Gjest Fast bruker, anonym i dag Skrevet 19. september 2005 #1 Skrevet 19. september 2005 Jeg har svigerforeldre som røyker, og selvfølgelig får de ikke lov til å røyke inne hos oss. De går da ut på gårdsplassen og røyker, men selv om de har med askebeger stumper de alltid røyken i bedet vårt! Jeg liker mine svigerforeldre og har til nå latt som jeg ikke har sett det, men det kan jo ikke fortsette sånn. Hvordan kan jeg på en pen måte si ifra at jeg ikke vil ha sneiper i blomsterbedet?
Gjest Gjesta Skrevet 19. september 2005 #2 Skrevet 19. september 2005 Det er vel bare å be dem være så snill å bruke askebegeret???
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2005 #3 Skrevet 19. september 2005 Det synes jeg din mann bør si fra til dem om. Det er tross alt hans foreldre!
monja Skrevet 19. september 2005 #4 Skrevet 19. september 2005 Dere bør absolutt snakke med dem, og de bør respektere deres valg ettersom de faktisk ikke er hjemme til seg selv.
Gjest Sesselja Skrevet 19. september 2005 #5 Skrevet 19. september 2005 Kanskje de gjør det for å være grei? At de tror de gjør dere en tjeneste ved å stumpe røyken ute slik at dere slipper å ha sur røyklukt fra askebegeret inne? Ikke anta det verste, men be dem på en grei måte om å bruke askebegeret.
Gjest Leya Skrevet 19. september 2005 #6 Skrevet 19. september 2005 Er ikke det bare å si fra da? På en hyggelig måte?
Glitter Skrevet 19. september 2005 #7 Skrevet 19. september 2005 Jeg ville spurt pent om de kunne bruke askebegeret.Det er jo der for å brukes Du kan jo og nevne du ikke synes det er noe trivelig med sneiper over alt.Jeg ville sagt det selv,men så har jeg og svigermor veldig godt forhold.Dersom du kvir deg for å si fra kan jo mannen din prate med dem?
Gjest Leola Skrevet 19. september 2005 #8 Skrevet 19. september 2005 Jeg hadde ryddet opp stilt og rolig etter at de var reist. For meg hadde det ikke vært noe problem - går utifra at de ikke er på besøk hos dere hver dag?
Marianne Skrevet 19. september 2005 #9 Skrevet 19. september 2005 Og jeg hadde sagt når de var på vei ut. Se her ta med dette askebegeret ut. Jeg har hatt det inne for å vaske det.
Gjest Milah Skrevet 19. september 2005 #10 Skrevet 19. september 2005 Enig med de andre er.. Bare å snakke med dem på en hyggelig måte..
Mini_me Skrevet 19. september 2005 #11 Skrevet 19. september 2005 Jeg syns sneiper er utrolig ekkelt, og hadde blitt rasende dersom mine svigers eller andre kastet dem i mitt bed. Syns det er respektløst! Forventer de at du skal plukke dem opp da? Det enkleste hadde jo vært å si fra selv, men det spørs hvor godt du kjenner dem, la din kjære si ifra. Det er tross alt hans foreldre...
hilli Skrevet 20. september 2005 #12 Skrevet 20. september 2005 Jeg hadde ryddet opp stilt og rolig etter at de var reist. For meg hadde det ikke vært noe problem - går utifra at de ikke er på besøk hos dere hver dag? ← Samme her.
Elbereth Skrevet 20. september 2005 #13 Skrevet 20. september 2005 Mannen min røyker, og det skjer selvsagt ute. Han kaster sneipene på plenen eller i bed eller buskas, og det vises aldri, for han røyker rullings. Men når vi har besøk som røyker sigaretter med filter, sender jeg med dem et syltetøyglass med hull i lokket, der de kan putte sneipene sine etter bruk. Asken kan de gjerne kakke på plenen eller i bedet. Det fungerer greit som regel. Men i sommer hadde vi besøk, og damen fikk med seg et glass. Likevel ser jeg etter noen dager at hun står og hiver sneipene rett på bakken, på min ny-grusede oppkjørsel og parkeringsplass. Jeg ble sinna, men bet det i meg og gikk og hentet glasset. Så sa jeg blidt at kanskje hun skulle plukke opp sneipene, for det var så dumt hvis de småungene som var på besøk skulle putte det i munnen. Jaja, dama ble muggen, men hun om det.
MiniMjau Skrevet 20. september 2005 #14 Skrevet 20. september 2005 Be de ta med seg et askebeger ut når de går for å røyke.
Maja23 Skrevet 20. september 2005 #15 Skrevet 20. september 2005 jeg mener at det slettes ikke er din jobb å plukke opp sure sneiper etter andre i din egen hage. jeg hadde ganske enkelt sagt på en pen måte "kan dere være så snille å bruke askebegeret?" det er ikke frekt å si i fra,for det er ditt hjem og ditt bed.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå