Gå til innhold

Må selge kaninene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og folk forstår ikke hvorfor jeg ikke vil selge dem til de som har tenkt å slakte de. Hva er det med sånne, eier de ikke sympati?

Anonymkode: 0af8f...1cf

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe med empati å gjøre, men folk som ikke har dyr selv skjønner ikke alltid hva de betyr for oss. 

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo prøve å legge dem ut på Facebook på "den store kaninbokas omplasseingsgruppe". Og om de er kastrerte er det enklere å finne gode hjem til dem. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (11 timer siden):

Du kan jo prøve å legge dem ut på Facebook på "den store kaninbokas omplasseingsgruppe". Og om de er kastrerte er det enklere å finne gode hjem til dem. 

Takk for tips, de er kastrert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, Arx said:

Har ikke noe med empati å gjøre, men folk som ikke har dyr selv skjønner ikke alltid hva de betyr for oss. 

Det er forskjell på empati og sympati. 

Jeg skjønner hvorfor godt hvorfor du ikke vil selge kjæledyra til noen som vil slakte dem, TS!

Greit, kanin er godt, men å vite at kjæledyra skal slaktes er selvsagt ikke noe koselig.

Anonymkode: e6c49...981

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår ikke folk som ønsker å kjøpe voksne kastrerte kaniner som slaktekaniner. Med mindre du har unge kaniner av stor rase, ville jeg ikke bekymret meg for at folk skal kjøpe kaninene dine for så å slakte de. Kan det være du har misforstått en (skikkelig dårlig) spøk fra noen? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Troyamin skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår ikke folk som ønsker å kjøpe voksne kastrerte kaniner som slaktekaniner. Med mindre du har unge kaniner av stor rase, ville jeg ikke bekymret meg for at folk skal kjøpe kaninene dine for så å slakte de. Kan det være du har misforstått en (skikkelig dårlig) spøk fra noen? 

De er av rasen Hermelin, så de er små. Om det var en spøk vet jeg ikke, men uansett så var det ikke morsomt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De er av rasen Hermelin, så de er små. Om det var en spøk vet jeg ikke, men uansett så var det ikke morsomt. 

Det er ingen mat i en hermelin kanin. Så du er nok bare utsatt for en spøk. Du får bare si at det ikke var morsomt og at disse absolutt ikke får ha noe med dine kaniner å gjøre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Troyamin skrev (På 1.8.2021 den 10.40):

Det er ingen mat i en hermelin kanin. Så du er nok bare utsatt for en spøk. Du får bare si at det ikke var morsomt og at disse absolutt ikke får ha noe med dine kaniner å gjøre. 

Kanskje det var noen som ville ha dem til slangemat og ikke menneskemat.  

Men når det er sagt så skjønner jeg selvfølgelig at ts ikke synes noe om forslaget! 

Anonymkode: d27d0...18a

AnonymBruker
Skrevet
Troyamin skrev (På 2021-8-1 den 10.34):

Jeg forstår ikke folk som ønsker å kjøpe voksne kastrerte kaniner som slaktekaniner. 

Smaker de vondt?
Blir det dårlig smak når de kastreres?

Anonymkode: 70f68...a03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Smaker de vondt?

Vil tro det er seigt som fy..

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Smaker de vondt?

\ Folk som vil ha slaktekaniner kjøper gjerne avlsdyr. Derfor tok jeg med kastrert i min setning. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kanskje det var noen som ville ha dem til slangemat og ikke menneskemat.  

Men når det er sagt så skjønner jeg selvfølgelig at ts ikke synes noe om forslaget! 

Du skal ha en relativt stor slange dersom du forer på kanin (og kattunge) Slike slanger er det ikke mange som holder som kjæledyr, så den sjansen er relativt liten. Og blir det slangemat så er det kun useriøse som forer med levende dyr, da de som er seriøse ikke ønsker at levende dyr skal påføre slangen skader. 

Igjen, så forstår jeg ts godt. Dette er og skal være kjæledyr for noen. Jeg hadde heller ikke tatt en spøk om at noen ønsket mitt kjæledyr som mat. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...