AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #1 Skrevet 2. august 2021 Har slitt med kvalme nå i 3 uker. Ikke hver dag, men ca 6 ganger på disse 3 ukene. Denne helga var jeg kvalm hele lørdagen, litt på søndag og i dag igjen. Det har dermed eskalert litt de siste dagene. Er ikke gravid, det vet jeg med sikkerhet. Jeg kaster ikke opp og klarer å spise, men har økt spyttproduksjon og lite energi. Har lavt stoffskifte og lurer på om noen andre her har det og har opplevd det samme? Jag har aldri opplevd det, og stoffskiftet har vært ganske stabilt hele veien, går på lav dose. Skal selvsagt dra til legen, men ville høre her om andre har erfaringer med langvarig kvalme, hvor man vet at man ikke er gravid. Anonymkode: 18bc0...a80
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #2 Skrevet 2. august 2021 Kvalme er for meg typisk symptom på for lavt stoffskifte. Årene før operasjon+med for lav dose (midtre/nedre del av normalgrense) var jeg veldig ofte kvalm. Gav seg når TSH/T4 ble regulert bedre. Men jeg kan også føle meg uggen av melkeprodukter - dog ikke samme type kvalme. Anonymkode: f7dae...67d
Møretausa Skrevet 2. august 2021 #3 Skrevet 2. august 2021 Jeg blir alltid kvalm hvis stoffskiftet er for lavt. Det kan høres ut som at du bør justere opp medisindosen din. Dra og ta nye prøver. 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #4 Skrevet 2. august 2021 Ja, men gikk over når jeg endret kostholdet. Anonymkode: 5f68e...1aa
AnonymBruker Skrevet 2. august 2021 #5 Skrevet 2. august 2021 Har den samme sykdommen men ikke opplevd å være spesielt kvalm. Men, jeg kan huske å ha vært litt kvalm tidligere, før sykdommen ble påvist, Men jeg var syk på den tiden også, så det er godt mulig kvalmen var pga lavt s. Anonymkode: 48207...e44
AnonymBruker Skrevet 3. august 2021 #6 Skrevet 3. august 2021 Nei, jeg har aldri hatt dette symptomet. Har heller ikke hørt at dette skal være et symptom på hverken høyt eller lavt stoffskifte, eller over- eller underdosering. Anonymkode: 29462...7e1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå