Gå til innhold

Hjelp! Heliumballong😅


Lija

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en veldig stor heliumballong, såpass stor at jeg ikke vet om vi har nok helium (har sånn liten beholder hjemme). Kan jeg først blåse opp ca halve med egen luft, også fylle resten med helium? Eller vil den ikke fly da? 🙉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke gjort det. Har lite erfaring med helium, men har hatt en tank. Erfaringen jeg gjorde meg da var at til og med tykkelsen på ballongen hadde betydning for om heliumen løftet ballongen. Altså: ballongene som fulgte med fløy når de var fylt med helium, men ballonger kjøpt på siden som var laget av litt tykkere gummi (?) ble for tung så heliumen var ikke sterk nok. Ville derfor ikke "vannet ut" helium med å blåse opp litt selv. 

Anonymkode: 13f9d...1b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 31.7.2021 den 18.28):

Jeg ville ikke gjort det. Har lite erfaring med helium, men har hatt en tank. Erfaringen jeg gjorde meg da var at til og med tykkelsen på ballongen hadde betydning for om heliumen løftet ballongen. Altså: ballongene som fulgte med fløy når de var fylt med helium, men ballonger kjøpt på siden som var laget av litt tykkere gummi (?) ble for tung så heliumen var ikke sterk nok. Ville derfor ikke "vannet ut" helium med å blåse opp litt selv. 

Anonymkode: 13f9d...1b6

Takk for svar! Var dette jeg kom frem til når jeg snakket med en som kan kjemi og. At sikkert ikke alt måtte være helium, men at det da handlet det om hvor tung ballongen var.. men når du sier at gummiballong ikke engang flyr, kan nok ikke så mye helium byttes ut nei🧐 

Endret av Lija
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...