AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #1 Skrevet 30. juli 2021 Ofte når det skrives her inne, nesten uansett hva det skrives om og hvor saklig og hyggelig man prøver å være, kommer det noen som er sure. Det er så utrolig irriterende å prøve å få svar på noe, kun for å få sinte folk etter seg. Føler ikke det spiller noen rolle hva tråden handler om, hvordan man skriver eller hvordan man svarer. Nesten alltid er det noen som greier å kritisere noe😅 Har ikke inntrykk av at det gjelder flertallet, men det er nesten alltid noen som er kritiske i hver eneste tråd. Er det mange sinte folk her inne? Og finnes det folk her inne som kun kommer for å kritisere? Og hvorfor? Gjerne svar om du er en av de negative, jeg er bare genuint interessert i hvordan det er mulig å finne noe negativt i en hver setting😂 Anonymkode: 1d5fd...016 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #2 Skrevet 30. juli 2021 Et tegn på at folk ikke har det bra. I bunn og grunn er det synd på dem. Mesteparten av hetsen mot kvinner her inne kommer fra menn som ikke lykkes med samliv. Hakkingen mellom kvinner likeså, folk som ikke trives med livene sine. Anonymkode: 503d7...a40 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #3 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et tegn på at folk ikke har det bra. I bunn og grunn er det synd på dem. Mesteparten av hetsen mot kvinner her inne kommer fra menn som ikke lykkes med samliv. Hakkingen mellom kvinner likeså, folk som ikke trives med livene sine. Anonymkode: 503d7...a40 Håper egentlig dette stemmer. Jeg kjenner ofte at jeg blir «redd» for å skrive noe her inne, fordi jeg ønsker ikke at noen skal kritisere meg. Har blitt mye mer oppmerksom på hva jeg skriver og hvordan jeg uttrykker meg her inne, og leser ofte over mange ganger før jeg poster. Men likevel er det noen som greier å finne noe kritikkverdig. Håper derfor det stemmer at de som er så negative ikke har det bra selv. Jeg har alltid vært redd for å såre andre, og ønsker ikke å støte noen, men her inne føler jeg det er helt umulig. Til og med gladsaker blir jo vridd og vendt på til det negative Anonymkode: 1d5fd...016 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #4 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Et tegn på at folk ikke har det bra. I bunn og grunn er det synd på dem. Mesteparten av hetsen mot kvinner her inne kommer fra menn som ikke lykkes med samliv. Hakkingen mellom kvinner likeså, folk som ikke trives med livene sine. Anonymkode: 503d7...a40 Dette er jo en ren antagelse. Å hakke på kvinner kan likeså være begrunnet med all hakkingen menn får her inne av kvinner. Eller bare rene morsomheter. Ja man skal tenke på hvordan man skriver. Både hvordan tonen er, men også hvordan formulerer egne personlige ubegrunnede antagelser. Anonymkode: 396e1...e79
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #5 Skrevet 30. juli 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Et tegn på at folk ikke har det bra. I bunn og grunn er det synd på dem. Mesteparten av hetsen mot kvinner her inne kommer fra menn som ikke lykkes med samliv. Hakkingen mellom kvinner likeså, folk som ikke trives med livene sine. Anonymkode: 503d7...a40 Tja, jeg er ikke enig i at det alltid er synd på folk som ikke har det bra. Er ikke det litt nedlatende? Som å kalle folk bitre og sånn? Jeg har ikke noe svar på hvorfor noen alltid skal være ekkel mot trådstarter, men sånn er det ofte. Anonymkode: fb77a...457
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #6 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tja, jeg er ikke enig i at det alltid er synd på folk som ikke har det bra. Er ikke det litt nedlatende? Som å kalle folk bitre og sånn? Jeg har ikke noe svar på hvorfor noen alltid skal være ekkel mot trådstarter, men sånn er det ofte. Anonymkode: fb77a...457 Det er veldig vanskelig å skjønne noen ganger vertfall Har sett folk spørre om råd, og få svar som «er du dum?» Sikkert defor det er lett å tenke at folk bare ikke har det bra med seg selv, men kan være enig i at det ikke trenger å være synd på de som er så sinte. Men jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være utrolig slitsomt å være så sint å negativ hele tiden😅 lurer på hva de gjør for å finne glede i hverdagen Anonymkode: 1d5fd...016
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #7 Skrevet 30. juli 2021 Tja, det er jo ikke noe bedre i kommentarfeltene til dagsavisene, eller i diskusjonsgrupper på FB for den saks skyld? Nettdebatt skaper karikerte, forenklede standpunkter, skyttergraver og steile fronter - det er velkjent, og det bekreftes av forskning. Det pussige med KG er mer at mange forståsegpåere skal forklare fenomenet akkurat her inne med kvasipsykologiserende analyse av anonyme personer man ikke kjenner, oftest presentert med enormt stor skråsikkerhet. Det er jo den biten som er fascinerende her - sinte menn i aviskommentarfelt driver ikke og diagnostiserer hverandre på den måten. Anonymkode: 2f598...abb 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #8 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tja, det er jo ikke noe bedre i kommentarfeltene til dagsavisene, eller i diskusjonsgrupper på FB for den saks skyld? Nettdebatt skaper karikerte, forenklede standpunkter, skyttergraver og steile fronter - det er velkjent, og det bekreftes av forskning. Det pussige med KG er mer at mange forståsegpåere skal forklare fenomenet akkurat her inne med kvasipsykologiserende analyse av anonyme personer man ikke kjenner, oftest presentert med enormt stor skråsikkerhet. Det er jo den biten som er fascinerende her - sinte menn i aviskommentarfelt driver ikke og diagnostiserer hverandre på den måten. Anonymkode: 2f598...abb Nei absolutt ikke bedre der, men opplever kanskje at det skjer oftere uten grunn her (uten at dette er en faktaopplysning, kun mine opplevelser). Kanskje det er fordi man kan være helt anonyme her? Noen innlegg kan jeg forstå at enkelte greier å vri å vende slik at de finner noe negativt, men ofte skjer det bare helt uten forvarsel🤔 det virker ofte som noen bare vil være dårlige mennesker å rakke ned på andre, og jeg lurer så fælt på hvorfor noen føler at de må gjøre dette. Det gjelder selvfølgelig ikke bare her, men på sosiale medier generelt. Tok bare KG som et eksempel fordi jeg har vært inne her å lest litt i det siste Anonymkode: 1d5fd...016
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #9 Skrevet 30. juli 2021 Er jo mange TS'er her også som burde hatt et sinnemestringskurs 😉. De spør om råd, får masse sider med svar, og blir bare sintere og sintere. Null takknemlighet for at folk tar seg tid til å svare. Anonymkode: e8017...b64
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #10 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er jo mange TS'er her også som burde hatt et sinnemestringskurs 😉. De spør om råd, får masse sider med svar, og blir bare sintere og sintere. Null takknemlighet for at folk tar seg tid til å svare. Anonymkode: e8017...b64 Haha, ja det er faktisk helt sant det også😂 det er ikke kun de som svarer nei! Anonymkode: 1d5fd...016
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #11 Skrevet 30. juli 2021 Forundrer meg ikke om visse typer mennesker er overrepresenterte som skribenter på diverse nettforum. Anonymkode: 41d43...866
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2021 #12 Skrevet 30. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Forundrer meg ikke om visse typer mennesker er overrepresenterte som skribenter på diverse nettforum. Anonymkode: 41d43...866 Hadde blitt så sjokkert hvis noen jeg kjente som de blideste menneskene bare satt og skrev sure og negative ting til andre her inne😂 men man vet jo aldri, hadde bare likt å visst hvilke mennesker de er i hverdagen ellers Anonymkode: 1d5fd...016
Elidaa Skrevet 31. juli 2021 #13 Skrevet 31. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ofte når det skrives her inne, nesten uansett hva det skrives om og hvor saklig og hyggelig man prøver å være, kommer det noen som er sure. Det er så utrolig irriterende å prøve å få svar på noe, kun for å få sinte folk etter seg. Føler ikke det spiller noen rolle hva tråden handler om, hvordan man skriver eller hvordan man svarer. Nesten alltid er det noen som greier å kritisere noe😅 Har ikke inntrykk av at det gjelder flertallet, men det er nesten alltid noen som er kritiske i hver eneste tråd. Er det mange sinte folk her inne? Og finnes det folk her inne som kun kommer for å kritisere? Og hvorfor? Gjerne svar om du er en av de negative, jeg er bare genuint interessert i hvordan det er mulig å finne noe negativt i en hver setting😂 Anonymkode: 1d5fd...016 Min menig : Mange har ikke utviklet nok empati, rett og slett. Finner ikke noen bedre forklaring enn det. Mange lever i en verden hvor alt handler om det 'sosiale spillet', å alle handlinger er gjort for å selv få fordeler. Mange har en missforstått oppfatning om at en ved å se ned på andre, og uttrykke dette kan sette seg selv i et bedre lys. Så lenge en kan fokusere på at andre ikke er 'bra nok', så føler de at det må bety at de er bedre. Å slik føler de seg bedre om seg selv.(Typ mobbe mentalitet) Evnen til å steppe ut av sitt egent ego, og se ting i fra forskjellige perspektiver som et objektivt syn og også se den enkeltes subjektive syn/opplevelse blir ikke verdsatt. De mangler kontakt med sin egen underbevissthet. Som, om de hadde vært bevisst på den hadde forstått hvorfor de gjør som de gjør/føler/tenker som de gjør. Og deretter måtte de ha reflektert over dette. De fleste som reflekterer over hele situasjonsbildet og samtidig er empatiske av natur, har svært vanskelig for å handle på en måte som skader andre. De som gjør dette, er umodne mennesker. Utviklingen deres som menneske er rett og slett ikke der ennå at de klarer/vil ta ansvar for energien de sender ut, og hvordan de påvirker andre. Det eneste som betyr noe 'at the end of the day' er hvordan de selv føler og tenker om seg selv. Noe som vi alle bryr oss om, men det skal mye mer til å i tillegg bry seg om hvordan andre har det. Trenger en viss modenhet for å forstå og ta ansvar for dette. 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #14 Skrevet 31. juli 2021 18 hours ago, AnonymBruker said: Håper egentlig dette stemmer. Jeg kjenner ofte at jeg blir «redd» for å skrive noe her inne, fordi jeg ønsker ikke at noen skal kritisere meg. Har blitt mye mer oppmerksom på hva jeg skriver og hvordan jeg uttrykker meg her inne, og leser ofte over mange ganger før jeg poster. Men likevel er det noen som greier å finne noe kritikkverdig. Håper derfor det stemmer at de som er så negative ikke har det bra selv. Jeg har alltid vært redd for å såre andre, og ønsker ikke å støte noen, men her inne føler jeg det er helt umulig. Til og med gladsaker blir jo vridd og vendt på til det negative Anonymkode: 1d5fd...016 De er ikke normale mennesker, du kan ikkke ta innover deg alt som sies. Det er mange som har levd relativt isolert som ikke har venner og familie, som har blitt ganske syke i hodet og bruker mestepartene av dagene på nett, blant annet på kg. De får da selvsagt en forvrengt oppfatning av virkeligheten og de glemmer dette med takt og tone. Så har du mennesker med diverse personlighetsfortyrrelse. Narssissister skriver for eks på kg. De forsvarer gjerne partnervold og misbruk. De kani noen tilfeller fremstille seg som rasjonelle og snille, men være veldig manipulative Så har du mennesker med nedsatt kognitive evner, altså lavere IQ. De er litt dumme, noen ganger er de snille og ønsker hjelpe, andre kan være aggressive og dømmende. De kan være bitre på uføre eller syke og klandre dem. Gjerne fordi de selv har blitt behandlet dårlig og føler ingen bryr seg om de. Så har du de som bare blir veldig raskt irriterte når de er uenige med andre. Kanskje grunnet konstante smerter som gjør de irritable, kanskje grunnet nevrologiske, hormonelle eller andre plager som fyrer de opp mer enn de ville blitt om de var friske. Det finnes mange flere grunner. Men poenget er at du må innse at alle mennesker er ikke rasjonelle mennesker som vil deg vel. Du kan ikke ta til deg alt mennesker på nett sier. Nå når nett er en del av hverdagen, er det desto viktigere å lære at det gir rom for mennesker med diverse plager å spy ut gugge. I virkeligheten ville du tenkt at de var gærne, ikke ta dem mer på alvor, bare fordi du ikke kan se ansiktene deres. De er fortsatt gærne. Anonymkode: 0dd5e...70b
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #15 Skrevet 31. juli 2021 Har lagt merke til det samme. I de to siste trådene jeg har opprettet, har jeg til slutt bare sluttet å svare, da alt blir vridd på, og alt en mener blir vridd til noe negativt. Og det orker jeg ikke. Veldig synd, da det egentlig sitter flere folk her inne med mye kunnskap. Anonymkode: 5cd39...b04
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2021 #16 Skrevet 31. juli 2021 Jeg tror at de som er sinte og sure, klager på alt mulig og irriterer seg over småting ikke har det godt med seg selv. De har nok problemer som gjør at de lar sin frustrasjon gå utover andre. Det er synd på dem. Anonymkode: 6c234...c4a
Knirke Skrevet 31. juli 2021 #17 Skrevet 31. juli 2021 Det er bare å se på det enorme antallet innlegg skrevet under AnonymBruker funksjonen. Folk som har kverulering på nett som hobby, og som ikke tør å stå for det de sier... De er som regel sjenerte og konfliktsky i virkeligheten, og når de har et tastatur foran seg får de plutselig superkrefter
Gjest Rååååsa Skrevet 31. juli 2021 #18 Skrevet 31. juli 2021 (endret) Jeg får ofte å høre her inne at jeg er sur, sint, frekk, ufølsom og så videre. Jeg er i den virkelige verden kjent for å være veldig blid, men også veldig engasjert. Når jeg blir veldig engasjert glemmer jeg litt av meg og blir brutal (etter manges mening). Jeg har siden jeg var bitteliten fått beskjed om å være litt mer hensynsfull. Jeg prøver, men får det ikke alltid til. Jeg slites mellom et ønske om å være grei og at folk burde tåle mer. Men sur er jeg ikke. Endret 31. juli 2021 av Rååååsa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå