Gå til innhold

Brudepar m/ små barn - hva med barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til dere brudepar med små barn, eller som kjenner brudepar med små barn: Hvordan ble det gjort rent praktisk med barna på bryllupsdagen?

Tenker på f.eks. en vilter to- og femåring.

Tenker på hvem som hadde "ansvaret" for barna under vielsen, under fotograferingen, under middagen osv. Når tok barna kvelden, og hvor tok barna kvelden - og ikke minst, hvem passet de da? Og hvor lenge ble de passet? 

Takknemlig for svar :)

Anonymkode: dd119...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et vennepar av meg gifter seg nå om ikke så lenge. De har to veldig aktive og ivrige barn; ei på snart tre år og en på snart seks år - der er det farmor som har ansvaret for begge to hele dagen. Hun har booket hotellrom til seg og disse to, så etter middag og kaker tar hun med seg barnebarna sine og reiser dit. Hun tar også ansvar for de utover dagen dagen etter. Har inntrykk av at det er vanlig at en besteforelder tar vare på barnebarna sine på slike dager - tanta og onkelen min hadde samme opplegg. Der var det mormor som tok sine tre barnebarn på da 10 måneder, 8 år og 11 år. 

Anonymkode: 4a438...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde det vært uaktuelt for besteforeldrene å ikke være med hele dagen 😅 barna våres var ikke med på bryllupet, de hadde barnevakt (men i nærheten om det skulle oppstå noe). De var to og hadde det fint, selv om de ikke kjente noe særlig til barnevakten tidligere (en god venninne av min mor, som jobber i barnehage).

Anonymkode: c9358...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn selv, men er vant med at barna deltar så lenge de orker, fram til de hentes av en barnevakt. Som regel er dette en ung nabo som er vant til å passe barn, eventuelt en venn av familien med bakgrunn fra barnehage etc.. De fleste har tatt med ungene hjem slik at de får sove i sitt eget hus fram til neste formiddag, eventuelt har barn(a) og barnevakten hatt et eget hotellrom/en egen hytte.

Anonymkode: 4fb1f...27b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...