Gå til innhold

Venninner som går sin vei.


Nathea

Anbefalte innlegg

Jeg hadde to venninner som sa at vi alltid skal være venner. De lovte meg det. De kjøpte mange gaver som det stod «forever friends4ever» «glad i deg» «verdens beste venn» osv. 

Dette var ikke sant da de bare frøs meg ut og utestengte meg helt og frøys meg ut.

Jeg trodde man var venner i gode og onde dager. Jeg trodde på dem da de sa at vi alltid skal være venner. Jeg er så dum og naiv og lettlurt.

Hvordan trene på å ikke være så naiv og dum og lettlurt som meg? Jeg går jo rett på. Er dette normalt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nathea skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde to venninner som sa at vi alltid skal være venner. De lovte meg det. De kjøpte mange gaver som det stod «forever friends4ever» «glad i deg» «verdens beste venn» osv. 

Dette var ikke sant da de bare frøs meg ut og utestengte meg helt og frøys meg ut.

Jeg trodde man var venner i gode og onde dager. Jeg trodde på dem da de sa at vi alltid skal være venner. Jeg er så dum og naiv og lettlurt.

Hvordan trene på å ikke være så naiv og dum og lettlurt som meg? Jeg går jo rett på. Er dette normalt? 

Ja det er normalt og stole på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er såpass voksen nå at det eneste jeg vet med sikkerthet er at alt forandrer seg.

Når jeg får nye venner og bekjentskaper nå vet jeg at det vennskapet kommer til å endre seg. Det betyr ikke at de hater deg, men den første spenningen i det nye vennskapet har lagt seg og blir til en annen type vennskap. Noen folk kjeder seg lett, og trenger nye venner hele tida slik at det alltid er noen nye og spennende folk rundt dem. Når de er blitt vant til å ha dem rundt swg må de lete etter nye venner, og gamle venner blir mindre spennende.

Og så er det noen som alltid er der for deg. Uansett.

Du har dessverre møtt på noen som kjeder seg lett. Du var ny og spennende en stund, men nå er du en vanlig venn de ikke orker bruke så mye energi på.

Ikke bruk energi på å sørge over at dette vennskapet tok slutt. Du fortjener ekte venner som ser verdien din uansett om du er ny eller gammel venn.

Anonymkode: bbf5d...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for lite informasjon til å si hvorfor ting ble som de ble, men det er normalt ja. Vennskap kommer og går. Noen varer evig, mens andre varer en stund. Det er litt som med kjærester, man må passe sammen og ha kjemi, og noen ganger skjer det ting som gjør at det ikke er slik lengre. 

Anonymkode: 64fee...c5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt naturlig at vennskap kommer og går..

Anonymkode: 004ab...b89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bare ikke hvorfor de bare gikk sin vei. Det må være noe alvorlig galt jeg må ha gjort. Jeg er en fæl person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nathea skrev (24 minutter siden):

Hvorfor lover mennesker at vi alltid skal være venner da? Når det ikke er sant.

Fordi det er fort gjort å love ting i øyeblikket og oppriktig mene det. Men så utvikler man seg som person, man endrer seg litt, de andre endrer seg litt og så blir det sånn.

Jeg prøvde å skrive litt om det i et innlegg lengre oppe, leser du ikke svarene du får?

Vi skjønner at du er såre, og dette er drit og dårlig gjort mot deg. Men dettw kommer du desverre til å oppleve flere ganger i livet. Folk lover ting de ikke kan holde. Det er kjipt, men man kan inne stanse hele livet sitt opp.

Prøv å finne deg venner som ikke er så intense med gaver og løfter om evig vennskap. Det er bare slin i en liten periode. Ekte venner har ikke behov for å love evig vennskap, de bare fortsetter å være der.

Og det er ikke din feil. Du har inke gjort noe galt. Det er vennnene dine som er uekte og ufokuserte.

Anonymkode: bbf5d...9a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Å love evig vennskap til folk gjorde jeg sist på barneskolen. De gavene høres også veldig barnslig ut. Det er helt vanlig at venner kommer og går i voksen alder. Jeg har noen nære jeg har hatt siden barneskolen, mens andre mister jeg kontakten med av seg selv. Det er ingen som er sure på hverandre, det bare blir sånn.

Anonymkode: 114e1...364

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathea skrev (1 time siden):

Jeg vet bare ikke hvorfor de bare gikk sin vei. Det må være noe alvorlig galt jeg må ha gjort. Jeg er en fæl person.

Noen mennesker er falske og de spiller skuespill og later som om de er gode venner. Jeg tror at det kan være det som er forklaringen på at de gikk sin vei. Du har ikke gjort noe galt og du er ikke en fæl person. Jeg har inntrykk av at du er et godt menneske og at du bryr deg om andre mennesker (ut fra et innlegg som du skrev i en annen tråd). :klem:

Har du en hobby som du liker å drive på med som er sosial og som du kan treffe og bli kjent med nye mennesker gjennom?

Anonymkode: 8c20c...3f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathea skrev (1 time siden):

Hvorfor lover mennesker at vi alltid skal være venner da? Når det ikke er sant.

Det var vel sant på det tidspunktet da, det er med vennskap som det er med kjærlighetsforhold, man har ingen garanti for at det ikke tar slutt. Man må bare nyte det der og da og ta det som det kommer.

Du for prøve å finne deg noen nye bekjentskaper, vet ikke hvor gammel du er men det er jo all slags arenaer man kan treffe folk på du må bare finne noe som passer deg og dine interesser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathea skrev (6 timer siden):

Jeg vet bare ikke hvorfor de bare gikk sin vei. Det må være noe alvorlig galt jeg må ha gjort. Jeg er en fæl person.

Har det helt likt og har gitt opp relasjoner og spesielt venner! 
 

Ble nettopp ekskludert fra en 30 årsdag der alle var invitert uten meg. Jeg var en av hennes «nærmeste venner» 

Anonymkode: 4f5ae...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli
Nathea skrev (6 timer siden):

Hvorfor lover mennesker at vi alltid skal være venner da? Når det ikke er sant.

Det er ikke normalt å love slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...