Gå til innhold

Ønsker å skifte klesstil


LatinskOrdbok

Anbefalte innlegg

Er en mann i begynnelsen av 40-åra som ønsker å skifte klesstil for å bli litt mer "stilig". Jeg har aldri vært særlig glad i å kjøpe klær, og det vises. Går ofte med jeans og t-skjorte, med en eller annen genser over når det er kjølig. Og bruker klærne til de enten slites i stykker eller blir utvaskede, uformelige sekker.

Jobber som programmerer/utvikler, så å gå i dress er uaktuelt. Men har lyst til å legge om til en finere stil. Litt finere bukser, skjorter etc. Fruen liker også godt når jeg går med skjorter.

Problemet mitt er at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Jeg er ikke flink til å se hva som passer og hva som ikke passer, både mtp utseende på klesplaggene og farger.

Så hvordan går jeg i gang? Jeg føler ikke det hjelper å bare søke etter inspirasjon på Pinterest heller, siden jeg ikke har peiling og ikke vet hva som er "riktig"...

Endret av LatinskOrdbok
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå inn i en ålreit klesbutikk, og be om hjelp til akkurat det du skriver her.

Hilsen en som hater å handle klær, og liker å gjøre livet enklest mulig for meg selv.

Anonymkode: 36473...000

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er faktisk en vitenskap. Da mener jeg som at det allerede finnes ferdige formler du kan bruke. Først må du bare kategorisere deg selv ut fra farger, og kropps-ID, så får du nesten matematisk sikkert resultat som velkledd. Anbefaler deg å sjekke ut "colour season theory" og "kibbe body id". Hvis du er gjennomsnittsnordmann, blek med kommunebrunt hår og symmetriske trekk, tenker jeg du er Sommer og Classic. Et antrekksforslag du vil se smashing ut i er da:

 

Screenshot_20210801-004121_Samsung Internet.jpg

845f0e8011b0b8e9ea51ff7e8eef254a.jpg

Anonymkode: 88fc9...a70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):