Gå til innhold

Ref.turnus helvete. Hvordan komme bort fra butikk jobb!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 32 år gammel og har enda ikke hatt en «ordentlig» jobb!! :( 😢

 

Jeg har studert jus, kun to år, fullførte ikke (div grunner) (ikke skrevet dette i cv) (ingen relevant jobb erfaring).

Har årsenhet i økonomi fra BI, ikke landet noe relevant jobb.

Og føler jeg har null sjans overalt. Alle skal ha bachelor minimum. Eller flere års erfaring. 

Jeg har kommet frem til at jeg må bite i det sure eple og ta tak i en eller annen bachelor og gjennomføre den bare for å ha en bachelor. 
 

Jeg er så utrolig lei turnus-helvete og vil så gjerne bare ha noe dagtid!! :( Nesten hva som helst. 
 

Noen som er eller vært i lignende situasjon? Noen som har råd til hva jeg bør gjøre? Jeg er så desperat etter å finne en løsning og komme meg videre i livet.

 

Jeg har ingen å snakke med. Tar i mot all tips, ris og ros med tusener av takk. :( 

Anonymkode: e339f...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med bachelor innenfor regnskap, så kan du bli regnskapsmedarbeider?

Anonymkode: 82d4e...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv jobbet 15 år i butikk. Løsningen var utdannelse, jeg tok master og ble ferdig som 35 åring. Nå jobber jeg som saksbehandler, en dagtid kontorjobb☺. 

Anonymkode: 56b3a...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva med bachelor innenfor regnskap, så kan du bli regnskapsmedarbeider?

Anonymkode: 82d4e...c95

Har hørt det er så godt som umulig å få jobb som dette da det utdannes for mange og de fleste krever derfor master for tida? 

Anonymkode: 2d933...8b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har noen jus-fag kan du kanskje forsøke å søke jobber som saksbehandler?

Om du tok noen fag jus på universitetet så kan det hende du kan bruke disse fagene/studiepoengene fra disse fagene i en annen bachelorgrad. Det finnes "fri bachelor" og det er en del bachelorgrader der man kan bruke fag utenom fagområdet for noen av studiepoengene. 

Anonymkode: 99051...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har selv jobbet 15 år i butikk. Løsningen var utdannelse, jeg tok master og ble ferdig som 35 åring. Nå jobber jeg som saksbehandler, en dagtid kontorjobb☺. 

Anonymkode: 56b3a...07b

Hva studerte du? Og saksbehandler i hva hvis det er Ok å spørre? 
 

ts 

Anonymkode: e339f...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har selv jobbet 15 år i butikk. Løsningen var utdannelse, jeg tok master og ble ferdig som 35 åring. Nå jobber jeg som saksbehandler, en dagtid kontorjobb☺. 

Anonymkode: 56b3a...07b

Hvordan fant du frem til riktig studie retning forresten? Jeg har undersøkt og googlet utrolig mye og vil finne noe som er brukelig i arbeidsmarkedet på den andre enden men sliter med å vite/finne hva som er å satse på. 
 

ts 

Anonymkode: e339f...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan fant du frem til riktig studie retning forresten? Jeg har undersøkt og googlet utrolig mye og vil finne noe som er brukelig i arbeidsmarkedet på den andre enden men sliter med å vite/finne hva som er å satse på. 
 

ts 

Anonymkode: e339f...b67

Du bør finne en grad du kan innpasse så mye som mulig av dine tidligere studier i. Hvis du har juss fra UiO for eksempel har du vel ex-phil, og ex-fac. Tar du bachelor i pedagogikk har du vel to frie 30-grupper, da tar du jus i den ene, og BI i den andre og så har du jo bare innledning i pedagogikk (dritenkelt og krever ikke oppmøte) og sisteåret. Kan sikkert gjennomføres uten oppmøte. 

I tillegg bør du huske på at arbeidsplasser ber om alt mulig rart, det er ikke sikkert de får det. Selv om de ber om bachelor, kan man få jobb uten det. 

Eventuelt kan du jo gå for en erfaringsbasert master? Da kan du komme inn uten bachelorgrad. 

Hva vil du jobbe med? Det er jo masse jobber over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan fant du frem til riktig studie retning forresten? Jeg har undersøkt og googlet utrolig mye og vil finne noe som er brukelig i arbeidsmarkedet på den andre enden men sliter med å vite/finne hva som er å satse på. 
 

ts 

Anonymkode: e339f...b67

Som andre nevner her så bør du ta det du har fra før og gjøre det om til bachelor, mulig du kan få til en bachelor i juss eller bachelor i økonomi, eventuelt en fri bachelor? Det gir deg mulighet til å ta en master som er mer åpen. 

Har selv en samfunnsvitenskapelig bachelor, jeg tok masse forskjellige fag for gøy i 20 årene og puttet dem sammen. Så i 30 årene fant jeg ut at jeg ville garantert få jobb innen arealplanlegging/byggesak om jeg tok en master innen Fysisk planlegging (toårig master) fra NTNU. Så nå er jeg byggesaksbehandler i kommune :) Fant ut at studiet passet meg siden jeg har interesse for samfunn, arkitektur, byplanlegging og natur.

Anonymkode: 56b3a...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som kunderådgiver, har ikke noe relevant utdannelse. 8-16 mandag til fredag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...