Gå til innhold

Hvordan flytte med utekatt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg skaffer en katt, og må evt flytte, hvordan gjør man det med katten? 

Er redd den skal gå seg bort i det nye området.. 

Anonymkode: 2fc65...e44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må holde den inne en tid....tiden kan du sikkert google deg fram til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet med utekatt, klarte holde den inne ca en dag før vi slapp han ut. Ble et leven uten like å ha han inne. Mas fra morgen til kveld. Gikk helt fint, gikk seg aldri vill. Hadde samme katten med på hytta i ferier ol. også, det gikk også bra :) 

Anonymkode: ac099...70a

Skrevet

Vi flyttet med 2 katter. Den ene kunne vi slippe ut dagen etter, for han går ikke lenger enn at han ser huset vårt.  Den andre måtte vi holde inne i 4 lange uker! Prøvde å lufte ham i bånd, men han ble helt fra seg og prøvde å vri seg ut. 

Var livredd da vi slapp han ut for første gang og han løp vekk fra huset vårt. Heldigvis kom han tilbake etter noen timer! 

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg har flyttet flere ganger med min katt og holder han alltid inne i en periode. Hvor lenge kommer an på katten, men jeg har holdt han inne i hvert fall to uker eller mer. Noen anbefaler så mye som tre måneder, men synes det er for mye. 

Så kan man begynne å slippe den ut og være med katten ut. Man kan også ha katten i bånd de første gangene ute på nytt sted, men det ser man an. 

Jeg pleier å følge litt med de første gangene, men av erfaring så vil han gjerne sjekke ut området så da blir det litt vanskelig å følge med på hvor han er.

Det kommer forresten også an på hvor forskjellig det området man flytter til er fra der man bodde før. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...