Gå til innhold

Noen her inne som har Rolex klokke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ønsker meg en Datejust 28 mm i 30-års gave. Ja, altså fra meg til meg 😉

Hva slags Rolex har du? Hvor mye måtte du gi for den, og hvilken forhandler brukte du?

Anonymkode: beec2...e5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde aldri giddet å bruke så mye penger på ei klokke. Hadde heller tatt en ferie, pusset opp, eller lagt vekk til bil. Hadde styrt unna en mann med rolex også, hvis jeg hadd skjønt at det var det han hadde.

Anonymkode: aa6ef...907

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hadde aldri giddet å bruke så mye penger på ei klokke. Hadde heller tatt en ferie, pusset opp, eller lagt vekk til bil. Hadde styrt unna en mann med rolex også, hvis jeg hadd skjønt at det var det han hadde.

Anonymkode: aa6ef...907

Ferie har jeg hvert år, boligen min trenger ingen oppussing og bil har jeg 😉 Takk for at du svarte på spørsmålet mitt!

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg har Rolex, datejust. Kostet rundt 85 000. Vet klokkene har steget i pris dette året så den ligger på godt over 90 000 nå, fikk min i gave når jeg fødte vårt første barn

Anonymkode: 6efb8...3cc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du bor i rikdom og overflod når man øser ut 5-6 sifrede  summer på en klokke. Og det med god samvittighet.

Laget av gull eller?

Får du masse selvtillit av ordet Rolex?

Liker du å vise deg fram at du har masse penger?

Hvorfor kjøper du ikke en seng til samme sum istedenfor? Er ikke 1/3 av stedet du tilbringer livet ditt verdt like mye penger?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hva slags Rolex har du? Hvor mye måtte du gi for den, og hvilken forhandler brukte du?

Har ikke Rolex enda men på ønskelista står en datejust, gull på stål med olivengrønn skive og med diamanter. Sist jeg sjekket lå denne på en ca 150k, og personlig ville jeg handlet hos Lervik Ur (Haugesund) fordi de har upåklagelig service av det jeg har hatt med de å gjøre. Og nå er det ikke sånn at det er flust av Rolex forhandlere i Norge og velge mellom heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har en Oyster Perpetual jeg har arvet. Bruker klokke sjelden, og da ev. oftest Longines-klokken jeg fikk til 18-årsdagen for snart 30 år siden.

Anonymkode: 0e096...9d0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kvittering skrev (11 timer siden):

Du vet du bor i rikdom og overflod når man øser ut 5-6 sifrede  summer på en klokke. Og det med god samvittighet.

Laget av gull eller?

Hvorfor kjøper du ikke en seng til samme sum istedenfor? Er ikke 1/3 av stedet du tilbringer livet ditt verdt like mye penger?

Så godt å vite at du ikke bruker penger på unødvendige ting da😊 Regner med alt du har av overskudd etter at livsopphold er betalt går til trengende👍

Anonymkode: 18fc6...4be

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kvittering skrev (11 timer siden):

Laget av gull eller?

En seng til den summen taper seg vel betydelig i verdi etter første natt? Tviler på at bruktmarkedet for senger er særlig stort i det prissjiktet, heller. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittering skrev (12 timer siden):

Laget av gull eller?

Vel, det er to måter å se det på. Jeg har en klokke selv, som ble kjøpt for et 5-sifret beløp, men verdien idag har for lengst bikket 6 siffer. Den er ikke av gull, men kvaliteten på urverket er det som koster. Klokken varer ut livet mitt, og mange generasjoner etter meg om den blir tatt godt vare på. Det er ikke en Rolex, og folk flest ser ikke forskjellen på den og en klokke til noen hundrelapper fra en kjøpesentergullsmed. Temmelig tidløs og anonym, men det er en glede for meg i hverdagen å vite hva slags fantastisk virvar av bevegelige deler satt i system jeg har på armen. 

Om jeg velger å beholde den til jeg dør, så er det et objekt jeg har, og kommer til å ha mye glede av, og er veldig glad i. Noen kommer kommer til å arve den, og kan da frigjøre verdien i den, hvis de vil. Skulle jeg velge å selge den, så har den garantert steget i verdi. Den kommer aldri til å være verdt mindre enn jeg kjøpte den for. Så istedet for å si at man "øser ut" et betydelig beløp på en klokke, se heller på det som en investering på linje med kunst, aksjer/fond, antikviteter, en verdifull myntsamling etc. Det samme kan man ikke si om en seng, som du nevner. Javisst tilbringer man mye tid der, men senga, eller ihvertfall madrassen, som er den essensielle delen av en seng, slites ut til den en dag er ubrukelig. Så må man kjøpe ny, uten å få et eneste øre tilbake for den gamle. Det er heller ikke én kropp her i verden som er lik en annen. Hvilken madrass man sover godt på, trenger dermed ikke ha noe med prisen å gjøre. Faktisk sover jeg alltid best i en sovepose på en tynn skummadrass i båten. Den skumbiten kostet kanskje en hundrelapp.

Rolex behøver forøvrig ikke ha noe med å booste selvtillit å gjøre, men skal man ha et kvalitetsur, så er det noe mange ønsker seg. Det er ikke blant det aller ypperste, men for all del, det er kjempegode klokker til en pris mange kan ta seg råd til. De har lenge vært flinke på markedsføring, og mange av modellene, kanskje særlig datejust som nevnes her, har et klassisk utseende som aldri går av moten. Derfor er Rolex ofte det første folk tenker når de skal ha noe skikkelig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Rolex for endel år siden til 25 dollar i Singapore. Den funker fremdeles  bra og alle tror og spør om den er ekte.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittering skrev (12 timer siden):

Laget av gull eller?

Du vet jo ikke hvilken seng hun har, hun har jo ikke spurt etter rådgivning hva gjelder pengebruk. Mulig hun sover godt, tjener godt og har lyst på et smykke av en klokke.

Kommenterer du slik til alle som har smykket seg med diamanter i ører, på fingre, hals, og så videre? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

En seng til den summen taper seg vel betydelig i verdi etter første natt? Tviler på at bruktmarkedet for senger er særlig stort i det prissjiktet, heller. 

En klokke vil vel også tape seg i verdi etterhvert når den blir ripete?

Anonymkode: 44c95...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Kvittering said:

Laget av gull eller?

Hva med å svare på spørsmålet, eller klappe igjen?:forvirret: En Rolex er ikke noe sløseriobjekt, den stiger mer i verdi enn penger i banken. En god og bred investeringsstrategi inkluderer investeringer i verdiobjekter som klokker, gull etc.

TS: Har bestilt en Oyster Perpetual Datejust hos Urmaker Bjerke, med forventet levering på nyåret. Ville egentlig ha den "vanlige" uten dato, men ventelisten var stengt inntil videre pga stor interesse. 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke en Rolex. Rolex'er har blitt solgt for millionbeløp selv om de er brukt daglig i 50 år og full av riper. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Knirke skrev (5 minutter siden):

Ikke en Rolex. Rolex'er har blitt solgt for millionbeløp selv om de er brukt daglig i 50 år og full av riper. 

Hvorfor det egentlig? Hvem har lyst til å bruke så mye penger på å kjøpe en oppripet klokke? Jeg forstår det slik at Rolex fremdeles produserer klokker, så hvorfor ikke heller kjøpe en ny klokke?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

På en klokke av virkelig god kvalitet er det urverket som er det viktigste. Utvendig slitasje har jo litt å si, men klokkemarkedet og bruktbilmarkedet har en del forskjeller😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Så godt å vite at du ikke bruker penger på unødvendige ting da😊 Regner med alt du har av overskudd etter at livsopphold er betalt går til trengende👍

Anonymkode: 18fc6...4be

Ja helt sant. Jeg tapte 90 000kr på en bil over 5 år. Jeg kjøpte den brukt og for å prøve å treffe der hvor bilen hadde minst kostnader på vedlikehold og minst mulig verditap over ny bil. Men denne bilen ga meg mange muligheter og hadde den ikke veid opp dette ved å la meg tjene mer penger, hadde det vært vanskelig å forsvare.

Mitt overskudd går til meg selv, og spares slik at den dagen jeg ikke skulle ha noen inntekt, kan jeg belage meg på disse pengene istedenfor å heve penger jeg allerede hadde brukt på unødvendige ting.

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Stemmer det. Men det er vel ikke like kult å vise fram en seng i samme prisklasse. Ingen som ser den når du er ute, eller er villig til å spørre om den, eller høre deg fortelle om den.

Jeg har selv en seng fra jysk. Den funker like bra.

Påkrevd skrev (13 minutter siden):

Vel, det er to måter å se det på. Jeg har en klokke selv, som ble kjøpt for et 5-sifret beløp, men verdien idag har for lengst bikket 6 siffer. Den er ikke av gull, men kvaliteten på urverket er det som koster. Klokken varer ut livet mitt, og mange generasjoner etter meg om den blir tatt godt vare på. Det er ikke en Rolex, og folk flest ser ikke forskjellen på den og en klokke til noen hundrelapper fra en kjøpesentergullsmed. Temmelig tidløs og anonym, men det er en glede for meg i hverdagen å vite hva slags fantastisk virvar av bevegelige deler satt i system jeg har på armen. 

Om jeg velger å beholde den til jeg dør, så er det et objekt jeg har, og kommer til å ha mye glede av, og er veldig glad i. Noen kommer kommer til å arve den, og kan da frigjøre verdien i den, hvis de vil. Skulle jeg velge å selge den, så har den garantert steget i verdi. Den kommer aldri til å være verdt mindre enn jeg kjøpte den for. Så istedet for å si at man "øser ut" et betydelig beløp på en klokke, se heller på det som en investering på linje med kunst, aksjer/fond, antikviteter, en verdifull myntsamling etc. Det samme kan man ikke si om en seng, som du nevner. Javisst tilbringer man mye tid der, men senga, eller ihvertfall madrassen, som er den essensielle delen av en seng, slites ut til den en dag er ubrukelig. Så må man kjøpe ny, uten å få et eneste øre tilbake for den gamle. Det er heller ikke én kropp her i verden som er lik en annen. Hvilken madrass man sover godt på, trenger dermed ikke ha noe med prisen å gjøre. Faktisk sover jeg alltid best i en sovepose på en tynn skummadrass i båten. Den skumbiten kostet kanskje en hundrelapp.

Rolex behøver forøvrig ikke ha noe med å booste selvtillit å gjøre, men skal man ha et kvalitetsur, så er det noe mange ønsker seg. Det er ikke blant det aller ypperste, men for all del, det er kjempegode klokker til en pris mange kan ta seg råd til. De har lenge vært flinke på markedsføring, og mange av modellene, kanskje særlig datejust som nevnes her, har et klassisk utseende som aldri går av moten. Derfor er Rolex ofte det første folk tenker når de skal ha noe skikkelig.

Mange gode poenger. Men å gå til innkjøp av en klokke som det eksisterer flerfoldige fler av, men den oppfatning om at det er en investering på sikt, på lik linje med aksjer etc. Er jeg ikke enig i. Et fond har nå muligheten til å stige mye mer enn det en klokke har.

Det er mye personlig preferanse ute og går, og jeg vil si at de som kjøper dette fordi de er genuine samlere og bryr seg om design og kvalitet, kanskje består av en ensifret prosent. De fleste vil vise hva de har av penger og hva de kan vise seg frem i. Er det noe galt i det? Opptil hver og en, jeg liker ikke folk som viser seg fram på den måten der, blir kvalm av det. Hvor relevant er mitt syn? Ubetydelig.

vinterdekor skrev (6 minutter siden):

Du vet jo ikke hvilken seng hun har, hun har jo ikke spurt etter rådgivning hva gjelder pengebruk. Mulig hun sover godt, tjener godt og har lyst på et smykke av en klokke.

Kommenterer du slik til alle som har smykket seg med diamanter i ører, på fingre, hals, og så videre? 

Det var for å gjøre et eksempel ut av hva man bruker penger på. Det er ikke kult å svi av 100 000kr på en seng, som man bruker 1/3 av livet. Det er dritkult å svi av 600 000kr på en bil som innen 7 år er verdt 100 000kr. Ser du logikken? I det minste fikk man vist seg fram i den kule bilen sin.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor det egentlig? Hvem har lyst til å bruke så mye penger på å kjøpe en oppripet klokke? Jeg forstår det slik at Rolex fremdeles produserer klokker, så hvorfor ikke heller kjøpe en ny klokke?

Skriver litt for å provosere?. Hvorfor er en frimerkesamler interessert i et gammelt, sjeldent frimerke som ikke produseres lengre, tror du?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg fikk min i morgengave i 2010. Tror den kostet kr 100 000,- dengang. Jeg har oyster datejust men litt større enn den du ønsker deg.

I USA, der jeg har bodd får man bedre service dersom man har slik klokke :hoho:

I Norge tror alle at den er falsk 😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...