Gå til innhold

Rasisme i Facebook-grupper


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

lsklars skrev (2 minutter siden):

Ha ha ha ha ha , ja..

Ikke fått svar enda på om de i fra midtøsten og øst Europa er en egen rase.., vil like å se den teorien 

Du får jo ikke svar hvis du troller. En fordel at du troller med eget brukernavn, men skal ikke se bort ifra at du også poster litt som AB 😆

Anonymkode: e79e3...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du får jo ikke svar hvis du troller. En fordel at du troller med eget brukernavn, men skal ikke se bort ifra at du også poster litt som AB 😆

Anonymkode: e79e3...d8d

Hva betegner en rase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som påstår at rasisme bugner i logikk? Men diskriminering på bakgrunn av hvor du kommer fra/hvem du er skjer jo likevel. Både bevisst og ubevisst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (9 minutter siden):

Hva betegner en rase?

Hvis du er usikker, kan du slå opp i en ordbok eller leksikon. Fatter ikke at det er flere enn Lars som ikke vet hva rasisme er i denne tråden.

Anonymkode: e79e3...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet ikke hva du har drukket/røyka, men dette gir null mening og da leste jeg ikke resten.

Anonymkode: e79e3...d8d

Du har jo selv preferanser, det styrer hele dagen din. i alt du gjør. Venner, kjæreste, mat, hobby, ALT styres av dine preferanser, i et fritt samfunn.

Du er altså ikke noe bedre enn de du kritiserer på forumet ditt. Eller er du uenig og du har ingen preferanser for noe som helst ?

Du har i det minste en preferanse for å adressere urett basert på hudfarge. Hvorfor gir du blaffen i uretten f.eks lave gutter opplever, 99% av jenter foretrekker høye gutter. Men du er helt stille. Du sier ikke til jentene at de må slutte og begynne å like lave gutter. De tjener dårligere også, men du går aldri i tog for den uretten. Eller begynne å like lave gutter dersom du er en jente. ikke et pip. Du PRIORITERER urett basert på hudfarge fordi det er din preferanse og din måte å få status i flokken på. 

Du bedriver akkurat det samme som det de du kritiserer gjør, bare i en annen retning.

 

Er du hetro, er du homofob. Er du homo, er du hetrofob. Med din logikk. Er du uenig, må du endre logikk. (Det bør du)

Anonymkode: e8c60...3c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (25 minutter siden):

Tror ikke folk helt vet hva rase er lengre. Dem så det på NRK, så da bruker dem det begrepet.

Nei

Dette var ganske spesielt,  he he 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en del problemer her som ikke har noe om helst med rasisme å gjøre. Språkproblemer feks, kulturforskjeller som gjør det vanskeligere å ha en fornuftig dialog osv. Det kan være nok til at en innvandrer med et navn du kanskje ikke er i stand til å uttale en gang ikke får samme respons. Dette her ingen ting med rasisme å gjøre. Dansker og bergensere kan bli utsatt for det samme.

Anonymkode: 74e63...021

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis du er usikker, kan du slå opp i en ordbok eller leksikon. Fatter ikke at det er flere enn Lars som ikke vet hva rasisme er i denne tråden.

Anonymkode: e79e3...d8d

Du klarer altså ikke å svare for deg, er det slikt å forstå?
Siden du ikke fatter at flere ikke vet hva rasisme er, så kan du jo muligens opplyse oss om hva det er?
Du skjønner, du startet tråden med en påstand om rasisme, så ergo så er det du som må avklarere hva det er du mener med det.

Det er ikke min jobb å overbevise deg, det er din jobb å overbevise andre at det du påstår, er korrekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vedder flesteparten av mennene i gruppen får lite eller ingen respons. Med mindre de er veldig attraktiv. Selvfølgelig vil en kvinner mer respons, delvis fordi det er lettere for kvinner å bli venner med andre kvinner og menn i slike forum vil helst prate med damene og ikke mennene. 

Anonymkode: bbb17...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vil du som enslig kvinne møte en tilfeldig mann av utenlandsk opprinnelse ute? De fleste er skeptiske av en grunn.

Anonymkode: 86202...ba7

Jeg hadde ikke møtt en tilfeldig mann alene ute, uansett etnisk opphav. Ikke engang om han var norsk.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vil du som enslig kvinne møte en tilfeldig mann av utenlandsk opprinnelse ute? De fleste er skeptiske av en grunn.

Anonymkode: 86202...ba7

Når jeg var ung og singel så ville jeg ikke møtt en random mann ute alene uansett opprinnelse.

Å møte en gjeng der begge kjønn er representert og all slags etnisiteter ville ikke vært et problem om vi skulle møtes på vennskapelig vis. 

Det er og forskjell på en som har bodd her i flere år og en "nykommer". Husker faren til en venninne advarte oss da vi var unge at vi måtte holde oss unna de som kom direkte fra hjemlandet enten det var Somalia eller Iran for det inntrykket de for av oss er at vi nærmest er fritt vilt siden vi er fri til å gå rundt alene og kle oss som vi vil. Han var for øvrig av fra et slikt land selv men bodd her siden begynnelsen på 80-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lykke til med å argumentere for at dette skyldes noe annet enn rasisme. 

Anonymkode: e79e3...d8d

Det gjorde jeg jo. Ut fra hva du skriver kan du ikke med sikkerhet vite hva årsaken er til at den ene personen ikke har fått respons. Påstanden din om at rasisme er årsaken er fattet på sviktende grunnlag. Du trekker en forhastet konklusjon. Du kan i beste fall bare spekulere om hva årsaken til manglende respons er. Du kan mistenke rasisme, men du kan ikke med rette slå fast at det er årsaken.

Endret av Klossmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var trist å lese at andre får så god respons på å møtes og den utenlandske personen ingenting =(  Kan ikke føles godt å se.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er helt klart diskriminering på bakgrunn av etnisitet. 
 

Jeg er ikke overrasket. Nordmenn vil ikke være med utlendinger. Det kom klart frem allerede på ungdomsskolen. 

Anonymkode: 185cc...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg vedder flesteparten av mennene i gruppen får lite eller ingen respons. Med mindre de er veldig attraktiv. Selvfølgelig vil en kvinner mer respons, delvis fordi det er lettere for kvinner å bli venner med andre kvinner og menn i slike forum vil helst prate med damene og ikke mennene. 

Anonymkode: bbb17...261

Ja, menn får naturligvis mindre respons, og de som er av utenlandsk opprinnelse får aller minst respons.

Anonymkode: e79e3...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, menn får naturligvis mindre respons, og de som er av utenlandsk opprinnelse får aller minst respons.

Anonymkode: e79e3...d8d

Der var du!

kunne du ha svart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Duraton skrev (1 time siden):

Der var du!

kunne du ha svart?

Jeg gidder ikke å svare stort når det er troll som stiller spørsmålene. 

Anonymkode: e79e3...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg gidder ikke å svare stort når det er troll som stiller spørsmålene. 

Anonymkode: e79e3...d8d

Nok en påstand ifra deg.

Kan du begrunne denne nylige påstanden? Eller lyver du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...