AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #21 Skrevet 4. august 2021 Hvorfor så mye snakk om oppblåste batterier, det er jo ikke hva TS sliter med. At en laptop sliter med varmgang er et kjent fenomen, særlig på eldre modeller. Forhåpentligvis vil en grundig rens av vifter og kjøleribber gjøre problemstillingen bedre, men har vært borti PC-er som også har slitt med gåene vifter og annet som gjør at det er vanskelig (eller urimelig dyrt) å rette feilen. Som noen nevner, skru den opp, og rens den for støv, så vil problemet sannsynlig bli bedre. Om du har innsikt nok, så ville jeg byttet kjølepasta der det er brukt, det kan også ha en del å si. Anonymkode: 382b3...42f
Tuppeluri Skrevet 5. august 2021 #22 Skrevet 5. august 2021 Kjøp deg en kanne med oksygen. Åpne laptopen opp, blås alle vifter rein ute, kan komme ganske mye støv. Dette er nok en av hovedgrunnene til varmegangen i pcen din. Når det gjelder lagring, som musikk osv. Har du vurdert å bruke google drive? For 89kr i mnd får du 2TB lagring på driven. Hadde en god del musikk og annet ræl som tok mye plass på pcen jeg også, la alt inn der sånn at jeg har det hvis jeg trenger det. Annet tips for å fjerne unødvendig drit på pcen, er å laste ned CCleaner. Den tar alt unødvendig du ikke trenger, også cookies. Bruk avast i stedet for Norton virusprogram siden det tar opp mye plass. Kjør en ordentlig scan. Kan også hende du må bytte kjølepasta på CPU og GPU.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #23 Skrevet 5. august 2021 TS her. Tusen takk for gode svar og veiledning alle sammen, dere er gull! Jeg tar til meg alt dere har skrevet, og skal skru opp PC-en og rense før jeg eventuelt iverksetter andre tiltak! Anonymkode: 73df7...570
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #24 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Tusen takk for gode svar og veiledning alle sammen, dere er gull! Jeg tar til meg alt dere har skrevet, og skal skru opp PC-en og rense før jeg eventuelt iverksetter andre tiltak! Anonymkode: 73df7...570 Ta gode bilder av hvordan den ser ut innvendig, kan være til hjelp hvis du skal gjøre noe mer senere. Anonymkode: b230e...007
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #25 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta gode bilder av hvordan den ser ut innvendig, kan være til hjelp hvis du skal gjøre noe mer senere. Anonymkode: b230e...007 Smart! Takk! Anonymkode: 73df7...570
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå