AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #1 Skrevet 31. juli 2021 Hei! Har lenge tenkt på det med brystreduksjon og lenge hørt at man kan få det dekket, dersom man fyller div. krav. - Jeg har alltid slitt med både nakken/skuldrene og forøvrig ryggplager, uansett om jeg har trent eller ikke. Og i tillegg har jeg gått litt opp og ned i vekt, noe som da også har gjort at brystene mine henger en del. Er i en str. 70/75D, og lurer på om det er noen her som har gått gjennom dette? Hvordan gikk dere frem for å komme i prosessen og hvordan var prossessen? Jeg er 23 år og har aldri vært noe særlig glad i brystene mine, rett og slett både pga den konstante smerten i nakken og at selvtilliten når det gjelder de, er svært lav. Anonymkode: 021b2...fe2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #2 Skrevet 31. juli 2021 Ja, det kan dekkes av det offentlige om du fyller en del kriterier. Men en D-cup er jo ikke så stort, så det spørs vel litt - drøft det med legen. Jeg tror jeg hadde en J-cup da jeg opererte. Anonymkode: 8d7c9...dd2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #3 Skrevet 31. juli 2021 Det får du sikkert. Kjenner flere som har fått det. Anonymkode: f8419...81d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #4 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei! Har lenge tenkt på det med brystreduksjon og lenge hørt at man kan få det dekket, dersom man fyller div. krav. - Jeg har alltid slitt med både nakken/skuldrene og forøvrig ryggplager, uansett om jeg har trent eller ikke. Og i tillegg har jeg gått litt opp og ned i vekt, noe som da også har gjort at brystene mine henger en del. Er i en str. 70/75D, og lurer på om det er noen her som har gått gjennom dette? Hvordan gikk dere frem for å komme i prosessen og hvordan var prossessen? Jeg er 23 år og har aldri vært noe særlig glad i brystene mine, rett og slett både pga den konstante smerten i nakken og at selvtilliten når det gjelder de, er svært lav. Anonymkode: 021b2...fe2 Ta det opp med legen, forteller hvilke plager du har så vil legen henvise deg og da får du nok zvar om.du oppfyller kriteriene for å få det gjennomført Anonymkode: 63cee...507
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #5 Skrevet 31. juli 2021 Kommer an på hvor mye heng du har, og hvilke helseplager du har. Får du sopp under brystene, f.eks, så er det lettere å få det dekket. Anonymkode: 0c88c...e55
sla_123 Skrevet 31. juli 2021 #6 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det kan dekkes av det offentlige om du fyller en del kriterier. Men en D-cup er jo ikke så stort, så det spørs vel litt - drøft det med legen. Jeg tror jeg hadde en J-cup da jeg opererte. Anonymkode: 8d7c9...dd2 Takk for svar! Ja, det er mer på det at de henger veldig.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #7 Skrevet 31. juli 2021 sla_123 skrev (14 minutter siden): Takk for svar! Ja, det er mer på det at de henger veldig. Da trenger du løft, for puppene er ikke særlig stor. Du må gå privat og betale selv. Anonymkode: 62b76...dbd
Maleficenta Skrevet 31. juli 2021 #8 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hei! Har lenge tenkt på det med brystreduksjon og lenge hørt at man kan få det dekket, dersom man fyller div. krav. - Jeg har alltid slitt med både nakken/skuldrene og forøvrig ryggplager, uansett om jeg har trent eller ikke. Og i tillegg har jeg gått litt opp og ned i vekt, noe som da også har gjort at brystene mine henger en del. Er i en str. 70/75D, og lurer på om det er noen her som har gått gjennom dette? Hvordan gikk dere frem for å komme i prosessen og hvordan var prossessen? Jeg er 23 år og har aldri vært noe særlig glad i brystene mine, rett og slett både pga den konstante smerten i nakken og at selvtilliten når det gjelder de, er svært lav. Anonymkode: 021b2...fe2 om du har smerter og plager pga det bør jo det være noe som blir dekket tenker jeg. Men dersom du er overvektig, selv bare litt, så risikerer du at legen bare sier du må gå ned i vekt for å få puppene mindre....
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #9 Skrevet 31. juli 2021 Du må ha under 27 i bmi 28 cm fra kragebein til brystvorte Og selvsagt plager som hodepine, skulderplagee, ryggvondt, sopp, søkk i skulderen etter bh på, osv Jeg får det dekket og venter på op-dato Anonymkode: db28c...59c
sla_123 Skrevet 31. juli 2021 #10 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du må ha under 27 i bmi 28 cm fra kragebein til brystvorte Og selvsagt plager som hodepine, skulderplagee, ryggvondt, sopp, søkk i skulderen etter bh på, osv Jeg får det dekket og venter på op-dato Anonymkode: db28c...59c Har alt du nevner over, bortsett fra sopp. Er det lang ventetid? Hvordan er prosessen?
Gjest laPistola Skrevet 31. juli 2021 #11 Skrevet 31. juli 2021 Jeg fikk avslag.. jeg har str 70 e , og har bechtrerews ( ryggsmerter) og ble anbefalt at Fysioterapaut. Søkte via fastlegen. Har riktig bmi , er slank, men har snust og drikker kaffe. Det gjør det visst farlig der det blir dekket, men operasjonen er visst trygg om en er samme i situasjon og kan betale selv. Tror det har blitt fryktelig strengt, vet om flere som fikk det dekt før tross koffein og nikotin. Sparer for og ta det på egen regning.
sla_123 Skrevet 1. august 2021 #12 Skrevet 1. august 2021 Anonyminist skrev (1 time siden): Jeg fikk avslag.. jeg har str 70 e , og har bechtrerews ( ryggsmerter) og ble anbefalt at Fysioterapaut. Søkte via fastlegen. Har riktig bmi , er slank, men har snust og drikker kaffe. Det gjør det visst farlig der det blir dekket, men operasjonen er visst trygg om en er samme i situasjon og kan betale selv. Tror det har blitt fryktelig strengt, vet om flere som fikk det dekt før tross koffein og nikotin. Sparer for og ta det på egen regning. Så merkelig! Eller merkelig er det vel egentlig da de forsøker spare på alle mulige ting - men det blir en helt annen diskusjon! Men forsøkte lese litt opp på det, og det eneste de nevner om nikotin går på at man ikke kan bruke noe av det i 4(?) uker før og etter?
Gjest laPistola Skrevet 1. august 2021 #13 Skrevet 1. august 2021 sla_123 skrev (3 timer siden): Så merkelig! Eller merkelig er det vel egentlig da de forsøker spare på alle mulige ting - men det blir en helt annen diskusjon! Men forsøkte lese litt opp på det, og det eneste de nevner om nikotin går på at man ikke kan bruke noe av det i 4(?) uker før og etter? Er det for og få det dekket? Privat tror Jeg det er 2. jeg kunne søke på nytt etter 6 måneder uten nlilotin, koffein og alkohol . Det de bruker som grunn for og avslå virker som bare tull ,hvis det stemmer er jo de private operasjonene farlige.alt for og spare penger .
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #14 Skrevet 1. august 2021 Om du er innafor kravene til reduksjon med en 75D bruker du alvorlig feil BH-størrelse! Ta deg en tur på change eller en annen undertøysspesialist og få riktig BH, så skal du se mange av plagene letner. En 75D i riktig størrelse er altfor smått til å være innafor kravene til å få dekket av det offentlige. Anonymkode: 8af33...f02
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå