Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig startet å prate med en mann. Jeg er 24 år, og han er 36 år gammel. Jeg vet at det er et stort gap mellom oss. Men han er verdens snilleste mann.

Andre gangen jeg møtte han, kom han med en splitter ny iPhone til meg, og et abonnement. Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere eller forholde meg til det. Det er ganske sykt å komme med det så tidlig. Det er ikke slik at vi har datet i noen år, eller mange mnd. Hva burde jeg gjøre? Moren min var helt chill med det, mens faren min klikka og ikke syntes noe om dette

Anonymkode: f75f5...b95

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde for min del sagt nei takk og ikke tatt i mot.

Men jeg skjønner ikke hva foreldrene dine har med dette å gjøre? Du er jo 24 år og voksen for lenge siden.

Anonymkode: dcac5...044

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig merkelig ut.

Anonymkode: 86496...74f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og et abonnement? I hans navn da? 

Anonymkode: 23d4e...9fd

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde for min del sagt nei takk og ikke tatt i mot.

Men jeg skjønner ikke hva foreldrene dine har med dette å gjøre? Du er jo 24 år og voksen for lenge siden.

Anonymkode: dcac5...044

Jeg spurte dem om det var normalt. Og mamma mente det var søtt, og pappa mente det var unormalt. Det var ikke noe mer enn det. Man må få lov å spørre foreldrene sine hva de mener

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og et abonnement? I hans navn da? 

Ja

Skrevet

Hvorfor vil du ha et abonnement i hans navn? Nå skurrer det.

• Liker 38
Skrevet

Tenk litt på det før du Evt sier opp ditt eget abo. Jeg sier ikke at han er det, men det virker som et forsøk på å få kontroll etterhvert. 

Selv hadde jeg tatt i mot tlf men avslått abo på en pen måte senere. 

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja

Det er litt ekkelt da. Da er det ikke snakk om en betingelsesløs gave, men mer en fordel du får så lenge du fortsetter å please fyren. Med en gang du trekker deg unna forsvinner «gaven» også. 

• Liker 13
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Muligens mammaen din ikke vet hvor mye en ny iphone koster?

Hvorfor fikk du ny mobil med nytt abb? 

Jeg hadde syntes det var ekstremt ubehagelig for å være helt ærlig. Jeg hadde en lignende opplevelse i ungdommen med en eldre mann og han lot meg ikke være i fred på over ti år etter det ble slutt. Han fortsatte å ville sende meg gaver og sånn. Veldig creepy spør du meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er litt ekkelt da. Da er det ikke snakk om en betingelsesløs gave, men mer en fordel du får så lenge du fortsetter å please fyren. Med en gang du trekker deg unna forsvinner «gaven» også. 

Altså… hadde vi slutta å prate så hadde jeg levert den tilbake også

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja

Så du vil at en fremmed fyr skal kunne se alle samtalene du ringer, når og hvor mye mobildata du bruker. En ny iPhone (antar du mener 12 pro som kom i fjor høst) med abonnement er ikke så dyrt. Han betaler litt pr mnd og har samtidig full kontroll på hvem du ringer. En «ny» iPhone uten abonnement er en flott/dyr gave og kanskje litt søtt - på 1-års jubileet eller noe sånt.

Ikke ta gaver med heftelser fra folk du ikke kjenner godt, og helst aldri.

Anonymkode: 830fd...534

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Han ønsker nok sex i retur skal du se.

Anonymkode: fffe9...65d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har nylig startet å prate med en mann. Jeg er 24 år, og han er 36 år gammel. Jeg vet at det er et stort gap mellom oss. Men han er verdens snilleste mann.

Andre gangen jeg møtte han, kom han med en splitter ny iPhone til meg, og et abonnement. Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere eller forholde meg til det. Det er ganske sykt å komme med det så tidlig. Det er ikke slik at vi har datet i noen år, eller mange mnd. Hva burde jeg gjøre? Moren min var helt chill med det, mens faren min klikka og ikke syntes noe om dette

Faren din har rett, og moren din er et fjols. 

Beklager, men hun er helt på viddene. 

Måten han oppfører seg på overfor deg er jo lik den som voksne som groomer barn, og voksne som vil kjøpe en ung person med penger og gaver. At han er ‘verdens snilleste mann’ er en del av den pakka der. Det underliggende synet på mennesker derimot, er fullkomment forkastelig.

Vær smart. Si nei. Gå videre.

• Liker 19
Gjest Skogsalv
Skrevet

Hvorfor satt han ikke abonnementet i ditt navn ? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ja

Ja for å stalke deg da? Sånn at han får innblikk i hvem du ringer kansje?

Anonymkode: 310c1...ad6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han der bør du passe deg for, og du er vel ikke ute etter en sugardaddy? Faren din er en smart mann, moren din ikke så smart.

Anonymkode: 754a7...c89

• Liker 14
Skrevet

Jeg ville definitivt testet fyren på en diskre måte bl.a. Ved å bedt han skifte abonnement. Legg merke til hvordan han reagerer. Prøver han å rasjonalisere at han står på abonnementet (billigere for deg) Trekker han det ut i tid (har glemt det skal gjøre det i morgen ) er dette rødt flagg. 

Du skriver at han er verdens hyggeligste, men det er de fleste i begynnelsen, ofte kommer en mer ektepersonlighet frem når det har gått en tid evt de møter motstand. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Kvalitet skrev (1 minutt siden):

Jeg ville definitivt testet fyren på en diskre måte bl.a. Ved å bedt han skifte abonnement. Legg merke til hvordan han reagerer. Prøver han å rasjonalisere at han står på abonnementet (billigere for deg) Trekker han det ut i tid (har glemt det skal gjøre det i morgen ) er dette rødt flagg. 

Uenig.

Sier han ja og gjør det med en eneste gang, så har hun forpliktet seg til han. Da har hun tatt i mot gaven og han kan bruke dette for alt det er verdt. 

Anonymkode: 6330a...9c3

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uenig.

Sier han ja og gjør det med en eneste gang, så har hun forpliktet seg til han. Da har hun tatt i mot gaven og han kan bruke dette for alt det er verdt. 

Anonymkode: 6330a...9c3

Hva er du uenig i? Og hva har hun forpliktet seg til? Man er ikke forpliktet til noe for å motta en gave. 
Min tanke var at ts skal ha mulighet til å beskytte seg og så raskt som mulig gjennomskue et mulig spill med en gal fyr. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...