Gå til innhold

Daten spiser ikke kjøtt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne på 28, møtt en fyr to ganger nå. På andre daten da vi skulle spise noe sammen fortalte han at han ikke spiser kjøtt. Liker ikke sjømat heller. Han begynte med det da han flyttet fra et annet land til et tredjeland (ikke Norge), siden han ikke likte smaken på kjøttet der. Sa også at han nå synes det er unødvendig at dyr skal måtte dø for at han skal spise. Han er ikke veganer, spiser ost osv.

Jeg synes helt ærlig det var kjipt å høre at han ikke spiser kjøtt. Jeg spiser noen middager hver uke uten, men alle mine «go-to»-retter er kjøtt- og fiskeretter.

Er det levbart med en vegetarianer og kjøttspiser sammen? Noen som har erfaringer rundt det?

Anonymkode: e64e4...bb3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det må du bestemme selv. Jeg hadde ikke klart det. Man må hele tiden passe på og planlegge og...blir nesten som allergi.

Anonymkode: cb38a...39d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du blir jo nesten nødt til å bli vegan. Om dere ikke skal lage to middager. 

Anonymkode: 5e4af...211

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan by på en del utfordringer, ja. Men, kanskje du får sett at å være vegetarianer ikke er så ille after all, er utrolig mye god vegetarmat man kan lage, og du kan jo spise egne kjøttretter her og der hvis du virkelig får lyst på det. Ville ikke latt det være en dealbreaker hvis alt annet er bra.

Anonymkode: b6aff...8b6

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

For meg hadde det ikke vært noe problem, da jeg er vegetarianer. Du må nok bare finne ut om han er «verdt» det. Hvis han er en bra fyr, så er det bare å fortsette. Hvis kjøttspisingen er mer verdt, så kutt han ut. 

Anonymkode: 06866...656

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært null problemer for meg, men så er jeg veganer selv.

Anonymkode: 4bcf4...325

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde vært null problemer for meg, men så er jeg veganer selv.

Glemte å legge til at det ikke nødvendigvis trenger å bli et problem.

Skrevet

Dumt å kaste bort noe bra bare fordi vedkommende ikke spiser kjøtt.

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært dealbreaker for min del. 

Matlaging, interesse, og restaurantbesøk er en så viktig del av meg at det ville blitt for gjennomgripende. Når jeg har stått på venteliste til en restaurant i to år, ønsker jeg at vi begge skal kunne spise akkurat det kjøkkenet mener vi skal spise den dagen. 

Anonymkode: d0bc3...62b

• Liker 10
Skrevet

Jeg er veganer og har aldri hatt noen problemer med dating på grunn av det. Heller motsatt, da mennene jeg har møtt har blitt (etter eget ønske) inspirert av plantebasert mat :) Tror det kan bli et problem hvis du er ekstremt glad i kjøtt og for eksempel ikke liker grønnsaker, ettersom dere da i så fall må lage forskjellige middager hver dag. Ellers kan dere spise vegetarmat sammen noen dager, og så lager du kjøttretter til deg selv innimellom! Lykke til🧚🏼‍♂️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Kvinne på 28, møtt en fyr to ganger nå. På andre daten da vi skulle spise noe sammen fortalte han at han ikke spiser kjøtt. Liker ikke sjømat heller. Han begynte med det da han flyttet fra et annet land til et tredjeland (ikke Norge), siden han ikke likte smaken på kjøttet der. Sa også at han nå synes det er unødvendig at dyr skal måtte dø for at han skal spise. Han er ikke veganer, spiser ost osv.

Jeg synes helt ærlig det var kjipt å høre at han ikke spiser kjøtt. Jeg spiser noen middager hver uke uten, men alle mine «go-to»-retter er kjøtt- og fiskeretter.

Er det levbart med en vegetarianer og kjøttspiser sammen? Noen som har erfaringer rundt det?

Rarere sammensetninger av folk har klart å fungere som par, så hvorfor ikke. Går på respekten av hverandre. Her er dere ulike og dere vil garantert være ulike på andre områder. 

Det kan hende du vil begynne å spise mindre kjøtt selv, og det er heller ingen krise. 

Tipper du selv finner ut av det. 

Anonymkode: 6843b...eb6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er vel null problem, jeg har en datter på 19 som har vært vegeterianer i 5-6 år, her lager hun også mat selv innimellom. Men lager jeg så tilpasser jeg, det er ikke noe problem. Vi er ofte ute og reiser og spiser også ute. Heller ikke stress, samme med å bestille mat hjem. De aller fleste steder har  vegetar tilbud.  Så her i huset er vi tre som ikke er vegeterianere, men en er og null problem

Anonymkode: 9ff87...149

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, dette er da virkelig noe problem

JEG HADDE SKJØNT DET OM HAN VAR VEGANER. men han er bare vehetarianer kan spise alt uten kjøtt.

Anonymkode: d4efc...ad9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er opp til dere begge :) Her ønsket mannen min, når vi var kjærester og ikke bodde sammen, å kutte ned på kjøttforbruket (av mange grunner). Jeg hadde faktisk lyst til det selv.

Nå spiser vi kjøtt ca en gang i uka i snitt, når vi bestiller takeaway og når vi spiser hos andre. Vi lager svært sjeldent kjøtt hjemme, bare kylling.

Vi har spart mye penger på det, og lært oss mange gode vegetarretter. Hvis du f.eks hadde vært villig til å spise vegetarmiddag si to-tre dager i uka, så hadde du kanskje også fått smaken av hvor godt det kan være. 

Hvis ikke så bestiller dere bare hva dere vil på restaurant, og om dere skal lage middag sammen kan dere begge lage noe som kan lages med kjøtt til deg og uten til han. Taco er f.eks kjempeenkelt. 

Anonymkode: a2e90...726

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Matlaging, interesse, og restaurantbesøk er en så viktig del av meg at det ville blitt for gjennomgripende. Når jeg har stått på venteliste til en restaurant i to år, ønsker jeg at vi begge skal kunne spise akkurat det kjøkkenet mener vi skal spise den dagen. 

Alle restuaranter har VEGETAR mat på menyen.

Anonymkode: d4efc...ad9

• Liker 10
Skrevet

Sykt at dette er et tema en gang.

Hva hvis han var allergisk mot mat?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Akkurat sånn er det for meg også.

Men når det gjelder hva vi skulle hatt til middag i hverdagen, og alt det praktiske rundt det, ville ikke bydd på særlige utfordringer. Jeg spiser dessuten gjerne - og ofte - vegetarmat.

Jeg er såpass matinteressert at det er noe jeg vil dele med den jeg er sammen med (og faktisk heldigvis deler med mannen min), at det ville vært vanskelig for meg å skulle være sammen med en mann som setter store begrensninger for hva han vil spise.

Pluss at "liker ikke fisk" er turnoff i seg selv. Jeg vil ha en voksen mann, og ikke en femåring.

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Jeg er vegetarianer, mannen og barna er ikke. Det går på ett vis, men skulle av og til ønske at han spiste midre kjøtt han også🙈 blir ofte litt kjedelige middager på meg fordi jeg ikke gidder å lage dobbelt opp. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke vært noe problem for meg. Bodde med en muslim en periode, og klarte meg helt fint uten å dele grisemåltider. Var også sammen med en som ikke spiste gluten, meieriprodukter og løk en periode, og det gikk helt greit det og. Kunne alltids ete en berlinerbolle uten å dele med henne, og tåler da pizza med juksemel.

Anonymkode: 52154...77d

Skrevet

Jeg hadde ikke giddi vært sammen med en som ikke spiser kjøtt og heller ikke fisk. Jeg har ikke tenkt å måtte diske opp med 2 forskjellige retter til middag daglig og heller ikke aktuellt for meg å kutte kjøtt/fisk.

Ser for meg evige diskusjoner om fordeler og ulemper ved å spise kjøtt. Orker ikke tanken på det engang.

Skikkelig turnoff for min del.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...