskje opp mot et døgn. Varigheten er oftest kort, 1-3 dager. For sjeldnere bivirkninger, er det sjelden at noe oppstår vesentlig senere enn 1-2 uker. Selv opplevde jeg bare et drøyt døgn med en ømhet grensende mot smerte over stikkstedet. Fikk AZ som første dose, og Pfizer som annen. Endret 3. august 2021 av Robert Koch 4
parmanoia Skrevet 3. august 2021 #7 Skrevet 3. august 2021 (endret) Kom relativt raskt etter andre dose: frysninger først, og så alle de vanlige bivirkningene. Var ganske dårlig i to døgn før det *poff* gikk over. 😊 Endret 3. august 2021 av parmanoia
Saywhat Skrevet 3. august 2021 #8 Skrevet 3. august 2021 Sirah skrev (13 minutter siden): Jeg skal ta første dose av koronavaksinen (Pfizer) om noen dager (endelig!) og fikk dessverre time på et tidspunkt som passet ganske dårlig med tanke på andre planer 🙃 Jeg bruker å få alle bivirkningene i boka (pluss noen som enda ikke er registrert) av det meste av medisiner, så jeg skal sikkert slå til denne gangen også 😅 Til dere som har tatt vaksinen og fått bivirkninger: Hvor lenge etter vaksinen merket dere bivirkningene og hvor raskt gikk de over? Eventuelt: Om du er som meg som alltid får bivirkninger men ikke fikk av denne. Jeg ønsker bare svar fra de som har erfart dette, ikke fra dere som er i mot vaksinen Jeg fikk bivirkninger i løpet av 3 timer. Kjempemenssmerter og styrtblødning. Kniver i ryggen som gjorde at jeg nesten ikke kunne gå. Bedre nå etter 5 uker, men har hatt betennelse i arm, bein og rygg. Psykisk, så ble jeg først oppstemt og med energi som krasja helt etter 3 uker, er fremdeles helt utslitt. Fikk migrene som ga seg etter 1 uke. Nå har jeg fått utslett på magen. Leamus i beinet. Stiv i kroppen( vært i 5 uker). Føler meg rar og ikke sånn jeg var før. 1
MorTil2 Skrevet 3. august 2021 #9 Skrevet 3. august 2021 Jeg har vært skeptisk til å ta vaksinen, og var forberedt på bivirkninger. Jeg har kun tatt dose 1 hittil, men var positivt overrasket. Litt øm i armen, og trett. Faktisk veldig trett, sov meget tungt om nettene og kunne godt sove på dagtid de først 3 - 4 dagene. Ellers helt ok. Håper det går like greit med dose 2 1
Sirah Skrevet 3. august 2021 Forfatter #10 Skrevet 3. august 2021 Tusen takk 😄 Om det er noen planer som må avlyses så finner man altså ut av det relativt raskt! Bare greit å vite hva man går til da planene de neste dagene har vært spikret en god stund Men da virker det som om det ikke er noe å bekymre seg for, litt øm arm skal jeg klare å gjennomføre dem med 😎 Og nei, jeg har hverken helseangst eller planlegger å få bivirkninger til deg som mener det 😅 Det må gå ann å lese et innlegg med en ørliten dose humor og uten å ta alt fullstendig bokstavelig bestandig 😅 8
Fiora Skrevet 3. august 2021 #11 Skrevet 3. august 2021 Fikk 1. dose Moderna i går, bivirkningene kom 3-4 timer etterpå. Muskelverk, trøtt, frysninger og vanvittig vondt i armen pluss lymfene i armhulen. Det vedvarte gjennom natten og utpå dagen i dag. Begynner å bli bedre nå. Fremdeles vondt i armen og ganske slapp, men vil nok være relativt i form i morgen 😊 Verdt det! 👍🏼
Gjest Albbas Skrevet 3. august 2021 #12 Skrevet 3. august 2021 Jeg har hatt dundrende hodepine (til og fra) i to uker etter vaksinen nå. Noen som vet om det kan skyldes vaksinen, eller om det sannsynligvis må være noe annet? Jeg fikk også blødningstull rett etter vaksinen, men utenom det ingen bivirkninger som jeg åpenbart kan skylde vaksinen for.
Cordelia Skrevet 3. august 2021 #13 Skrevet 3. august 2021 (endret) Fikk også moderna 1. dose. Hoven og øm i armen et par dager, muligens litt hodepine. Fikk "covidarm"(opphovning, utslett og kløe) etter en uke, men det gav seg fort. Endret 3. august 2021 av Cordelia
rosemarin Skrevet 3. august 2021 #14 Skrevet 3. august 2021 Saywhat skrev (8 timer siden): Jeg fikk bivirkninger i løpet av 3 timer. Kjempemenssmerter og styrtblødning. Kniver i ryggen som gjorde at jeg nesten ikke kunne gå. Bedre nå etter 5 uker, men har hatt betennelse i arm, bein og rygg. Psykisk, så ble jeg først oppstemt og med energi som krasja helt etter 3 uker, er fremdeles helt utslitt. Fikk migrene som ga seg etter 1 uke. Nå har jeg fått utslett på magen. Leamus i beinet. Stiv i kroppen( vært i 5 uker). Føler meg rar og ikke sånn jeg var før. Det var da voldsomt, har du vært hos lege som mener at dette skyldes vaksinen? 1
Nicathv Skrevet 3. august 2021 #15 Skrevet 3. august 2021 Hadde litt vondt i armen i én dag begge gangene, og etter dose nr 2 var armen noe støl i 3-4 dager. Ellers ingen bivirkninger.
T-Rex Skrevet 3. august 2021 #16 Skrevet 3. august 2021 Hvis du ikke får allergiske reaksjoner, som kommer raskt, tar det noen timer før det skjer noe særlig.
Gjest Saph Skrevet 3. august 2021 #17 Skrevet 3. august 2021 Fikk småvondt I armen etter 7 timer. Dagen etter var jeg innmari støl i armen. Dagen etter det var det bare vondt å ta på der stikket var satt. Og det var det.
NordicViking Skrevet 3. august 2021 #18 Skrevet 3. august 2021 Sirah skrev (8 timer siden): Til dere som har tatt vaksinen og fått bivirkninger: Hvor lenge etter vaksinen merket dere bivirkningene og hvor raskt gikk de over? To doser Pfizer. Etter første dose var jeg litt øm i armen de to neste dagene. Ellers ingen ting. Etter andre dose var jeg øm i armen de to neste dagene. Dag tre hadde jeg ganske vondt i armen. I tillegg hadde jeg hodepine, muskelsmerter og feberfølelse (frysninger). Dag fire var jeg fortsatt litt øm i armen, men alt det andre var borte.
Lill3My Skrevet 3. august 2021 #19 Skrevet 3. august 2021 Sirah skrev (8 timer siden): Jeg skal ta første dose av koronavaksinen (Pfizer) om noen dager (endelig!) og fikk dessverre time på et tidspunkt som passet ganske dårlig med tanke på andre planer 🙃 Jeg bruker å få alle bivirkningene i boka (pluss noen som enda ikke er registrert) av det meste av medisiner, så jeg skal sikkert slå til denne gangen også 😅 Til dere som har tatt vaksinen og fått bivirkninger: Hvor lenge etter vaksinen merket dere bivirkningene og hvor raskt gikk de over? Eventuelt: Om du er som meg som alltid får bivirkninger men ikke fikk av denne. Jeg ønsker bare svar fra de som har erfart dette, ikke fra dere som er i mot vaksinen Tok også Pfizer. Første dose. NULL problem. Litt øm i armen dagen etter men virkelig ikke noe å klage over. Samme med samboer.:) Dose to er det imidlertid flere som før symptomer etter
Rediken Skrevet 4. august 2021 #20 Skrevet 4. august 2021 Tok første dose av Pfizer i går. Fikk støl og vondt arm bare timer etterpå. Armen er fortsatt støl. I natt fikk jeg utslett og kløe på hendene, som elveblest. Veldig merkelig, kan ikke se noe sted at dette skal være en "normal" reaksjon. Men har heller ikke gjort noe annet som kan medføre denne reaksjonen. I dag har deg hatt en dundrende hodepine. Så ille at jeg har vært hjemme fra jobb. Jeg var ikke forberedt på å få så vondt i hodet, så håper det går raskt over.
Anbefalte innlegg