Gå til innhold

Foreldres inntekt ved stipend


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilket år sjekker de og hvorfor begges inntekt? Jeg har hovedansvaret og er hovedforsørger, får ikke noe bidrag. Ungdom 16 søker stipend til videregående, men vil ikke få noe når de tar med farens inntekt. Hva gjør man da?

Anonymkode: 92eac...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge foreldrene har forsørgerplikt, så begge foreldrenes inntekt regnes med. 

Anonymkode: 6ce62...4bd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja leser dette, men far betaler ikke bidrag. 

Anonymkode: 92eac...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja leser dette, men far betaler ikke bidrag. 

Anonymkode: 92eac...20d

Da krever du bidrag via NAV.

Anonymkode: 2f210...347

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da krever du bidrag via NAV.

Anonymkode: 2f210...347

Har prøvd, men inntekten hans varierer. Nå er han på dagpenger, men i 2019 tjente han over 500000, ergo det blir ingen stipend siden de tar hans inntekt med.

Anonymkode: 92eac...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvilket år sjekker de og hvorfor begges inntekt? Jeg har hovedansvaret og er hovedforsørger, får ikke noe bidrag. Ungdom 16 søker stipend til videregående, men vil ikke få noe når de tar med farens inntekt. Hva gjør man da?

Anonymkode: 92eac...20d

Du har forsørger ansvar på vgs. Hva skal du ha penger for? Skolen er jo gratis

Anonymkode: 6d244...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du har forsørger ansvar på vgs. Hva skal du ha penger for? Skolen er jo gratis

Anonymkode: 6d244...cf9

Ja det vet jeg, men ungdommer bruker penger. Mobil, airpods, klær, fritidsaktiviteter, mopedlappen/og så billappen er ikke gratis. De får utstyrsstipend, men bare laptopen koster 3400 kr. Jeg er i full jobb så er ikke det, men jeg får ikke bidrag og er hovedforsørger. Fars navn kom ikke opp på søknaden en gang. 

Anonymkode: 92eac...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan dokumentere at du ikke har rett på barnebidrag synes jeg det er rart at de tar med fars inntekt.

Anonymkode: bb354...3e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det vet jeg, men ungdommer bruker penger. Mobil, airpods, klær, fritidsaktiviteter, mopedlappen/og så billappen er ikke gratis. De får utstyrsstipend, men bare laptopen koster 3400 kr. Jeg er i full jobb så er ikke det, men jeg får ikke bidrag og er hovedforsørger. Fars navn kom ikke opp på søknaden en gang. 

Anonymkode: 92eac...20d

Airpods og lappen får han kjøpe sjølv da, få seg ein deltidsjobb og spare penger :) ingen trenger airpods. Har måtte kjøpe klær selv sidan eg var 13, med mindre det var et virkelig behov typ har slitt ut alt eller vokst ut av det. Ønskte jeg meg nye klær bare fordi måtte jeg kjøpe det selv eller ønske til jul/bursdag. Billappen er betalt selv også. PCen de får på skolen kan vel tas på nedbetaling, det kunne hvertfall vi :)

Om det blir for dyrt for deg så må du prøve igjen å kreve bidrag via nav, far har forsørgerplikt han også uavhengig av inntekt.

Anonymkode: de982...0c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...