Gå til innhold

Hvordan unngår jeg at Microsoft Edge spretter opp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Chrome som nettleser. Men hver gang jeg starter maskina så kommer Edge opp. Hvordan kan jeg unngå det? Så kommer Bing opp hele tiden, den vil jeg slette, men hvordan? Det er ikke mulig å avinstallere Microsoft Edge, så nå trenger jeg gode råd. 

Anonymkode: 2e49d...070

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må sette Chrome til å være standard nettleser under start ---> innstillinger---> apper---> standardapper.

Anonymkode: 96bd4...506

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg gjort. Men Edge kommer opp ved oppstart hver gang. Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 2e49d...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyreklikk hvor som helst på linja nederst og velg oppgavebehandling. Sjekk under fanen «oppstart» om Edge ligger der. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan unngår jeg at Microsoft Edge spretter opp?"

Tre løsninger, jeg liker den første best siden den er gratis:

1. Linux
2. Mac
3. ChromeBook

Anonymkode: 7e545...13a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

President Chimp skrev (54 minutter siden):

Høyreklikk hvor som helst på linja nederst og velg oppgavebehandling. Sjekk under fanen «oppstart» om Edge ligger der. 

 

Den lå ikke der. 

Anonymkode: 2e49d...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det å "edge" skjønner jeg ikke poengt meg for å være ærlig. Microsoft eller ikke..

Skal man først runke så skal man da komme!

Anonymkode: d7e86...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i Chrome at Bing kommer opp? Under Innstillinger i Chrome kan du iallfall velge hva som er standard søkemotor og kan sette den til google (trodde det allerede var det som standard i Chrome da...).

Anonymkode: 06a58...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det i Chrome at Bing kommer opp? Under Innstillinger i Chrome kan du iallfall velge hva som er standard søkemotor og kan sette den til google (trodde det allerede var det som standard i Chrome da...).

Anonymkode: 06a58...3e2

Det er i Chrome Bing kommer opp. Sliter med å vfinne siden der du endrer søkemotor. Trodde det var under "alle innstillinger". Men der står bare standardapper.

Anonymkode: 2e49d...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gjort alt som er foreslått. Men likevel popper Microsoft Bing opp hver gang jeg starter maskina. Utrolig irriterende når jeg ikke vet hvordan jeg kan fjerne det. Hvor kan det ligge så jeg får tatt det bort? 

Anonymkode: 2e49d...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står Microsoft Bing.  Den dukker ikke opp hver gang. Går på programmer og funksjoner, men den ligger ikke der. Edge er det umulig å slette. Det må være en måte å hindre at den kommer opp når jeg starter opp. Men hva er enkleste løsning? 

Endret av jaeols
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jaeols skrev (1 time siden):

Det står Microsoft Bing.  

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser ut som startsiden i nettleseren er satt til Bing, hvis du bruker Chrome så må du forandre på dette inne på innstillingene i selve nettleseren og ikke i innstillingene i Windows. Bytt startside og bytt søkemotor.

Husk at etter store Windows oppdateringer så vil Edge alltid starte for at det er innstillinger som skal forandres.

PS. Ikke post som anonym og bruker i samme tråd, det er forvirrende og jeg tror det ikke er tillatt i følge forumreglene.

Anonymkode: 96bd4...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

 

Ser ut som startsiden i nettleseren er satt til Bing, hvis du bruker Chrome så må du forandre på dette inne på innstillingene i selve nettleseren og ikke i innstillingene i Windows. Bytt startside og bytt søkemotor.

Husk at etter store Windows oppdateringer så vil Edge alltid starte for at det er innstillinger som skal forandres.

PS. Ikke post som anonym og bruker i samme tråd, det er forvirrende og jeg tror det ikke er tillatt i følge forumreglene.

Anonymkode: 96bd4...506

Beklager at jeg vekslet mellom anonym og bruker. Var for sein til å forandre. 

Anonymkode: 2e49d...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan finner jeg innstillingene til nettleseren? For meg er det tre horisontale prikker- så innstillinger. Der står ikke Bing oppført. Tar jeg feil nå? Jeg er ikke så dreven på dette. Håper du har tålmodighet.

Anonymkode: 2e49d...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikker du på det som skal si hva bakgrunnsbildet for innloggingssiden er før du logger inn? I så fall tror jeg det kommer opp i Edge. Det ser ut som du har gjort det siden det er et søk etter fisherman's bastion budapest hungary.

Anonymkode: f82bb...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...