Gå til innhold

Klesstil og legning

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får tidvis høre at jeg ser lesbisk ut av tilfeldige personer (er bifil, men bare de nærmeste vet det). Så da lurer jeg på hva som gjør at noen faller inn i denne kategorien😅 Hvilke klær og stil mener du "ser lesbisk ut"? 

Anonymkode: d6256...c4e

Videoannonse
Annonse
Gjest Trøst
Skrevet

Har ingen formeninger om hvilke stiler og klær som avslører hvilke kjønn eller mennesker personen er tiltrukket av. I stedet for å gi enda mer liv til disse fordommene, kan du heller reflektere over hvor lite utseende og klesvalg sier om et menneske. Denne tråden hadde nok blåst mer opp om den var publisert i en annen kategori. 

Jeg vil påstå at grunnen til at noen "faller inn i denne kategorien", er fordommer og et overfladisk syn på mennesker. Når noen sier "han ser homofil ut, det er bare homofile som kler seg slik" eller "hun er for maskulin til å være hetero", så tenker jeg at det sier mer om deres intelligens og menneskesyn, enn det sier om den seksuelle legningen til vedkommende de dømmer.

Nå legger jeg nok for mye i noe helt ubetydelig, men vi blir ikke klokere av å ikke utveksle tanker og følelser. Mennesker som unnviker fra normalen, skiller seg ut eller er annerledes, blir gjerne offer for denne typen fordommer. Spesielt på bygda, og av mennesker som har sett lite av virkeligheten, men for mye film og fiksjon. 

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det vide bukser, lite sminke og en praktisk frisyre som får meg å tenke på lesbisk. Men for all del, jeg tar sikkert feil mange ganger, og hvem bryr seg egentlig.

Anonymkode: d7e0d...d4b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det skal være flere "tegn" som signaliserer legning, uten at jeg har satt meg inn i detaljene (er hetero, har partner). Tror den ene tingen handler om brett på buksebeina? 

Anonymkode: 22e02...f88

AnonymBruker
Skrevet

Veldig kort hår, rutete romslig skjorte, gjerne ingen sminke, kanskje mye metall i ørene, litt sånn "butch" look. Det får i alle fall meg til å tenke lesbisk. Men så ser jeg på tv andre lesbiske par der begge er f.eks. blonde og langhåret og veldig feminine, begge to. Ingenting som får meg til å tenke at "hun er sikkert lesbisk".

Jeg har nok ingen skarp "gaydar" (gay radar) :fnise:

Anonymkode: a887f...904

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lesbiske venner, i alle fall ikke som jeg vet, men fire homofile. Førstemann er preppy veskantgutt med beige kakibukser og skjorte og skinnsko, så har jeg to som stort sett går i jeans og t-skjorter eller hettegensere, men han ene av d3 to blir ganske annerledes og mer «feminin» med mer staffasje når han pynter seg og sistemann går stort sett i treningsdress eller treningsjakke og jeans om han «pynter seg». Jeg vil ikke si det er noen klesstil som man avslører dem på bortsett fra han ene i ny og ne, men en av dem er mer femi enn de fleste menn, og to er litt mer femi innimellom, visse ting liksom. Men jeg har hetrovenner som er mer eller like feminine. Sistemann tror ingen er homofil. Noen er veldig lett å se, men absolutt ikke alle. Jeg har kollegaer som jeg var sikker på var homofile, kler seg strøkent, snakker og ter seg litt feminint, ekstremt strøkne i utseende, men de er gift med kvinner og har barn. Mens en homofil kollega er den mest match motorsykkeltypen jeg har møtt. Og da Harley med flippskjegg. 

Anonymkode: 6befb...067

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg tenker aldri legning om hvordan folk velger å kle seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Kort hår eller barbert under det lange håret. Piercing, gjerne i øyenbrynet. Ingen eller lite sminke. Vid jeans, vid overdel (genser, t-skjorte eller rutete skjorte), alltid joggesko. Dette var klassisk butch-versjonen. 

Anonymkode: 49c08...e70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Andre ganger skiller ikke klærne seg veldig ut, men det er helheten av klær og personlighet som får meg til å tenke at «hun er nok lesbisk», og ofte stemmer det. Har en god gaydar. 

Anonymkode: 49c08...e70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at lesbiske kan se og være helt forskjellige! Jeg kjenner også lesbiske som jeg ikke mistenkte dette på forhånd, feks en kollegas av meg.. Men her er vertfall min stereotypi av lesbiske 😅 Det kan være mange ting som gir meg lesbiske vibber, ofte er det at de er mindre feminine og en kombinasjon av klesstil, utstråling osv. Men aller mest hårfrisyren, det har mye å si for om jeg tenker for meg selv «hun er sikkert lesbisk» 😅

A76154BF-830C-43DD-A80A-CFE28AE00E45.jpeg

794D96AA-5E81-4BB8-855A-BDEFA20469E1.jpeg

4E085187-B925-400D-8187-7281F9F0BA03.jpeg

68D3440B-43E0-4566-A3CA-8BAF1F9962A6.jpeg

Anonymkode: b95ff...cd9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Faktisk ingen, har flere lesbiske venninner og se er alle helt ulike i stilene sine :)

Anonymkode: cb57a...916

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...