Gå til innhold

Bedøvelse. Hull i ørene


KnileigP

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som har erfaring med bedøvelse når du har tatt hull i ørene? Og om man tar begge på en gang? Jeg har veldig lyst på hull i ørene men er livredd for smerte😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Melise__87

Det er ikke vondt, jeg kjente det ikke i det hele tatt 🙂 

Endret av Melise__87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Jeg har tatt uten bedøvelse, det går så fort at du ikke merker noe. Vondere å ta blodprøve for å si det sånn 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KnileigP skrev (2 minutter siden):

Hei. Er det noen som har erfaring med bedøvelse når du har tatt hull i ørene? Og om man tar begge på en gang? Jeg har veldig lyst på hull i ørene men er livredd for smerte😅 

Hva enn du gjør, ikke ta hull i ørene andre steder enn hos en profesjonell piercer. Der blir det benyttet autoclave slik at alt blir sterilt. "Pistolen" som benyttes hos feks frisører, blir ikke sterilisert godt nok.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre skriver, trenger du ikke bedøvelse. Men om du føler at det vil berolige deg, kan du bruke lokalbedøvende plaster, som settes på en time før du skal få skutt hullene.

Emla Plaster, 2 plaster - Lokalbedøvelse av hud - Farmasiet.no

Ett av disse bør være stort nok til å kunne klippes i to, og hver halvdel brettes rundt øreflippen. Men som sagt, det er helt unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Troyamin said:

Hva enn du gjør, ikke ta hull i ørene andre steder enn hos en profesjonell piercer. Der blir det benyttet autoclave slik at alt blir sterilt. "Pistolen" som benyttes hos feks frisører, blir ikke sterilisert godt nok.

Er det ikke vanlig at selve ørepynten skytes inn i øreflippen? Den er jo steril ut av pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Troyamin skrev (1 minutt siden):

Hva enn du gjør, ikke ta hull i ørene andre steder enn hos en profesjonell piercer. Der blir det benyttet autoclave slik at alt blir sterilt. "Pistolen" som benyttes hos feks frisører, blir ikke sterilisert godt nok.

Støtter meg på denne, hullene jeg tok hvor det ble brukt pistol var vonde. 
Skulle ta fire nye (slik at det ble tre i hvert øre) for noen år siden, da hos piercer. Endte med fem p.g.a. de opprinnelige var usymmetriske. 
Jeg tok alle fem på en gang og det gikk så fint! 🙌🏻
Og jeg er pyse når det kommer til smerte 😅

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-Rex skrev (1 time siden):

Er det ikke vanlig at selve ørepynten skytes inn i øreflippen? Den er jo steril ut av pakken.

Problemet er at "pistolen" som holder ørepynten ikke steriliseres. Den blir kun renset. Dermed kan smitte oppstå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger virkelig ikke bedøvelse :) Det er over på et blunk.

Du burde for øvrig virkelig ikke gjøre dette hos frisør som bruker den pistolen, av grunner nevnt over. Gå til piercing-studio i stedet. Der bruker de steriliserte nåler, og de gjør det skikkelig (lager hullet først med nål, så setter de inn pynten). Jeg har gjort begge, og vet hva jeg velger igjen neste gang.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok hull i ørene hos en gullsmed for mange år siden. Det var jævlig vondt og i løpet av bare noen timer så hadde jeg betennelse i begge ørene. Måtte ta ut øredobbene og ble antibiotika noen dager etterpå. Har aldri turt å ta nye hull etter det. Sitter igjen som ett mareritt den smerten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også sies at jeg fikk betennelse begge gangene med hullene tatt med pistol (tok da jeg barn, de måtte ut, og neste gang da jeg var 15). 
Med hullene fra piercer grodde det fint, eneste er at jeg har sart hud så jeg blødde lett med førstegangssmykkene (stang). Så fort jeg byttet til ringer gikk det seg til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har tatt hull i ørene. Kunne dere gjort det igjen? I forhold til smerten hadde dere kvia dere for å gjøre det igjen? Og dere som grua dere til å ta hull i ørene. Var det så ille som dere trodde? Kunne dere gjort det igjen? Og samme spørsmål til dere som er redde for nåler... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. 

Dere som grua dere til å ta hull i ørene. Ble det så ille som dere hadde trodd? Kunne dere gjort det igjen? 

Anonymkode: 44bec...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du ?

Det er ikke vondt å ta hull i ørene. De to første gangene var det min søster som tok hull med en stoppenål. Tredje gangen var det hos frisøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart. Foretrekker å gå til piercingstudio og ikke hos frisør (gjorde det der første gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Hadde ikke latt noen stikke med nål... Men den maskinen frisøren hadde var null stress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola
KnileigP skrev (6 minutter siden):

Dere som har tatt hull i ørene. Kunne dere gjort det igjen? I forhold til smerten hadde dere kvia dere for å gjøre det igjen? Og dere som grua dere til å ta hull i ørene. Var det så ille som dere trodde? Kunne dere gjort det igjen? Og samme spørsmål til dere som er redde for nåler... 

ja, jeg kunne gjort det igjen. Nei, jeg hadde ikke kvia meg for ikke eksisterende smerte. Jeg gruet meg litt første gangen ( var barn) ,men nei det var ikke ille. Ja, jeg kunne fortsatt ha gjort det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok hull i ørene som barn. Jeg skrek som en gris og kan ikke si meg enig i at det er smertefritt. Er sikkert litt individuelt. Men bare bruk Emla vel, krem eller plaster, det fungerer godt.

Anonymkode: 4afa1...3b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tolv piercinger, hvorav ti av dem er i ørene. Jeg har planlagt flere også, så ja, jeg kunne fint gjort det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...