sigrid106 Skrevet 1. august 2021 #1 Skrevet 1. august 2021 Nå har jeg sett så og si ingen som bruker munnbind lengre nå de er på butikken og handler. Dersom den nye viruset er så smittsomt da burde folk forstå såpass at det å bruke munnbind hjelper. Hvorfor er folk så redd å gjøre noe som kan dempe smitte? Den tanken: Jeg er vaksinert, og da kan jeg gjøre akkurat det jeg vil blir for dumt. Eller er det slik at når ikke andre rbruker maske skal ikke jeg bruker det heller… Jeg kommer til å bruke maske så lenge det er smitte i samfunnet.. Ps! Skyld ikke på meg dersom Norge blir stengt en gang til pga folk har gitt blaffen i smitte. Kjør debatt!!! 9
Munchlax Skrevet 1. august 2021 #2 Skrevet 1. august 2021 Jeg velger å bruke maske frem til jeg har fått andre vaksinedose. Minst! Nå har jeg blitt så vandt til å bruke den at det føles rart og unaturlig å gå på butikken/senteret uten. Blir en avvenning å gå uten igjen. 11
Gjest Anonobilis Skrevet 1. august 2021 #3 Skrevet 1. august 2021 (endret) Det koster meg såpass lite å ta på munnbind når jeg går inn et sted at jeg fortsetter med det i hvert fall til jeg har fått 2. dose. Kom nettopp tilbake fra et annet grønt land i Europa hvor maske innendørs fremdeles er påbudt, selv om de har mindre smitte enn i Norge for øyeblikket. Slik synes jeg det bør være. Endret 1. august 2021 av Anonobilis
clyde Skrevet 1. august 2021 #4 Skrevet 1. august 2021 Er drittlei av maskehelvete, bruker det kun der det er påbudt. Svetter og klør noe jævlig i ansiktet når jeg har det på, tør ikke tenke på hvor ille det ville vært i den sommervarmen som har vært. 35
Gjest FragileArt Skrevet 1. august 2021 #5 Skrevet 1. august 2021 Vel... Jeg bruker om de sier jeg skal! Men her til lands anbefaler man gjerne bare... Og hvor ille kan det være da..
hablador Skrevet 1. august 2021 #6 Skrevet 1. august 2021 Jeg ønsker å bruke munnbind egentlig, fordi jeg ikke er så naiv.. Det er lov å tenke selv. Men her er det nærmest ingen som bruker munnbind og folk stirrer, og desverre har jeg gitt etter og tatt det av. Teit, ja. Føler jeg blir "uglesett" Det blir nok en oppblomstring snart, det tror jeg. Håper jeg tar feil. 6
2ro Skrevet 1. august 2021 #7 Skrevet 1. august 2021 (endret) Det plager meg ikke å bruke det. Jeg tar det på når jeg skal i butikker og slikt men ser at nå er det få som bruker det. Jeg skal bruke det så lenge det er smitte med ukjent kilde og villsmitte selv når jeg er ferdig vaksinert. Jeg synes bh og høye hæler er mye mer ubehagelig men bruker jo det også. Maske kan beskytte mot sykdom for meg eller andre og er ikke så inngripende. Mannen synes det er ubehagelig og tror ikke det har stor nok effekt at det gjør en forskjell. Han løser det med å ikke gå i butikker og lignende. Han har blitt bærer og utpakker i stedet. Helt topp. Jeg elsker å handle og han hater det, men jeg hater å bære og sette på plass. Endret 1. august 2021 av 2ro 3
sigrid106 Skrevet 1. august 2021 Forfatter #8 Skrevet 1. august 2021 (endret) Her var mye rare svar…Det er så mange egoister som kun tenker på seg selv…Det å tenke på andre er tydeligvis et fremmedord. Det er å være lei av bruk av maske, eller det skylde på at de har tatt vaksine er bare vas… smitten er der uansett. Det er så mange egoister… Håper på påbud munnbind blir innført igjen. Endret 1. august 2021 av sigrid106 11
Jaybird Skrevet 1. august 2021 #9 Skrevet 1. august 2021 (endret) Jeg bruker munnbind fremdeles. Er bare noen få minutter innimellom at jeg er på butikken, og det gjør meg ingenting å bruke munnbindet da. Ikke koster det noe særlig lenger heller, og jeg bruker engangsmunnbind på den rette måten - kast etter bruk, sprit hender etterpå. Jo, mange har vaksine nå, meg selv inkludert, men så er det jo uvisshet rundt mutasjoner, og økende smittetall. Så da gjør jeg det like greit, det koster meg så å si ingenting. Det er svært få jeg møter nå som bruker munnbind, vil anslå 0,5/10. Så nå bryter jeg med denne berømte saueflokken det mases om av enkelte her inne, og "tenker selv" Endret 1. august 2021 av Jaybird 6
Jaybird Skrevet 1. august 2021 #10 Skrevet 1. august 2021 6 minutter siden, hablador said: Jeg ønsker å bruke munnbind egentlig, fordi jeg ikke er så naiv.. Det er lov å tenke selv. Men her er det nærmest ingen som bruker munnbind og folk stirrer, og desverre har jeg gitt etter og tatt det av. Teit, ja. Føler jeg blir "uglesett" Det blir nok en oppblomstring snart, det tror jeg. Håper jeg tar feil. De stirrer på meg og, og jeg stirrer tilbake. Det som er enda mer gøy, er at mange tar store omveier rundt meg, og ser nærmest skremt ut. Så om munnbindet alene ikke beskytter meg stort, så sørger det likevel for avstand til folk 😄 14
Hulderen Skrevet 1. august 2021 #11 Skrevet 1. august 2021 sigrid106 skrev (1 time siden): Nå har jeg sett så og si ingen som bruker munnbind lengre nå de er på butikken og handler. Dersom den nye viruset er så smittsomt da burde folk forstå såpass at det å bruke munnbind hjelper. Hvorfor er folk så redd å gjøre noe som kan dempe smitte? Den tanken: Jeg er vaksinert, og da kan jeg gjøre akkurat det jeg vil blir for dumt. Eller er det slik at når ikke andre rbruker maske skal ikke jeg bruker det heller… Jeg kommer til å bruke maske så lenge det er smitte i samfunnet.. Ps! Skyld ikke på meg dersom Norge blir stengt en gang til pga folk har gitt blaffen i smitte. Kjør debatt!!! Det skyldes jo i stor grad media. Når munnbindpåbudet ble tatt bort, så kom det en mengde oppslag om hvor bra det endelig var å slippe munnbind. Ingen som fortsatt brukte munnbind og syntes det var uproblematisk ble intervjuet. Selv bruker jeg fortsatt munnbind i butikker og andre offentlige steder innendørs. Jeg er ikke helt alene om det, heldigvis. Dessuten er folk flinkere til å holde avstand til folk med munnbind enn de uten. 6
2ro Skrevet 1. august 2021 #12 Skrevet 1. august 2021 Jaybird skrev (1 minutt siden): Jeg bruker munnbind fremdeles. Er bare noen få minutter innimellom at jeg er på butikken, og det gjør meg ingenting å bruke munnbindet da. Ikke koster det noe særlig lenger heller, og jeg bruker engangsmunnbind på den rette måten - kast etter bruk, sprit hender etterpå. Jo, mange har vaksine nå, meg selv inkludert, men så er det jo uvisshet rundt mutasjoner, og økende smittetall. Så da gjør jeg det like greit, det koster meg så å si ingenting. Det er svært få jeg møter nå som bruker munnbind, vil anslå 0,5/10. Så nå bryter jeg med denne berømte saueflokken det mases om av enkelte her inne, og "tenker selv" Vi får danne en egen flokk. Jeg synes av og til at folk er litt flinkere å holde avstand til folk med maske. Kanskje de tenker vi er i risikogruppene eller noe? Det er bra. Hater at folk bryter intimgrensen pandemi eller ei. 3
Hulderen Skrevet 1. august 2021 #13 Skrevet 1. august 2021 hablador skrev (9 minutter siden): Jeg ønsker å bruke munnbind egentlig, fordi jeg ikke er så naiv.. Det er lov å tenke selv. Men her er det nærmest ingen som bruker munnbind og folk stirrer, og desverre har jeg gitt etter og tatt det av. Teit, ja. Føler jeg blir "uglesett" Det blir nok en oppblomstring snart, det tror jeg. Håper jeg tar feil. Det er ikke farlig å bli stirret på. Bare ignorer det, og bruk munnbindet. 3
Rødtoppen86 Skrevet 1. august 2021 #14 Skrevet 1. august 2021 Det er ikke påbudt å bruke munnbind på butikker etc lenger så lenge man kan holde avstand. Noen steder kan de ha lokale bestemmelser angående dette, men nasjonalt er det ikke påbudt. Jeg sluttet å handle mat i butikken da det var munnbindpåbud. Måtte bestille mat på nettet fordi det er helt grusomt for meg med hyperhidrose å gå rundt med munnbind. Er overlykkelig over å kunne handle fysisk igjen nå. 14
Bingo Bongo Skrevet 1. august 2021 #15 Skrevet 1. august 2021 (endret) Har merket meg det samme... Selv bruker jeg munnbind fremdeles siden a) det er en del villsmitte, og dette tallet er økende... b) fullvaksinerte ser ut til å kunne være med på å spre smitten. c) det er mye smitte i aldersgruppen som fremdeles ikke er fullvaksinert. Endret 1. august 2021 av Bingo Bongo La til et punkt jeg glemte 2
Ukjent. Skrevet 1. august 2021 #16 Skrevet 1. august 2021 hablador skrev (8 minutter siden): Jeg ønsker å bruke munnbind egentlig, fordi jeg ikke er så naiv.. Det er lov å tenke selv. Men her er det nærmest ingen som bruker munnbind og folk stirrer, og desverre har jeg gitt etter og tatt det av. Teit, ja. Føler jeg blir "uglesett" Det blir nok en oppblomstring snart, det tror jeg. Håper jeg tar feil. Det er da en del som bruker munnbind fremdeles, så dette sitter nok mye i ditt hode. Man står helt fritt til å bruke munnbind om man ønsker det. Men dere som vil påtvinge folk å bruke munnbind når myndighetene ikke pålegger dette.. Vær så snill, jobb litt med egen frykt. Dette må faktisk folk få bestemme selv. 11
Bingo Bongo Skrevet 1. august 2021 #17 Skrevet 1. august 2021 Mange steder har ikke anbefalingene om bruk av munnbind endret seg - det er folks tolkning av disse anbefalingene som ser ut til å ha endret seg... 4
hlidskjalf Skrevet 1. august 2021 #19 Skrevet 1. august 2021 Har aldri brukt maske og skal heller ikke ha noen vaksine, takk. 11
Lykke Li Skrevet 1. august 2021 #20 Skrevet 1. august 2021 sigrid106 skrev (23 minutter siden): Her var mye rare svar…Det er så mange egoister som kun tenker på seg selv…Det å tenke på andre er tydeligvis et fremmedord. Det er å være lei av bruk av maske, eller det skylde på at de har tatt vaksine er bare vas… smitten er der uansett. Det er så mange egoister… Håper på påbud munnbind blir innført igjen. De fleste mennesker er egoister, inkludert deg selv. Hvorfor er det sånn at det du sier at vi burde gjør er det som er riktig? Jeg bruker ikke munnbind lenger, og var lettet da påbudet forsvant. Jeg har det alltid med meg, og bruker der på steder der jeg ser at det ikke er mulig å holde avstand. Jeg handler på tidspunkter med lite folk og tar andre forhåndsregler. Når staten forteller meg at det er trygt, så velger jeg å stole på de. Jeg er lei av munnbindet, mest fordi jeg må ha med meg 2åringen når jeg handler eller drar noe sted, og han liker ikke munnbindet. Han gråter når jeg tar det på, sitter han på armen min prøver han å ta det av, drar i det, han skal "se", utforske det som er utrygt. Han vi "se mamma". Sånn har vi holdt på siden påbudet kom, og jeg er helt ærlig mer redd for at han skal bli syk av å kline, spise og tafse på munnbindet mitt, enn jeg er for å bli smittet av de 3 andre menneskene som er i butikken samtidig som meg! 10
Anbefalte innlegg