AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Var hos optiker og fikk en brille seddel, bestilte briller men nå så føles de ikke bra. Trenger man en tilvenningsfase? Jeg har forskjellig styrke på øynene og jeg har i årevis visst at jeg trengte uten at jeg gjorde noe med det. Kanskje jeg bare er vandt til å se dårlig? Var hos optiker for 10 år siden og synet mitt var det samme sånn ca. De hadde de gamle tallene mine, så jeg tror ikke det har skjedd en feil. Jeg skaffet meg aldri briller for 10 år siden altså, på grunn av økonomi osv....sikkert flere grunner som er tullete. Men det føles som om jeg prøver noen andres briller når jeg tar dem på. Bør jeg gå med de en dag og se om jeg venner meg til dem? Anonymkode: 7e606...12e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #2 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Var hos optiker og fikk en brille seddel, bestilte briller men nå så føles de ikke bra. Trenger man en tilvenningsfase? Jeg har forskjellig styrke på øynene og jeg har i årevis visst at jeg trengte uten at jeg gjorde noe med det. Kanskje jeg bare er vandt til å se dårlig? Var hos optiker for 10 år siden og synet mitt var det samme sånn ca. De hadde de gamle tallene mine, så jeg tror ikke det har skjedd en feil. Jeg skaffet meg aldri briller for 10 år siden altså, på grunn av økonomi osv....sikkert flere grunner som er tullete. Men det føles som om jeg prøver noen andres briller når jeg tar dem på. Bør jeg gå med de en dag og se om jeg venner meg til dem? Anonymkode: 7e606...12e Ehh.. ja. Anonymkode: 78a9a...2ff 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #3 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Var hos optiker og fikk en brille seddel, bestilte briller men nå så føles de ikke bra. Trenger man en tilvenningsfase? Jeg har forskjellig styrke på øynene og jeg har i årevis visst at jeg trengte uten at jeg gjorde noe med det. Kanskje jeg bare er vandt til å se dårlig? Var hos optiker for 10 år siden og synet mitt var det samme sånn ca. De hadde de gamle tallene mine, så jeg tror ikke det har skjedd en feil. Jeg skaffet meg aldri briller for 10 år siden altså, på grunn av økonomi osv....sikkert flere grunner som er tullete. Men det føles som om jeg prøver noen andres briller når jeg tar dem på. Bør jeg gå med de en dag og se om jeg venner meg til dem? Anonymkode: 7e606...12e Tror nok du må forvente at du må ha på brillene over flere dager sammenhengende for å venne deg til dem. Øynene trenger tid til å omstille seg. Anonymkode: bc3a2...a90 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Tror nok du må forvente at du må ha på brillene over flere dager sammenhengende for å venne deg til dem. Øynene trenger tid til å omstille seg. Anonymkode: bc3a2...a90 Takk Ja da gjør jeg det. Huff, hører jo selv at det høres helt tullete ut men jeg veit men jeg er helt grønn på dette. Anonymkode: 7e606...12e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 Du må nok venne deg til brillene ja. Tenk bare på hvordan du har kompensert for dårlig syn med øyemuskler og hjernen. Nå må kroppen din venne seg av med det. Har selv hatt flere hopp opp i brillestyrke, og hver gang tar det litt tid før de nye brillene er behagelige å bruke. Veksler da mellom å bruke de gamle og de nye. Ha på brillene et par timer av gangen kanskje? Sånn i starten. Anonymkode: 6f045...e40
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var hos optiker og fikk en brille seddel, bestilte briller men nå så føles de ikke bra. Trenger man en tilvenningsfase? Jeg har forskjellig styrke på øynene og jeg har i årevis visst at jeg trengte uten at jeg gjorde noe med det. Kanskje jeg bare er vandt til å se dårlig? Var hos optiker for 10 år siden og synet mitt var det samme sånn ca. De hadde de gamle tallene mine, så jeg tror ikke det har skjedd en feil. Jeg skaffet meg aldri briller for 10 år siden altså, på grunn av økonomi osv....sikkert flere grunner som er tullete. Men det føles som om jeg prøver noen andres briller når jeg tar dem på. Bør jeg gå med de en dag og se om jeg venner meg til dem? Anonymkode: 7e606...12e Kan godt hende du bare må venne deg til dem. MEN jeg fikk en gang briller som jeg syntes ikke passa, litt som du beskriver som de føltes som noen andre sine. Jeg tenkte jeg bare måtte venne meg til dem, så det gjorde jeg. Jeg syntes ikke glassene passa helt og lurte bittelitt på om kanskje det var noe feil på dem. Men jeg er konfliktsky og liker ikke å klage, og jeg så bedre med dem enn uten så jeg tenkte det sikkert var rett. Jeg brukte uansett linser på jobb, brillene var bare til ettermiddag/kveld og i helger. Jeg nevnte det litt ved linsekontroller, men optikeren kunne aldri sjekke brillene da. Men etter 5-6-7 år begynte jeg å slite med linsene og brukte brillene mer og mer, og tenkte jeg måtte ha sterkere styrke. Jeg hadde flytta og gikk derfor til en ny optiker. Viste seg at den første optikeren hadde bytta om glasset på høyre-venstre. Jeg hadde -4 og -1, så det var ganske stor forskjell. Nå har jeg -4 og -3, så det er ingen optikere som "tror meg", de tror det er jeg som husker feil øye. Men jeg har sett mye dårligere på det ene øyet helt siden jeg var liten og jeg vet at høyre alltid har vært dusteøyet. Jeg ville ha sjekka for sikkerhets skyld hvis de ikke føles bra etter en liten stund. Anonymkode: c9c99...c68 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå