AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Jeg sliter mye psykisk og møter så og si aldri noen. En sjelden gang blir jeg bedt med på ting, fester og jeg blir med. Jeg prøver jo da å drikke bort angsten, og det går alltid skikkelig dårlig. Typ kjempe dårlig, at det blir krangling og jeg blir kastet ut Har ingen igjen i området som vil ferdes med meg, og jeg har skikkelig dårlig rykte. Jeg skulle så ønske jeg klarte å møte folk når jeg er edru, men det klarer jeg ikke Ryktet som går er at jeg er alkoholiker. Men jeg drikker kanskje 2-3 ganger i året, og da går det ille. Klarer ikke kose meg med alkohol. Mitt største problem er vell sosial angsten. Jeg skjønner dog at folk tror jeg er alkoholiker, for den eneste gangen folk ser meg, så er jeg sørpe full Noen her som har det likt? Jeg har gått til behandling hele livet, og jeg blir aldri noe bedre. Blir bare verre og verre for hvert år som går. Nå er jeg snart 35 år, klarer så vidt å ta vare på meg selv Anonymkode: f0a60...a7c
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2 Skrevet 2. august 2021 Hva slags behandling får du? Gjør du noe aktiviteter i livet som kan gi deg mestringsfølelse og mening i hverdagen? Feks begynne med trening. Kan hjelpe å redusere angst. Det hjelper den mentale helsen også. Går du til feil psykolog hvis det er den type behandling du får? Har dere god kjemi, blir du forstått? Alt dette er viktig. Har man et godt liv utenom, har man større ønske om å drikke mindre. Jeg var som deg. Og det som hjalp for meg hvertfall. Var å få hjelp med traumene jeg hadde. Deretter angsten. Bygge opp andre overlevelsesmeksnismer enn å drikke. Starte på hobbyene mine igjen, som jeg lenge forsømte pga angst. Men som egentlig betydde mye for meg. Til slutt måtte jeg bestemme meg for at nok er nok. Tenkte på hvor skadelig det egentlig er den mengden alkohol. Holdt på å drikke meg i hjel et par ganger, og da måtte jeg bare erkjenne at jeg ikke kan drikke i det hele tatt. Drikker i dag 1-2 cidere maks i sosialt samvær. Men ikke mer, for da tar avhengigheten overhånd, vil bare ha mer til jeg kollapser. Kan du flytte til en annen plass som du trives mer? Jeg flyttet til en helt ny by. Fikk ny jobb og startet på nytt. Få hjelp for avhengigheten og finn ut av hvorfor du drikker så mye. Anonymkode: 7fe2e...dac 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #3 Skrevet 3. august 2021 Jeg var med noen i helgen som var slik du beskriver (minus å bli kastet ut) og jeg vil bare sende deg en god klem. Anonymkode: 5ad77...e9f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå