Gå til innhold

Noen prøver å hacke meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen prøvde for en tid siden å logge seg inn på istagramen min. Noen logget seg også inn på min snapchat konto nå nylig. Fikk også e-post om at vedkommede har prøvd å logge seg inn like før.. Samme med facebook og spotify. Et påloggingsforsøk på fb, og flere på spotify men på en konto som ikke er i bruk! Noen har forsøkt å logge seg inn her innenfor et tidsrom på noen uker...

Jeg har byttet passord på snapchat og instagram. Fikk IP- adressen til personen som logget seg inn på min snapchatkonto tilsendt på e-post. Personen bor tydeligvis i sammme by som meg. Aner ikke hvem dette kan være. Noen som har opplevd dette, har dere noen råd??

Anonymkode: 18c8d...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nylig slått opp med eksen?

Anonymkode: 6f0d6...df7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye du kan gjøre, i hvert fall ikke uten å slette kontoer, bytte epost osv.

Bruk multifaktor overalt hvor det er støttet. Endre alle passord, ha ulikt passord på så mange steder du orker - helst alle. Spesielt viktig at du har unikt passord og 2FA på eposten.

Anonymkode: a0b42...24c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltsjekk gjenopprettingsinnstillinger, særlig på epost. Det kan være en luring som har endret for eks. tlf eller gjenopprettingsepost. Med det sikret, nye passord og flerfaktorautentisering, så skal du være rimelig trygg fremover.

Anonymkode: a0b42...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at epost bør være spesielt sikret med unikt passord og mer, er fordi de fleste "glemt passord"-tjenester bruker nettopp eposten for verifisering/gjenoppretting.

Anonymkode: a0b42...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dette skjedd meg på så mange siter/tjenester, hadde noe vært alvorlig galt på en av enhetene mine, da jeg bruker en del ulike passord. Dermed hadde jeg wipet (reinstallert/resatt) alt fra laptop, stasjonær, tvpc og mobil. Men det er nå litt over the top for folk flest. Det er dog det jeg måtte gjort for å skape noenlunde trygghet igjen. Hadde til og med sjekket maskinene for fysiske keyloggere :P 

Anonymkode: a0b42...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nylig slått opp med eksen?

Anonymkode: 6f0d6...df7

Nei :)

Anonymkode: 18c8d...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket e-post. Jeg ser at noen med samme IP som den forrige har forsøkt å logge seg inn på eposten min også uten å få det til. I tillegg har flere fra USA, ukraina, polen osv. prøvd å logge seg inn gjentatte ganger på e-post. Ulike IP-adresser på disse fra ulike land

Det må jo være noe virus eller noe?

Har solgt noen telefoner for noen måneder tilbake, men de var nullstilt til fabrikkinnstillinger. Kan det ha noen betydning?

Anonymkode: 18c8d...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For stund siden ble Facebook-profiler lekket ut og når først folk får tak i kontoen, er det lett å hacke seg inn på ting med samme e-post adresse. Plutselig var jeg utestengt fra e-post, Steam, PSN, blant annet, men ordnet seg heldigvis etter noen telefoner og sikkerhetsopprettinger. Viktig med ekstra sikkerhet disse dager.

Hvis det ikke er for sent nå, kontakt kundeservice på samtlige tjenester, så hjelper de med å opprette kontoene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...