AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #21 Skrevet 3. august 2021 Hadde en god og idyllisk barndom, ingen motgang i grunnen, snille og oppegående foreldre som ga meg og søsknene mine god selvfølelse og oppdragelse som kom mye av seg selv, da de var (og er) gode forbilder i livet. Stikkord er som du nevner passe dose friluftsliv, bøker, musikk, samtaler og gode relasjoner alle veier. Da jeg opplevde min første kjærlighetssorg i begynnelsen av tyveårene gikk jeg rett i kjelleren en stund, så i ettertid at det nok var fordi det var min første ordentlige negative personlige erfaring jeg fikk her i livet. Sunt det óg, kom sent, men da var det jo håndterbart. Jeg har veldig gode relasjoner selv med gode mennesker rundt meg, og håper jeg gir mine barn den samme kvalitet på oppvekst og livet. Anonymkode: 51fd0...37d
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #22 Skrevet 3. august 2021 Jeg ser nok både de negative og de positive sidene med min barndom. Vi flyttet så mye at jeg har blitt helt rotløs. Samtidig hadde vi strenge og klare grenser. Ingen av mine foreldre var noen gang usikre på hvor de stod i ulike saker. Det beste man kan gjøre er å bruke det man selv opplever som negativt, og snu det slik at ens egne barn skal få oppleve positive sider ved slike aspekter. Altså, gjøre det motsatte, der det trengs. Anonymkode: 71a43...e6e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå