Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har termin i september og er godt i gang med innkjøp. På diskusjonsforum og sosiale medier er det så mange som har babynest på handlelisten. Hva er det godt for? Sover babyen bedre i babynest?

Anonymkode: 3a0d5...393

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man MÅ jo ingenting, men for meg ble det et must have :) baby sov kjempegodt i det på dagtid :)

Skrevet

Jeg opplevde at babyen sov bedre og det var også en trygghet å ha nest i senga vår så vi ikke rulla over henne i søvne. Babyen skal vel helst ligge i egen seng uten noe oppi, men vår bare sov ikke slik. Ble dessuten et slit mtp nattmating osv, så et fast nest i senga ble løsningen. Hadde nok unngått de myke. 

AnonymBruker
Skrevet

Mine har ikke brukt babynest. Hadde til begge siden «alle» sa at dette var ett must. Men ingen av de fant roen oppi der. De greide ikke å sovne uten bevegelse de første mnd og de kunne heller ikke legges ned uten å våkne. Mine sov i bæresjal, på brystet til en voksen (meg, pappaen, besteforeldre) eller i vogn på dagen de første mnd.

Anonymkode: 4efe2...62a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er svært få ting du MÅ ha, men for min del var det veldig mange ting man ikke MÅ ha som lettet hverdagen veldig. Babynest var én av dem. Her ble det mest brukt til å la babyen sove i på sofaen eller at babyen lå i det på badegulvet mens jeg tok en dusj. Veldig mange babyer er vanskelige å legge på eget rom og i egen seng de første månedene, så derfor var jeg avhengig av babynest i sofaen. Babyen sov bare når vi foreldrene var i nærheten. I tillegg våknet babyen hvis jeg løftet på hen i søvne, men med nestet rett ved siden av meg, kunne jeg bare forsiktig skli babyen nedi der. Nyfødte kan være utrolig vâre og merker hvis de er alene i et rom eller blir flyttet på, selv om de tilsynelatende sover.

Anonymkode: 4ca25...598

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her ble banynestet bare til pynt, bortkastede penger. Ser pent ut men har ingen nytte, er heller ikke anbefalt at babyer sover i de uten tilsyn pga økt risiko for krybbedød (dårligere luft ved høye kanter, kan få ansiktet for nært kanten osv), så nei en må absolutt ikke ha det :)

Anonymkode: 594e5...768

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Babynestet mitt ble brukt til å samle ting som leker og fjernkontroller oppi sofaen 😅 Ungen min nektet å sove i det, han sov kun på meg eller i trillende vogn. Så nei, ingen must. Men det er klart, jeg ser jo mange som aldri hadde klart seg uten. Så det avhenger veldig av babyen, og det er litt vanskelig å vite på forhånd 😄

Anonymkode: 5bf4e...1db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde det med første, brukte det i sofaen hver dag for å ha et sted å legge ned baby. Men kunne like greit laget til en krok med et teppe eller noe. 

Med andre har vi ikke brukt babynest, men vi har en kurv vi legge baby i stueetasjen. Greit å ha et sovested på dagtid der man er. 

Anonymkode: e58b4...fc0

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte et av de fineste (og dyreste) jeg fant, fordi jeg hadde hørt hvor stor "redning" et nest var. Babyen nektet plent å ligge i det så det ble ikke brukt. Babyen nektet for så vidt å ligge i noe som helst annet også altså🙈😆.

Anonymkode: cef7a...309

AnonymBruker
Skrevet

Babynest var noe jeg tenkte på som unødvendig, men arvet ett fra søsteren min sitt barn. Og vi har brukt det MASSE. Har det med overalt når vi skal bort tilogmed, for da sover babyen på et kjent sted selv om vi ikke er hjemme :) 

Anonymkode: 18544...6b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke anbefalt å bruke baby nest så absolutt ikke

Anonymkode: b6af3...efe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke anbefalt å bruke det til å ha baby i uten tilsyn eller oppi senga om natta når man sover, men det er selvfølgelig topp å bruke med tilsyn på dagtid - som er det den er ment til.

Anonymkode: e58b4...fc0

• Liker 10
Skrevet

Vi bruker vårt baby nest flere ganger daglig. Baby elsker å sove i den i sofaen og ligge der og leke. Vi føler også det er en trygghet når han ligger i den pga kantene. 

Men ser nok for meg at den bare blir brukt de første mnd pga mere aktiv baby de kommende månedene😊

Skrevet

Brukt babynest til alle mine 3 barn. Jeg var avhengig av det, og storfornøyd. Alle barna trivdes godt i nestet. De sov i bedside crib på natten, men på dagen sov de kun i babynestet. Under tilsyn.

Anonymkode: d3355...d58

• Liker 1
Skrevet

Vi skal ikke ha. Har kjøpt en slyngevugge i stedet. 

Anonymkode: ba2ea...cef

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er mye som ikke er anbefalt her i verden, gjerne forskjellige ting i forskjellige land eller med litt ulike vrier. Sunn fornuft så kommer man langt.

Anonymkode: 89c4f...2c4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men det er heller ikke frarådet. "Anbefaling" betyr at en bør bruke det, men som Lub skriver selv så kan de heller ikke fraråde det siden det er lite forskning på det. Vi brukte vårt babynest til babyen begynte å snu seg, og han trivdes godt oppi der både på dagtid og på natta 👌🏼

Anonymkode: 3cf67...228

• Liker 1
Skrevet

Min baby hata ligge flatt. Vart aldri brukt. Bæresele var gull her! 

Anonymkode: e5c3e...a3a

Skrevet

Min baby rulla seg helt inntil kanten. Lå med nesen helt inntil, så hele poenget ble borte. Kunne ikke ta blikket fra ungen ett sekund. 
ble en grei hundeseng. 

Anonymkode: b09f9...d31

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...