Gå til innhold

Angstsymptomer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til dere som sliter med angst: Hva er de mest skremmende symptomene dere har kjent på når dere har hatt angst?

Anonymkode: f7295...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prikking i armen, nesten som en lammende følelse. Måtte rive genseren av, for det kjentes ut som armen virkelig hovnet opp. Husker at jeg løp i dusjen, det føltes trygt ut på en måte. 

Hadde på dette tidspunktet grusom helseangst, den ble ti ganger verre og medførte da panikkangst. Fikk slike anfall kanskje 1 gang i måneden, ellers bare generell angst utover det. Men det lever jeg egentlig greit med, selv idag. 

Er mye bedre nå, og har vært det i ca 2 år:) 

Anonymkode: 463cd...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Prikking i armen, nesten som en lammende følelse. Måtte rive genseren av, for det kjentes ut som armen virkelig hovnet opp. Husker at jeg løp i dusjen, det føltes trygt ut på en måte. 

Hadde på dette tidspunktet grusom helseangst, den ble ti ganger verre og medførte da panikkangst. Fikk slike anfall kanskje 1 gang i måneden, ellers bare generell angst utover det. Men det lever jeg egentlig greit med, selv idag. 

Er mye bedre nå, og har vært det i ca 2 år:) 

Anonymkode: 463cd...e23

Opplever også at det føles ut som om hjertet hopper over et slag, når jeg skal sove. Synes det er ekkelt. 

Anonymkode: 463cd...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt verste symptom er følelsen av at NÅ  rakner det, nå bryter jeg sammen og blir gal og havner på mental sykehus. Katastrofetanke. Den synes jeg er verst 

Anonymkode: 3585a...fdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke fikk puste og trodde nå dør jeg 

Anonymkode: aea22...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En følelse av at nå holder jeg på å dø, får ikke puste, blir helt svimmel og må sette meg ned. Kaldsvetter. Det er nesten som om at jeg er bevisstløs, greier ikke orientere meg om verken tid eller sted.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angst er en nødvendig følelse og tilstand som redder oss i farlige situasjoner som at vi møter på ei løve etc. 

men fy så jævlig det er når en sitter der og har det bra, og hele kroppen får panikk og angst ut av det blå, er jo ikke rart vi blir ekstra redde da

Anonymkode: 3585a...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt dødsangst eller helseangst. Men symptomene kan være uutholdelige og svært grusomme likevel. 

Verste eksempler er når jeg har ligget i fosterstilling og ristet innvendig. Helt handlings lammet med følelsen av ‘kullsyre’ i blodet.

Jeg måtte også hoppe av studie jeg hadde kommet langt i fordi det krevde at vi holdt hyppige foredrag. Jeg taklet det ikke.  Fikk sånn angst enkelte av gangene at munnen/leppene mine fikk kramper og snurpet seg sammen. Jegklarte nesten ikke å bevege dem eller snakke til slutt. Måtte derfor ta lange pauser. Jeg var overbevist om at det var lett å se at leppene mine snurpet seg sammen, men verken lærer eller noen andre hadde visst sett/skjønt det. De skjønte ikke hvorfor jeg måtte ha pause.

Dette har vært kraftigere ulike angst anfall. Sliter mest med generell angst med uro følelser og tankeskjør til vanlig. Særlig om natten. Som om jeg har drukket altfor mye kaffi. Surfing på nett og aktivitet på kg hjelper mot angsten syns jeg.

Anonymkode: 352e1...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt verste angstsymptom er derealisering. Har leve med følelsen nesten konstant i 5 måneder nå. Kan leve med mange andre symptomer, men akkurat den følelsen av at ingenting er ekte, og alt bare er en illusjon, den takler jeg ikke.

Anonymkode: c2c5f...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å føle at jeg ikke får puste. Får angstanfall i søvne og våkner i panikk uten å få puste, skikkelig ekkelt.

Anonymkode: dc27b...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...