Gå til innhold

Vaktlisten er alltid for sen…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hater jobben min og har lenge søkt etter en ny. Hver gang jeg har vært på intervju vil de vite når jeg kan starte med evt opplæring. Hver gang vet jeg ikke og må vente på vaktlistene fra nåværende jobb før jeg kan svare, dette fører til at de går for noen andre hver gang. 
 

Nå har jeg sagt opp, men har en måned igjen av oppsigelsestiden. Jeg har fått ny jobb og skal starte opplæring så fort som mulig. Problemet er at vaktlisten for august enda ikke har kommet, uansett om jeg har sagt at jeg må vite når jeg er satt opp. Hva skal jeg gjøre? Kan jeg droppe vakter som blir tildelt for sent? 

Anonymkode: f25df...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Starter vel med opplæringen når du starter i ny jobb?

Anonymkode: beacf...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ansetter nå og opplæringen starter fortløpende. Problemet er at jeg ikke vet når jeg skal jobbe denne uken og neste på den jobben jeg har oppsigelsestid på. 
 

TS.

Anonymkode: f25df...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen turnus, jobber deltid + ekstra npr det trengs. 

Anonymkode: f25df...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De ansetter nå og opplæringen starter fortløpende. Problemet er at jeg ikke vet når jeg skal jobbe denne uken og neste på den jobben jeg har oppsigelsestid på. 
 

TS.

Anonymkode: f25df...ad8

Send leder SMS, si du trenger svar innen 24 timer, og hvis du ikke får svar vil du ikke møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da bare begynner du med opplæringen, når u får vaktliste gir du bare beskjed om at siden den er sen har du allerede andre planer! Og så viser du til at vaktplanen skal være i hende så og så mye før tiden og siden det ikke har skjedd har de bare seg selv å skylde på!

Anonymkode: dedb9...dff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du legger andre planer innenfor en tidsperiode på 14 dager og om sjefen din blir sur så henviser du bare til Arbeidstilsynets side; https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/arbeidstid/arbeidsplan-vaktliste-skift-og-turnus/

Klippet fra siden; 
Arbeidsplanen være lett tilgjengelig for arbeidstaker så tidlig som mulig, og som hovedregel senest to uker før den starter. Eventuelle endringer i planen skal drøftes med samme frist. Vær oppmerksom på at en ev. tariffavtale kan ha andre frister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...