dyptvann Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Med ny bil følger også nytt bilbur til den firbeinte. Jeg ser at 4pets-burene er designet for en ekstra kollisjonspute på baksiden av buret. Puten ser ut som er ca 5-10 cm dyp og er av etter eller annet støtsabsorberende materiale. Noe som har dette og kan fortelle sin erfaring? Er det nødvendig å ha en kollisjonspute for hund? Har prøvd å Google litt, men kommer kun til nettsider som selger burene og ingen informasjon om nødvendigheten for en slik pute.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #2 Skrevet 1. august 2021 Vi har både 4pets Eco og Variocage som bilbur til hunden, da vi har to biler. Er veldig fornøyd med begge burene, og begge burene er TÜV-godkjent. I 4pets-buret velger vi å ikke ha kollisjonspute, da vi tenker at det kan skje feil med den og at den kan utløses uten grunn. Det ville vært veldig alvorlig for hunden om det skjedde, da det ville vært en skremmende opplevelse. I Variocage-buret er det ikke mulighet for ekstra kollisjonspute. Vet ikke om det er noe poeng i å ha en slik kollisjonspute, men vi har valgt å ikke ha det. Burene skal være utrolig sikre uansett, så jeg vet ikke helt hvor mye ekstra en kollisjonspute ville gjort. Mulig vi er litt «miljøskadet» da vi er i bilbransjen og vet hvilken styrke det er i en airbag. Vet heller ikke hvor godt kollisjonsputene til 4pets er testet, da jeg heller ikke finner noe info om dette. Anonymkode: c7779...d59
dyptvann Skrevet 1. august 2021 Forfatter #3 Skrevet 1. august 2021 Må kommentere at kollisjonspute og airbag ikke er det samme i dette øyemed. Kollisjonsputa til 4Pets er bare støtsabsorberende skum. Det er ikke noe som løses ut.
Mt3 Skrevet 1. august 2021 #4 Skrevet 1. august 2021 I et hundebur så er jo hunden kun hindret i å gjøre skade på andre og hindret i å bli slynget rundt ved en kollisjon, så at buret har en støtabsorberende pute vil jo kunne minske hundens skader ved en kollisjon. Om det har noen nytteverdi aner jeg ikke, det kommer vel an på kollisjonshastighet og hvordan hunden treffer puten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå