Gå til innhold

Kollega aldri med på tur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På arbeidsplassen min, som er i helsevesenet, har vi faste turer to ganger i uka med pasienter. Det er alt fra lange og litt tyngre, til korte og enklere turer, og vi på arbeidsplassen bytter på hvem som blir med. Men, en av mine kollegaer, har enda aldri vært med, og klarer på et vis alltid å "snike" seg unna. Nå kjenner jeg at dette går meg litt på nervene. Hun er både ung og 100% frisk, vi har tilsvarende utdannelse, eneste forskjellen er at jeg har lengre ansenitet, noe som ikke har noe å si ift turer som ansatte skal være med på. Er det noe som evnt. kan tas opp, eller hva tenker dere? En av grunnene til at vi har en del fokus på friluftsliv og turer er jo for å bygge opp om fysisk helse, som igjen hjelper på den psykiske. Samtidig oppmuntres det til fysisk aktivitet. Min unge, og ellers flotte, kollega har ingen fokus på dette, og jeg stusser litt på at hun aldri blir med på dette. Hun er som sagt både ung og frisk, men er kanskje 30kg overvektig, men kan det brukes som grunn for ikke være med? Ville det ikke heller vært en fordel om hun ble med?

Anonymkode: 5a0e3...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

30 Kg overvektig??

Anonymkode: f34a5...cca

Ja, minst.

Embryo skrev (14 minutter siden):

Du er ikke lederen hennes. Det betyr at du ikke skal blande deg i dette. 

Nei, det er sant, men på en arbeidsplass der både fysisk helse står høyt og der åpenhet er prioritet, så føler jeg noe skurrer her. Dessuten: det er flere som reagerer.

Anonymkode: 5a0e3...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, minst.

Nei, det er sant, men på en arbeidsplass der både fysisk helse står høyt og der åpenhet er prioritet, så føler jeg noe skurrer her. Dessuten: det er flere som reagerer.

Anonymkode: 5a0e3...9b7

Vekt har da ikke noe å si? Jeg er og 25 kg overvektig, men går mye turer for det 🙏🏻

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har nok sine grunner, for alt du vet har hun helseproblemer man ikke kan se. Kos deg på tur du.

Anonymkode: ddc03...899

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er tynn, ung og frisk. Hater turer og alt annet organisert mas om fysisk aktivitet. Virker mer som du mener hun bør gå på tur for å gå ned i vekt. 

Anonymkode: fbbca...b4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Virker mer som du mener hun bør gå på tur for å gå ned i vekt. 

Nei, mener ikke det, men det blir jo det første både jeg og andre tenker.

Anonymkode: 5a0e3...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da mange usynlig sykdommer, og kanskje hun har en av dem. Kanskje hun har en avtale med ledelsen om ikke gå tur, pga en sykdom du ikke vet om.

Anonymkode: b895a...292

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...