Gå til innhold

Male halve trappetrinnet av gangen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

VI har en trapp som skal males. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å male annethvert trinn (den må brukes), men mannen har skadet ryggen og kommer ikke til å klare å gå annethvert trinn, særlig ikke nedover.

Har malt gulvet på toppen av trappa, og ser ikke hvor jeg har stoppet og begynt. Kan det gå an å male halve trappetrinnet først, og så andre halvpart når den andre halvparten har tørket? Vil jo gjelde både grunning og maling.

Anonymkode: b2071...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer ikke til å bli fint. Kan du utsette det til mannen er bedre?

Anonymkode: b2a05...72f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke grunne hele trappa i forbindelse med at dere skal dra bort, og male hele trappa i forbindelse med å dra bort en annen gang? Hvis dere skal være ute av huset i mange nok timer slik at grunningen/malingen rekker å tørke før dere kommer hjem?

Anonymkode: 75d80...6b6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

VI har en trapp som skal males. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å male annethvert trinn (den må brukes), men mannen har skadet ryggen og kommer ikke til å klare å gå annethvert trinn, særlig ikke nedover.

Har malt gulvet på toppen av trappa, og ser ikke hvor jeg har stoppet og begynt. Kan det gå an å male halve trappetrinnet først, og så andre halvpart når den andre halvparten har tørket? Vil jo gjelde både grunning og maling.

Anonymkode: b2071...4fd

Er det noe han MÅ oppi 2 etasje mens trappen tørker da? Går det ikke an å hente ned til 1 etasje alt han trenger å ha i 1. etasje, og så maler dere annet hvert trinn?

Anonymkode: 75d80...6b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det noe han MÅ oppi 2 etasje mens trappen tørker da? Går det ikke an å hente ned til 1 etasje alt han trenger å ha i 1. etasje, og så maler dere annet hvert trinn?

Anonymkode: 75d80...6b6

Gjør jeg det seint nok om kvelden kan det hende at vi kan få det til... Men hadde håpet å slippe og sitte med det til langt utpå kvelden. Men må man så må man jo.

Anonymkode: b2071...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kan dere ikke grunne hele trappa i forbindelse med at dere skal dra bort, og male hele trappa i forbindelse med å dra bort en annen gang? Hvis dere skal være ute av huset i mange nok timer slik at grunningen/malingen rekker å tørke før dere kommer hjem?

Anonymkode: 75d80...6b6

Joda, det kunne vært en mulighet, men vi skal nok ikke noe sted med det første nå. Malingen av trapp er allerede utsatt i flere måneder, og jeg tenkte bruke siste feriedager på det.

Anonymkode: b2071...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forresten ikke så lurt å male annethvert trinn for deretter å gå i trappene før malingen har tørket. Fordi da vil det drysse støv og hår m.m. oppi våt maling og feste seg i malingen og det blir stygt hver gang noen skrever over de nymalte trappetrinnene.

Anonymkode: 75d80...6b6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det kommer ikke til å bli fint. Kan du utsette det til mannen er bedre?

Anonymkode: b2a05...72f

Var det jeg var redd for....

Det er allerede utsatt så veldig lenge, og tidsaspektet her for bedring er flere uker. Jeg hadde tenkt å bruke mine siste feriedager på å få ferdig den trappa som har vært utsatt i evigheter ;)

Anonymkode: b2071...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Gjør jeg det seint nok om kvelden kan det hende at vi kan få det til... Men hadde håpet å slippe og sitte med det til langt utpå kvelden. Men må man så må man jo.

Anonymkode: b2071...4fd

Hvorfor må det bli sent på kvelden? Er det et problem for mannen din om han må oppholde seg i 1. etasje på dagtid?

Anonymkode: 75d80...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor må det bli sent på kvelden? Er det et problem for mannen din om han må oppholde seg i 1. etasje på dagtid?

Anonymkode: 75d80...6b6

Han har hjemmekontor i 2.etasje, men kjøkken, soverom osv er jo i 1.etasje. Han skal jobbe selv om ryggen er ødelagt (ihvertfall inntil han innser at det ikke går). Han har ikke nektet meg å male trapp, jeg har ikke luftet problemstillingen for ham engang. Er bare jeg som tenker på hvordan jeg kan få det til best mulig.

Anonymkode: b2071...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har hjemmekontor i 2.etasje, men kjøkken, soverom osv er jo i 1.etasje. Han skal jobbe selv om ryggen er ødelagt (ihvertfall inntil han innser at det ikke går). Han har ikke nektet meg å male trapp, jeg har ikke luftet problemstillingen for ham engang. Er bare jeg som tenker på hvordan jeg kan få det til best mulig.

Anonymkode: b2071...4fd

Jeg forstår. Er det mulig å flytte det han trenger til hjemmekontor (stol, bord m.m.) ned til 1. etasje?

Anonymkode: 75d80...6b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste hadde vært om dere kunne flyttet alt det nødvendige som må brukes ned i 1 etasje for disse dagene som går på maling og helst male alle trinnene i én hel omgang for hvert strøk.

Da kan dere ta i bruk 2 etasje igjen dobbelt så fort enn om det skal males annenhvert trinn annenhver dag og som en annen bruker her påpeker så slipper dere støv og drit som kan fly oppi om dere bruker trappen mens malingen tørker.

Anonymkode: e406b...347

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det beste hadde vært om dere kunne flyttet alt det nødvendige som må brukes ned i 1 etasje for disse dagene som går på maling og helst male alle trinnene i én hel omgang for hvert strøk.

Da kan dere ta i bruk 2 etasje igjen dobbelt så fort enn om det skal males annenhvert trinn annenhver dag og som en annen bruker her påpeker så slipper dere støv og drit som kan fly oppi om dere bruker trappen mens malingen tørker.

Anonymkode: e406b...347

Jeg synes at din løsning høres ut som den beste løsningen :) 

Anonymkode: 75d80...6b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunningen er jo tørr på ett par timer.. 

Anonymkode: d21c2...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har hjemmekontor i 2.etasje, men kjøkken, soverom osv er jo i 1.etasje. Han skal jobbe selv om ryggen er ødelagt (ihvertfall inntil han innser at det ikke går). Han har ikke nektet meg å male trapp, jeg har ikke luftet problemstillingen for ham engang. Er bare jeg som tenker på hvordan jeg kan få det til best mulig.

Anonymkode: b2071...4fd

Da tar han pcen med ned i 1.etg mens malingen pågår. Skal dere ha trappa malt så må dere ofre litt komfort et par-tre dager.

Anonymkode: ff141...298

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi(mannen) malte trappen, har soverom og bad oppe, tre kvelder på rad gikk jeg tidlig i seng, ordnet niste frokost til barna og tok med meg iPad osv opp. Mannen malte trappen og sov på sofaen den natten, og ropte oss ned når det var gått rundt 12 timer. Det gikk helt fint :) 

Anonymkode: dca10...e61

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trestjerner gulvmaling er overmalbar på min. 8 timer. Støvtørr etter ett par.

Jeg la ungene oppe. Malte annethvert trinn ned.

Det er smart å merke trinnet du kan gå i med maskeringstape ( gjelder 2. og 3. strøk når man ikke kan se forskjellen godt nok). 

Dagen etter er det ikke noe problem om noen går forsiktig i trappen. Heller ikke om det bare er etter noen timer.

Kjør på!!

Anonymkode: e98be...7ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og… både mannen min og jeg gikk opp de umalte trappetrinnene om kvelden for å legge oss.

Anonymkode: e98be...7ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så  teit tråd bare for å lage en tråd 🙈

du vet godt hva som fungerer for dere og hva som må gjøres, hos dere 🤯😓😴🙄🥱

Anonymkode: ab6dd...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DEN NAKNE GARTNER

Det enkleste er å flytte kontoret ned mens malingen pågår, som nevnt i tråden. Da tar det ikke lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...