Gå til innhold

Magesmerter (livmor) ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har alltid hatt ganske sterke magesmerter ved menstruasjon og eggløsning. Har to barn.

Igår fikk jeg de samme smertene bare verre, ganske akutt mens jeg lå og slappet av på sofaen på kvelden. Det var så vondt at jeg følte meg kvalm, sjelven og glovarm. Jeg vurderte å vekke mannen som hadde lagt seg tidlig, fordi jeg ble redd. Men klarte å gå litt omkring, drikke vann og tilslutt legge meg på magen i senga, og da slapp det. Dette var på dag 21 i syklusen. 

Jeg kan ingenting om kvinnehelse og hva som er vanlig og ikke, burde jeg være bekymret? 

Anonymkode: a8e65...b9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om dette fortsetter, snakk med en lege. Enkelte sykdommer som Adenomyose kan fremkomme av menstruasjon og fødsel. Noter andre eventuelle symptomer du har som hvilke dager du har smerte, blødning, smerter som stråler ned lårene eller oppover ryggen f.eks. Det kan være mye annet også, så gjerne følg med på symptomer, mønstre og snakk med lege om disse vedvarer.

Anonymkode: a9cfc...9aa

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Jeg hadde endometriose med voldsomme smerter de første 4 dagene i mensen, om det gjentar seg, så kan det være derfor, men også andre ting.  Du bør snakke med legen om det.  For min del ble dette konstatert, og jeg fikk heldigvis fjernet livmoren få år senere. Det ble først forsøkt lindring med hormoner.  Det er så mye som kan skje nedi der..  lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar begge to! 💐🌸

TS

Anonymkode: a8e65...b9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...