Gå til innhold

Forberedelse til rettsvitenskap vår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som har noen gode tips til hvordan en kommende jusstudent kan bruke høsten på å forberede seg til studiestart om våren? Er det noen bøker som er gode introduksjoner til faget? Tips og triks til å lette første semesteret? 

Spesielt interessert dersom det er andre her som har hatt oppstart vår og kan si noe om folk faktisk har forberedt seg litt før de begynner eller ikke (f.eks tatt exphil på høsten eller lest på forhånd)☺️

Og selvfølgelig - om du også begynner våren 2022; hvilke planer har du for høsten? 

 

 

Anonymkode: cbcec...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke mye vits i å forberede seg. Du kan eventuelt lese noe metode, eller om avtalerett i Knophs oversikt over norsk rett f.eks. Om du vil må du selvsagt gjerne ta ExPhil, men du får ikke tat så mye annet for å fylle 10 poeng. 

Forbered deg ved å være uthvilt og blid :) du kommer til å trenge det.

Anonymkode: 95087...7b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke mye vits i å forberede seg. Du kan eventuelt lese noe metode, eller om avtalerett i Knophs oversikt over norsk rett f.eks. Om du vil må du selvsagt gjerne ta ExPhil, men du får ikke tat så mye annet for å fylle 10 poeng. 

Forbered deg ved å være uthvilt og blid :) du kommer til å trenge det.

Anonymkode: 95087...7b1

Takk🙌

Anonymkode: cbcec...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyt frihalvåret og ikke tenk på forberedelser ennå. Folk flest får 2 ukers varsel på å komme inn, og du trenger ikke mer tid enn det. De fleste skaffer bøker etter skolestart. 

Anonymkode: 4b4bb...e63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste nye studenter kjøper knophs oversikt, inkludert meg. Nå er jeg ferdig utdannet og har ikke brukt den. Du trenger ikke lære ting innenfor de enkelte rettsområdene før du kommer så langt. Du har uansett ikke grunnlaget for å forstå fagene skikkelig. Og metoden kommer gradvis etterhvert som du har fag... så ville fulgt opplegget på studiet og ikke brydd meg med å komme i gang på forhånd. Som sagt, nyt fritiden nå som du har den. 

Anonymkode: 4b4bb...e63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter også på jusstudiet til våren. Har hatt sommerjobb i sommer, og tenkte at jeg skal fortsette å jobbe i et halvt år. Hva har du tenkt til å gjøre? 😄 Hvor gammel er du forresten? 

Anonymkode: 82204...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også et annet spørsmål:  Hvilken sekk bør jeg ha til studiet? Har sett på Rains, Fjellreven, Douchebags, men usikker på hva som er vanlig. Takk for svar.

Anonymkode: 82204...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta exphil, exfac og et valgfag. Jeg studerer også jus, og jeg hadde definitivt tatt disse fagene før oppstart om jeg hadde visst at det er mulig. 

 

Anonymkode: 1be2d...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også litt på dette selv om jeg ikke skal starte før neste år. Er det noen datating man bør kunne når man starter? 

Anonymkode: 42e95...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.8.2021 den 17.31):

Har også et annet spørsmål:  Hvilken sekk bør jeg ha til studiet? Har sett på Rains, Fjellreven, Douchebags, men usikker på hva som er vanlig. Takk for svar.

Anonymkode: 82204...cc8

Jeg brukte samme sekk som på videregående, en basic svart fra Bjørn borg. Det er ikke så nøye. Men bare ikke gå med veske, er ikke verdt å få ødelagt rygg og skuldre/nakke av det. 

Etter hva jeg har sett hos andre, kan Rains (den vanligste) være litt for liten. Hvis de har en større modell kan det passe. Også av fjellräven burde du evt ha den større modellen. Men når alt kommer til alt er det som sagt ikke så nøye hva du ender opp med, så lenge den er god å bære. Mange av modellene til rains og fjellräven har også smale stropper til skuldrene som gjør sekken vond å bære når det er en del bøker oppi. 

Anonymkode: 4b4bb...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei, 

Hva har dere brukt høsten på, tok noen av dere fag eller brukte dere høsten på å lade opp? 

Anonymkode: ae277...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...