Gå til innhold

Sliten adhd mamma

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har skrevet her før men i dag er jeg så gåen at det er vondt. Er så sliten nå!! Har hatt barnet i 2.5 uker alene og selv om han generelt er rn rolig gutt så har han nå begynt med nye urofakter. I dag var vi på senteret. Og jeg prøvde hele tiden å holde roen. Men han har begynt å slå med ting, skyte ting i ansiktet mitt, eller han kan til og med slå meg i fjeset om han leker og har det veldig gøy. Jeg sier nei, ikke i ansiktet, men det hjelper lite. I dag var vi på kino og han lå i bro i setet. Og dunket repetetivt i setet. Framme og bak. Så er det hjem og da er jeg så gåen at han får ipad, og på den trykker han på knappene gang på gang så mye at det låset seg. 

Jeg har selv adhd og nå er det så stress i hodet og i tankene at jeg ikke vet hvordan jeg skal takle å begynne på jobb igjen. Og stakkars lille som må forholde seg til sur og sliten mamma som knapt greier å takle hverdagen. Og en pappa som bare jobber og knapt har tid til han. Synes livet er slitsomt nå.. 😭

Anonymkode: c2020...70c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:hjerte::klem::hjerte:

Anonymkode: 971db...bbc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

:hjerte::klem::hjerte:

Takk 😭 skal greie dette. Legge oss tidlig i kveld tenker jeg..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk 😭 skal greie dette. Legge oss tidlig i kveld tenker jeg..

Jeg har troa på deg! I morgen er en ny dag, kanskje den er bedre. Du er en god mamma for ditt barn, selv om du er menneskelig og har dårlige dager. :hjerte:

Sov godt, hvil hodet og kropp. :klem:

Skrevet

Hold ut❤️ Det blir bedre! Du gjør en kjempejobb💪🌸

AnonymBruker
Skrevet

Uansett så sliten du måtte være så elsker han deg høyere enn himmelen og tåler helt fint at du har en litt tøff tid om dagen 🥰 legge dere tidlig begge to noen dager så blir kanskje neste uke et lite hakk bedre.

Anonymkode: 845a0...5a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er jo bare en ærlig sak at det er veldig slitsomt og ikke minst bekymringsfullt med barn med denne diagnosen. Jeg bor med to, barn og mann 😶 Barnet er eldre men desverre har utfordringene bare økt. Håper det går seg litt til for din del 🙏🏻 

Anonymkode: d3ebd...313

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har selv adhd, og barnet mitt er under utredning også. Kan bli ganske heftig til tider 😅 I fjor var jeg så utslitt etter ferien at jeg måtte ha meg en sykemelding for å hente meg inn igjen.. Når jeg har slike dager legger jeg meg med mini, å starter på nytt dagen etterpå. Mannen min er også mye borte, så jeg gjør ingenting når han er borte som kan stresse meg mer en nødvendig 😅

Anonymkode: fc80c...d4c

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd middelhavskost? Vi merket stor forbedring på vårt barn etter at vi byttet til dette, samt byttet ut melk med vann, mindre brød og sukker. 

Anonymkode: 9f0cf...2c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har selv et barn med adhd, så kjenner til en del av problemene som kan komme. 

har du mulighet til å være ute med han en hel dag, sjø, skog, besøke en gård ol?

min roer seg veldig ved å få slike utfordringer. De får tatt seg ut på en helt annen måte, samt dyr har en beroligende effekt (min erfaring)

kino, lekeland mm har vi måttet gå i fra flere ganger da det blir for mye stimuli eller for vanskelig sitte i ro under filmen. 

Anonymkode: b1663...c95

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har selv et barn med adhd, så kjenner til en del av problemene som kan komme. 

har du mulighet til å være ute med han en hel dag, sjø, skog, besøke en gård ol?

min roer seg veldig ved å få slike utfordringer. De får tatt seg ut på en helt annen måte, samt dyr har en beroligende effekt (min erfaring)

kino, lekeland mm har vi måttet gå i fra flere ganger da det blir for mye stimuli eller for vanskelig sitte i ro under filmen. 

Anonymkode: b1663...c95

Tenkte det samme. Jeg har ingen barn med adhd (som jeg vet om, hehe, jeg lurer litt av og til med den yngste, men i så fall ikke "stereotypisk" adhd, fordi han får til å konsentrere seg og sitte rolig å arbeide med ting, men det er en annen historie), men to gutter, og det er supert å ta de med ut på f.eks en skogstur eller en lekeplass (da de var mindre). Da mine var 2,5 år så fikk de lite ut av kino altså... nå er de riktignok 9 og snart 12 og jeg husker ikke helt hvordan det var å ha en 2,5-åring annet enn at det var travelt 😅

Anonymkode: 2f539...53e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenkte det samme. Jeg har ingen barn med adhd (som jeg vet om, hehe, jeg lurer litt av og til med den yngste, men i så fall ikke "stereotypisk" adhd, fordi han får til å konsentrere seg og sitte rolig å arbeide med ting, men det er en annen historie), men to gutter, og det er supert å ta de med ut på f.eks en skogstur eller en lekeplass (da de var mindre). Da mine var 2,5 år så fikk de lite ut av kino altså... nå er de riktignok 9 og snart 12 og jeg husker ikke helt hvordan det var å ha en 2,5-åring annet enn at det var travelt 😅

Sorry - jeg trodde han var 2,5 år! Men ser at jeg har lest feil. Står ikke noe om alder..Men naturopplevelser kan være topp! 

Skrevet

Håper ting er bedre i dag :klem: Jeg og sønnen min har også adhd (uoppmerksom type) og faren var en del borte fram til han gikk på ungdomsskolen. Anbefaler deg å få litt avlastning og bare slappe av en time eller to. Enten å høre om han kan få besøke en kompis eller om dere har familie i nærheten som kan ha ham en time eller to. Vær ærlig med dem om hvordan det er. Kompiser er gull verdt å bruke som avlastning, snakk med foreldrene og forklar situasjonen. Jeg hadde garantert stilt opp og hatt en ekstra unge en liten stund for å avlaste foreldre. Dessuten - om han får besøk en liten stund så blir det enklere, da er det noen andre han kan finne på noe med :)

Skrevet

Har en aktiv ramp på 2,5 år selv, vet det er slitsomt.. Sovner ofte samtidig som han 😅 

AnonymBruker
Skrevet

Hei ts. Jeg gruer meg til hver ferie selv. Er utrolig slitsomt, men en dag vill vi savne dette.. 

Anonymkode: d07b0...9b0

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpesenter og kino er kanskje ikke sjakktrekk for en med ADHD? Husk at du kan søke om avlastning 💙

Anonymkode: 8b3c7...f24

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er ungen? Sover han nok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...