AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #1 Skrevet 31. juli 2021 Er medlem av en sosial gruppe på Facebook, der hensikten er å finne på ting med de andre medlemmene. Folk i forhold også, ikke en singelgruppe. Og så er det veldig åpenbart at medlemmer av utenlandsk opprinnelse i utgangspunktet ikke er særlig velkomne. Hvis en mann av utenlandsk opprinnelse, for eksempel fra Midtøsten eller Øst-Europa, vil finne på noe, så er det null eller tilnærmet null respons, men hvis et etnisk norsk medlem poster noe blir det noen ganger flere titalls kommentarer. I går kveld var det en dame som ville treffe folk ute på byen, men hun måtte avlyse/utsette. Fikk god respons på dette, flere som ville være med. En av dem var en mann av utenlandsk opprinnelse, og da denne dama ikke kunne likevel la han ut en post selv for å få til noe. Null respons. Nå er det snakk om å møtes i kveld isteden og det er nok en gang bra med interesse fra medlemmene. Folk prøver å planlegge tid og sted, svarer hverandre osv, men en annen mann av utenlandsk opprinnelse om spurte om når ble bare fullstendig ignorert. Virker som at folk tenker "han får bare komme om han vil, for vi kan ikke nekte ham å bli med, men vi kommer ikke til å inkludere ham/dem i planleggingen". 🤔 Anonymkode: e79e3...d8d 4
Østkantgutt1913 Skrevet 31. juli 2021 #2 Skrevet 31. juli 2021 Har da null og nix med rasisme å gjøre 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #3 Skrevet 31. juli 2021 lsklars skrev (1 minutt siden): Har da null og nix med rasisme å gjøre Det er jo rasisme/diskriminering. Anonymkode: e79e3...d8d 8
Østkantgutt1913 Skrevet 31. juli 2021 #4 Skrevet 31. juli 2021 Hvem en liker eller ikke har ikke med rasisme å gjøre.. Og når ble en I fra Midtøsten eller øst Europa egen rase egentlig 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #5 Skrevet 31. juli 2021 lsklars skrev (2 minutter siden): Hvem en liker eller ikke har ikke med rasisme å gjøre.. Og når ble en I fra Midtøsten eller øst Europa egen rase egentlig Ok, virker som at du troller. Nvm. Anonymkode: e79e3...d8d 8
Østkantgutt1913 Skrevet 31. juli 2021 #6 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, virker som at du troller. Nvm. Anonymkode: e79e3...d8d Kutt ut hersketeknikken din.. Du må tåle at folk svarer deg uten å slenge frem troll kortet.. Kan du svare på NÅR øst europeiske ble egen rase 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #7 Skrevet 31. juli 2021 Da får du respondere og møte disse mennene selv, virker ikke som du gir respons selv utifra det du skriver. Anonymkode: 967b6...e55 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #8 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da får du respondere og møte disse mennene selv, virker ikke som du gir respons selv utifra det du skriver. Anonymkode: 967b6...e55 Jeg er temmelig inaktiv. Har ikke svart de etnisk norske heller. Anonymkode: e79e3...d8d
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #9 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er temmelig inaktiv. Har ikke svart de etnisk norske heller. Anonymkode: e79e3...d8d Så beleilig at alle andre må ta ansvar, unntatt deg Anonymkode: 967b6...e55 6
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #10 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så beleilig at alle andre må ta ansvar, unntatt deg Anonymkode: 967b6...e55 Jeg er inaktiv, så jeg har jo ikke vært rasistisk. Gud bedre. Anonymkode: e79e3...d8d 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #11 Skrevet 31. juli 2021 Rasismekortet dras flittig i disse dager. Hvordan mener du dette skal løses, med tvang eller? Det er helt opp til enhver hvem de vil tilbringe tid med uten at de skal få påskrevet rasist i passet sitt. herregud. Anonymkode: 89598...f49 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #12 Skrevet 31. juli 2021 Vil du som enslig kvinne møte en tilfeldig mann av utenlandsk opprinnelse ute? De fleste er skeptiske av en grunn. Anonymkode: 86202...ba7 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #13 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rasismekortet dras flittig i disse dager. Hvordan mener du dette skal løses, med tvang eller? Det er helt opp til enhver hvem de vil tilbringe tid med uten at de skal få påskrevet rasist i passet sitt. herregud. Anonymkode: 89598...f49 Men dette er rasisme. De som engasjerer seg i dette må i større grad inkludere de som er av utenlandsk opprinnelse. AnonymBruker skrev (1 time siden): Vil du som enslig kvinne møte en tilfeldig mann av utenlandsk opprinnelse ute? De fleste er skeptiske av en grunn. Anonymkode: 86202...ba7 Man møtes ikke på tomannshånd. Anonymkode: e79e3...d8d 3
Klossmajor Skrevet 31. juli 2021 #14 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo rasisme/diskriminering. Anonymkode: e79e3...d8d Du kan ha en mistanke om forskjellsbehandling på etnisk grunnlag. Men ut fra hva du skriver blir det i beste fall spekulativt å slå fast at mangelen på respons er et utslag av rasisme. 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #15 Skrevet 31. juli 2021 Dessuten er det ingen som blir utsatt for større rasisme enn etnisk norske som faktisk har alle sine røtter i dette landet. Anonymkode: 52037...0be 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #16 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men dette er rasisme. De som engasjerer seg i dette må i større grad inkludere de som er av utenlandsk opprinnelse. Man møtes ikke på tomannshånd. Anonymkode: e79e3...d8d Og du er homofob om du ikke dater folk av ditt eget kjønn. Er du HOMOFOOOB? 🤢 Problemet med venner og kjærlighet, er at alle, som du, har preferanser. Hvorfor liker du ikke folk med vagina? Hvorfor bare folk med penis? Det er sexistisk, rent objektivt sett. Dette vil alltid være et problem for utvalgte grupper, lave gutter f.eks kan bare signe opp på incel forum med en gang Fordi jenter er HØYDE-ister. Er det fair? Nei. Men du kan ikke vedta hva folk skal like. Kanskje liker du bløtkake men ikke is. Det er MAT-istisk mot is. Er du en MAT-IS-TOFOB (?) 🤢 Det er her jeg savner litt realisme og et bedre valg av ordbruk. Ja det er urettferdig, men de fleste har preferanser for venner som er mer like seg selv. Om jeg liker å spille fotball vil jeg ofte foretrekke venner som også er interessert i fotball så vi kan se på fotball sammen f.eks på kveldstid. Er det FOBISKT mot folk som liker håndball isteden for fotball? Ja. Er det rettferdig, ovenfor håndball-likere at jeg foretrekker fotball, nei. Men livet er ikke rettferdig. Å slenge ut harde ord, som når jeg kaller deg homofob for dine preferanser, og du folk rasister for sine preferanser, er helt menigsløst. Vi må endre ordbruken, og vi kan ikke bestemme hva folk skal foretrekke i sitt privatliv. Skjønner du? Anonymkode: e8c60...3c1 1
Østkantgutt1913 Skrevet 31. juli 2021 #17 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rasismekortet dras flittig i disse dager. Hvordan mener du dette skal løses, med tvang eller? Det er helt opp til enhver hvem de vil tilbringe tid med uten at de skal få påskrevet rasist i passet sitt. herregud. Anonymkode: 89598...f49 Ha ha ha ha ha , ja.. Ikke fått svar enda på om de i fra midtøsten og øst Europa er en egen rase.., vil like å se den teorien 3
Duraton Skrevet 31. juli 2021 #18 Skrevet 31. juli 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Er medlem av en sosial gruppe på Facebook, der hensikten er å finne på ting med de andre medlemmene. Folk i forhold også, ikke en singelgruppe. Og så er det veldig åpenbart at medlemmer av utenlandsk opprinnelse i utgangspunktet ikke er særlig velkomne. Hvis en mann av utenlandsk opprinnelse, for eksempel fra Midtøsten eller Øst-Europa, vil finne på noe, så er det null eller tilnærmet null respons, men hvis et etnisk norsk medlem poster noe blir det noen ganger flere titalls kommentarer. I går kveld var det en dame som ville treffe folk ute på byen, men hun måtte avlyse/utsette. Fikk god respons på dette, flere som ville være med. En av dem var en mann av utenlandsk opprinnelse, og da denne dama ikke kunne likevel la han ut en post selv for å få til noe. Null respons. Nå er det snakk om å møtes i kveld isteden og det er nok en gang bra med interesse fra medlemmene. Folk prøver å planlegge tid og sted, svarer hverandre osv, men en annen mann av utenlandsk opprinnelse om spurte om når ble bare fullstendig ignorert. Virker som at folk tenker "han får bare komme om han vil, for vi kan ikke nekte ham å bli med, men vi kommer ikke til å inkludere ham/dem i planleggingen". 🤔 Anonymkode: e79e3...d8d Vedder én tier på at det er etniske norske som også har lagt ut og ikke fått noen respons. Så basert på antagelsen min, så er da folk rasistiske mot dem også da? 4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #19 Skrevet 31. juli 2021 Klossmajor skrev (7 minutter siden): Du kan ha en mistanke om forskjellsbehandling på etnisk grunnlag. Men ut fra hva du skriver blir det i beste fall spekulativt å slå fast at mangelen på respons er et utslag av rasisme. Lykke til med å argumentere for at dette skyldes noe annet enn rasisme. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og du er homofob om du ikke dater folk av ditt eget kjønn. Er du HOMOFOOOB? 🤢 Problemet med venner og kjærlighet, er at alle, som du, har preferanser. Hvorfor liker du ikke folk med vagina? Hvorfor bare folk med penis? Det er sexistisk, rent objektivt sett. Dette vil alltid være et problem for utvalgte grupper, lave gutter f.eks kan bare signe opp på incel forum med en gang Fordi jenter er HØYDE-ister. Er det fair? Nei. Men du kan ikke vedta hva folk skal like. Kanskje liker du bløtkake men ikke is. Det er MAT-istisk mot is. Er du en MAT-IS-TOFOB (?) 🤢 Det er her jeg savner litt realisme og et bedre valg av ordbruk. Ja det er urettferdig, men de fleste har preferanser for venner som er mer like seg selv. Om jeg liker å spille fotball vil jeg ofte foretrekke venner som også er interessert i fotball så vi kan se på fotball sammen f.eks på kveldstid. Er det FOBISKT mot folk som liker håndball isteden for fotball? Ja. Er det rettferdig, ovenfor håndball-likere at jeg foretrekker fotball, nei. Men livet er ikke rettferdig. Å slenge ut harde ord, som når jeg kaller deg homofob for dine preferanser, og du folk rasister for sine preferanser, er helt menigsløst. Vi må endre ordbruken, og vi kan ikke bestemme hva folk skal foretrekke i sitt privatliv. Skjønner du? Anonymkode: e8c60...3c1 Vet ikke hva du har drukket/røyka, men dette gir null mening og da leste jeg ikke resten. Anonymkode: e79e3...d8d 3
Duraton Skrevet 31. juli 2021 #20 Skrevet 31. juli 2021 2 minutter siden, lsklars said: Ha ha ha ha ha , ja.. Ikke fått svar enda på om de i fra midtøsten og øst Europa er en egen rase.., vil like å se den teorien Tror ikke folk helt vet hva rase er lengre. Dem så det på NRK, så da bruker dem det begrepet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå